ramazan
ramazan

نویسنده زن مشهور و دوست‌داشتنی ایران در گذشت

نویسنده زن مشهور و دوست‌داشتنی ایران در گذشت
نازوب، فهیمه رحیمی نویسنده معروف ایرانی و صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند در اثر بیماری سرطان درگذشت.

بابک شیرازی پسر مرحوم فهیمه رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: مرحوم مادرم از سه سال قبل دچار بیماری سرطان معده شده بود و با وجود درمان‌هایی که صورت گرفت و بهبودی نسبی که حاصل شد، از 9 ماه قبل دوباره بیماری‌اش عود کرد.

وی افزود: بیماری مادرم از بیست روز پیش عود کرد و منجر شد که وی را در بیمارستان مهر تهران بستری کنیم و در نهایت ساعت 5 صبح امروز در سن 61 سالگی در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان فوت کرد.

به گفته شیرازی زمان دقیق مراسم تشییع این نویسنده فقید کشور هنوز مشخص نیست و خانواده وی در حال تلاش برای خاکسپاری او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) هستند.

فهیمه رحیمی نویسنده صاحب سبک در خلق داستان‌های عامه پسند در سال‌های دهه شصت و هفتاد ایران بود که با انتشار رمان «بازگشت به خوشبختى» در سال 1368 به شهرت رسید.

 

نویسنده زن مشهور و دوست‌داشتنی ایران در گذشت
 
 
رحیمى را مى‌توان به جرات صاحب سبك دانست چرا كه اقبال بسیارى از رمان‌هایش، دیگران را واداشت از آثار او دنباله‌روى كنند. اتوبوس، عشق و خرافات، كوچه باغ یادها، برجى در مه، خلوت شب‌هاى تنهایى، روزهاى سرد برفى، خیال تو، عالیه، رز كبود، شیدایى، بانوى جنگل، حرم دل، آریانا، پنجره، بازگشت به خوشبختى، تاوان عشق، پاییز را فراموش كن، ماندانا، زخم‌خوردگان تقدیر، هنگامه، ابلیس كوچك، اشك ستاره و… از جمله آثار فهیمه رحیمى هستند.

بسیاری از منتقدان ایرانی نوشته‌هاى فهیمه رحیمى را با آثار «دانیل استیل» برابر مى‌دانند اما او دوست داشت خودش باشد و برابری با دیگران را  هیچ‌گاه مایه افتخار خود نمی‌دانست.

وی در یکی از آخرین گفتگوهای مطبوعاتی خود اظهار داشته بود عاشق نوشتن است و افزوده بود: «هر وقت پرنده كلمه دور سرم پرواز كند، مى‌دانم باید دست به قلم بنشینم و وارد دنیاى تازه‌اى شوم.»


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان