خواسته‌های خواندنی مهتاب کرامتی از حسن روحانی!

مجموعه : فرهنگ و هنر
خواسته‌های خواندنی مهتاب کرامتی از حسن روحانی!
نازوب، مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران از دولت آینده و مردان فرهنگی کابینه یازدهم خواست که همه هنرمندان از طیف‌های مختلف را مدنظر قرار داده و حقوق آنها را به طور مساوی رعایت کند.

مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران و سفیر حسن‌نیت یونیسف در ایران درباره انتخاب وزیر ارشاد در دولت یازدهم و برنامه‌هایی که باید دنبال کند گفت: به عقیده من باید یکی از برنامه‌های مهم وزیر ارشاد در دولت یازدهم، توجه به فعالیت‌های صنفی باشد البته نباید فقط تفکر و حرف چنین فعالیت‌هایی را یدک کشید بلکه در عمل نیز باید به آن توجه کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های صنفی باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم که خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی نباید در اختیار تعداد خاصی از افراد باشد بلکه باید مطالبات تمامی سینماگران را مدنظر قرار دهد و  برای همه هنرمندان امکانات برابر ایجاد کند.

بازیگر «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در ادامه بیان کرد: به عقیده من بحث امنیت شغلی برای هنرمندان از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دولت یازدهم مورد توجه وزیر ارشاد قرار بگیرد. به طور مثال کارگرانی که در تولیدی‌ها فعالیت می‌کنند از حقوق بیکاری بهره‌مند می شوند اما چنین مزایایی در اختیار هنرمندان که الگوی فرهنگی این جامعه هستند، نیست.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد باید توجه کند که امکانات موجود را فقط در اختیار تعداد خاصی قرار ندهد و نگاه برابری به همه افراد و طیف‌های فکری داشته باشد. ایجاد همدلی و رفاقت بین تمامی اهالی سینما و از بین بردن نفاقی که در این چند سال به وجود آمده است باید از مهمترین برنامه‌های ابتدایی وی باشد.

کرامتی تاکید کرد: توجه به همکاری با موسسه های مردم‌نهاد همچون یونیسف با همراهی هنرمندان می‌تواند شرایطی فراهم کند تا قشرهای آسیب‌پذیر بیشتر مورد توجه قرار گیرند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان