ramazan
ramazan

آیتم هایی که برای یک خانه الزامی است!

آیتم هایی که برای یک خانه الزامی است!
نازوب، با مرور زمان متراژ خانه ها كمتر شده است و به دلیل تغییر سبك زندگی قسمت های جدید و نوظهوری از قبیل سینمای خانگی به جمع قسمت های مختلف داخلی خانه ها پیوسته است، در این مطلب قصد داریم نگاه كوتاهی به برخی از آنها داشته باشیم.
 
1 –  آشپزخانه هم چنان سلطان خانه است
هیچ گاه قسمت های دیگر خانه نمی توانند محدودیت فضای آشپزخانه را جبران كنند بنابراین به صرف ایجاد فضا های غیر ضروری از فضای آشپزخانه نكاهید بلكه بیشترین بودجه و وقت را صرف آشپزخانه خانه نمایید.
 
2 –  تجهیزات و وسایل مناسب برای استفاده بهینه از انرژی
تا حد امكان باید از مصالح و مواد قابل بازیافت در خانه استفاده شود هم چنین استفاده از شیشه های دو جداره برای پنجره ها یكی از بایدهاست زیرا می تواند از هدر رفتن انرژی تا حد زیادی جلوگیری كند.
 
3 – اتاق یا فضایی برای كار و مطالعه
در دوره ای به سر می بریم كه عصر مطالعه و پیشرفت با سرعت نور است، بنابراین هرگز محیط خانه خود را از وجود فضایی برای مطالعه و كار در خانه محروم نسازید و بدانید كه وجود چنین فضایی در خانه مانند فضای غذاخوری لازم و ضروری است. بنابراین در دكوراسیون خانه خود اتاقی را برای كار و مطالعه آماده سازید و یا اگر خانه شما دارای محدودیت در فضا است قسمتی از فضای اتاق خواب یا حتی اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری را به این فضا اختصاص دهید.
 
4 – گوشه ای دنج برای رسیدن به آرامش
در زندگی ماشینی و پرمشغله امروزی كه آلودگی صوتی آزار دهنده است، حتما باید در دكوراسیون داخلی فضای كوچكی را برای رسیدن به آرامش تدارك ببینیم. این فضا می تواند گوشه از اتاق نشیمن كنار شومینه باشد و یا هر فضای دیگری كه فكر می كنید مناسب است. شما می توانید این فضا را با نورپردازی بسیار ملایم و قرار دادن یك یا دو مبل راحتی تكنفره و یك میز كوچك برای قرار دادن فنجان قهوه یا چای مهیا سازید.
 
5 – فضای نشیمن در بیرون از ساختمان
امروزه ایجاد فضاهای نشیمن یا حتی آشپزی بیرون از خانه در حیاط بسیار رواج یافته و از طرفداران زیادی برخوردار است. این كار ایده بسیار خوبی است. توصیه می كنیم اگر ایوان مناسب و خوبی دارید آن را برای گذراندن اوقاتی شاد و آرام كنار اعضای خانواده خود مهیا سازید و در صورت نبود ایوان می توانید حتی در حیاط آپارتمانی خود با توافق همسایگان آلاچیقی را تدارك ببینید تا همه بتوانند طبق زمان بندی از فضای حیاط استفاده كنند و ساعاتی را در آن بسر ببرند.
 
6 – پاركینگ
حتی اگر اتومبیل ندارید سعی كنید هرگز خانه ای كه پاركینگ ندارد را خریداری یا اجاره نكنید، زیرا احتمال اینكه در آینده به دردسر بیافتید زیاد است. به هر حال ممكن است پس از مدتی صاحب اتومبیل شوید و یا مهمانی داشته باشید كه اتومبیل داشته باشد و بخواهد شب را در خانه شما بگذراند. بنابراین وجود پاركینگ می تواند آرامش شما را به همراه داشته باشد.
 
7 – یك فضای سبز زیبا و فضای بازی در حیاط
وجود یك باغچه سرسبز و زیبا هرچقدر هم كه كوچك باشد می تواند روح و زندگی را به خانه شما ببخشد و سبب طراوت و شادابی شما گردد، بنابراین وجود ان در هر خانه ای الزامی است. هم چنین اگر فضای كافی در حیاط وجود دارد توصیه می كنیم فضایی مختصر و مفید برای بازی كودكان با تعدادی وسیله بازی تدارك ببینید تا مجبور نباشید در این ترافیك و شلوغی فرزند خود را مدام به پارك ببرید.
 
8 – استفاده از سنگ یا آجر برای نما
بهتر است برای نماسازی خانه از انواع سنگ ها یا آجر ها استفاده شود زیرا این مصالح ذاتا طبیعی هستند و از این رو جزو مصالح سبز و دوستدار طبیعت محسوب می شوند كه علاوه بر زیبایی دوستدار محیط زیست نیز خواهند بود و می توانند روی سلامت زندگی شما تاثیر زیادی داشته باشند.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان