ramazan
ramazan

انتخاب کوچکترین دختر با بلندترین موهای جهان! عکس

انتخاب کوچکترین دختر با بلندترین موهای جهان! عکس
نازوب، «راپو نزیل» دختر 12 ساله ای است که در شهر فقیرنشین "شانتی" در برزیل زندگی می کند. او از بدو تولد تاکنون حتی یک بار هم موی خود را کوتاه نکرده و بر همین اساس اکنون با مویی به طول یک متر و نیم، اکنون دارای بلند ترین موی جهان است.
نظافت و تمیز کردن موی این دختر برزیلی، هر هفته حداقل چهار ساعت وقت از او می گیرد و یک بسته شامپو نیاز دارد. برای شانه کردن و مرتب نمودن آن هم هر روز یک ساعت و نیم وقت نیاز است. هزینه تمیز کردن و نگهداری موی او سالانه 400 پوند است.

 

انتخاب کوچکترین دختر با بلندترین موهای جهان! عکس
 
موی بلند این دختر برزیلی علاوه بر درد سرهایی که برایش دارد، مشکلاتی را نیز برای خانواده وی به وجود آورده است. برای نمونه در زمان حضور «راپو» در منزل، به رغم گرمای هوا، روشن کردن پنکه و یا کولر غیر ممکن است زیرا موی او را به طور کامل به هم می ریزد.
اما با این حال به گفته مادرش، همه اعضای خانواده موی او را دوست دارند و به این وضعیت عادت کرده اند. مردم هم که او را در خیابان می بینند جلوی او را گرفته و با وی عکس یادگاری می گیرند. 
«راپو نزیل» به دلیل مشکلاتی که دارد، اخیرا تصمیم گرفته موی خود را بریده و بفروش. قیمت درخواستی او 3500 پوند است. وی قصد دارد با درآمد حاصل، در وهله اول اتاق شخصی و سپس دیگر نقاط خانه شان را بازسازی کند.
در پایان گفتنی است، پیش از این خانم «کیو بینگ» با مویی به طول 5.63 متر، دارای بلند ترین موی جهان در طول تاریخ بوده و نامش در کتاب رکوردها "گینس" ثبت شده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان