ramazan
ramazan

رازهای مهم و جالب در مورد دندان

مجموعه : پزشکی
رازهای مهم و جالب در مورد دندان
نازوب، دندان های ما همیشه رازهای خاصی داشته اند که شاید در مورد آن ها چیز زیادی نمی دانیم. دندان می تواند بیماری های خود و یا بیماری های دیگر بدن را به راحتی به شما بگوید. تنها باید با نشانه های مهم آن آشنا باشید تا مبادا با نادیده گرفتن آنها دچار مشکلات بزرگتر شوید.

** دردهای ناگهانی دندان را جدی بگیرید چرا که می توانند نشانه هایی از حفره یا باکتری های خطرناک در دهان باشند. دردهای تیز و ناگهانی در هنگام خوردن غذا می تواند نشانه وجود باکتری هایی باشد که شکر غذاها را گرفته و تبدیل به اسید می کنند تا دندان شما سوراخ شود. در مواجه با این مشکلات سریعا به پزشک مراجعه کنید.

** اگر به طور ناگهان دندان های شما ترک خورده یا لق می شوند نیازی به دندانپزشک ندارید بلکه باید ابتدا کمی به سلامت دندان هایتان توجه کنید سپس سریعا به یک پزشک فک مراجعه کنید. این موارد می تواند نشانه ای از بیماری های فک باشد که استخوان های اطراف دندان را تضعیف می کند.

** خونریزی بدون پیش زمینه نیز می تواند نشانه ای از بیماری های هورمونی باشد در این موارد باکتری های خاصی در حال رشد در بدن شما هستند که می توانید با رعایت بهداشت دندان آن را از بین ببرید ولی اگر خونریزی برای مدت بیش از دو روز به طول انجامید به پزشک مراجعه نمایید.

** اگر در داخل دهان سوزش های شدید حس می کنید یا دهان شما درد می کند ممکن است به میزان زیاد از خوراکی های اسیدی استفاده کرده باشید که البته پس از یکی دوروز خوب خواهد شد ولی اگر این دردها بیش از دو روز به طول انجامید سریعا به پزشکمراجعه کنید چرا که کمبود ویتامینA در بدن شما بیداد می کند.

** درد و خونریزی لثه می تواند نشانه های بدی برای بدن باشند از این رو دقت لازم را در مورد آن داشته باشید. خونریزی های لثه می تواند از بیماری های قلبی یا بیماری های دهان دندانی خبر دهد که می توانید با استفاده از این نشانه ها آن ها را کشف کزده و سریعا درمان کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان