ramazan
ramazan

چه ورزشی استرس را از بین می برد

مجموعه : پزشکی
چه ورزشی استرس را از بین می برد

نازوبف همه افراد در طول دوران زندگی با استرس و اضطرابهای مختلفی دست به گریبانند. استرسهایی در روابط کاری،‌ پول، روابط اجتماعی و …..

 استرس می‌تواند بر روی افراد هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی و ذهنی تاثیر بگذارد. در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند که استرس مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به آلرژی، آسم، سردرد، مشکلات قلبی، کلسترول بالا، سوء هاضمه و … اشاره نمود.

خوشبختانه،‌ راههای بسیاری برای مقابله با استرس وجود دارد که یکی از این راهها انجام حرکات یوگا نظیر شاواسانا یا حرکت جسد است که حرکاتی بسیار مناسب برای این مشکل می‌باشند. تمرین دیگری که می‌توان برای از بین بردن استرس به آن اشاره نمود تمرین دیگر پاک کردن ذهن است.

ذهن ما بسیار فعال است و از فکری به فکر دیگر کشیده می‌شود به گذشته پرواز می‌کند و نمایشنامه‌ای از آینده را ترسیم می‌نماید. همه این فعالیتهای ذهن خسته کننده و استرس‌زا هستند.
یوگا تکنیکهای بسیاری را برای آرام کردن ذهن در اختیار ما قرار می‌‌‌‌دهد که یکی از این روشها تنفس عمیق است. ما باید بدانیم که در حال نفس می‌کشیم. شما در آینده و گذشته تنفس نمی کنید. پس برای پاک کردن ذهن از استرسها بر روی هر دم و بازدم خود تمرکز کنید. این روش پایه و اساس مدیتیشن می‌باشد. حتی حرکات یوگا( آساناها) فرمی از مدیتیشن می‌باشد. حرکات یوگا بسیار فیزیکی هستند و باید با چنان تمرکزی انجام شوند که همه افکار و نگرانیها را از بین ببرند و ذهن را آرام نماید.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان