ramazan
ramazan

مصرف ماده غذایی برای رفع سرطان سینه در زنان

مجموعه : پزشکی
مصرف ماده غذایی برای رفع سرطان سینه در زنان
نازوب، زنانی که فیبر زیادی مصرف می‌کنند در مقایسه با آن دسته از زن‌هایی که فیبر کمتری مصرف می‌کنند، 11 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند.

سرطان سینه بیشتر یک سرطان زنانه است که متأسفانه بسیار در میان زنان شایع شده است. امروزه محققان تمام تلاش خود را برای کشف راه‌هایی برای فرار از این بیماری انجام می‌دهند.

اخیراً نتایج پژوهشی که در American journal of Clinical Nutrition منتشر شد نشان می‌دهد مصرف فیبر زیاد، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد و برای حفظ سلامت بدن بسیار لازم و ضروری است.

انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و … سرشار از فیبر هستند. این مواد غذایی مفید، نقش بسیار موثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بر عهده دارند.

این پژوهش که توسط محققان چینی در دانشگاه سوشوی چین انجام گرفته است نشان می‌دهد زنانی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند.

محققان به منظور بررسی ارتباط بین مصرف فیبرها و خطر ابتلا به سرطان سینه ده پژوهش موازی انجام دادند و در این پژوهش‌ها بیش از 700000 داوطلب شرکت داشتند.

پس از بررسی‌های گوناگون، محققان به این نتیجه رسیدند زنانی که فیبر زیادی مصرف می‌کنند در مقایسه با آن دسته از زن‌هایی که فیبر کمتری مصرف می‌کنند، 11 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید اضافه کردن تنها 10 گرم فیبر به فیبر مصرفی روزانه، میزان ابتلا به سرطان سینه را 7 درصد کاهش می‌دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان