ramazan
ramazan

لیپوساکشن برای چه کسانی و چه سنی مناسب است

لیپوساکشن برای چه کسانی و چه سنی مناسب است
نازوب، انجام کشیدن چربی های زیر پوست با استفاده از لوله های به ضخامت یک تا پنج میلیمتر که این اقدام می تواند با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام پذیرد. غالباً در مناطق محدود انجام بی حسی موضعی امکان پذیر است اما در نواحی وسیع مجبور به استفاده از بیهوشی عمومی هستیم.

این اقدام در نواحی مختلف بدن می تواند انجام گردد. مثلاً ساکشن شکم، ساکشن پهلو، ساکشن نواحی مختلف اندام تحتانی همانند قسمتهای بیرونی ران، داخل و یا جلوی ران، بازو، ساق پا، غبغب، صورت و غیره. معهذا نتایج آن در نقاط مختلف متفاوت است مثلاً در ناحیه بیرون ران نتایج بهتری دارد تا ناحیه داخل ران و یا ناحیه پهلوها نتایج بهتری دارد تا ناحیه ساق پا.

مواردی که باید فرد متقاضی ساکشن جهت نتایج بهتر مد نظر قرار دهد عبارت است از :

۱) انجام ساکشن به منظور فرم بهتر بدن است لذا در بیشتر موارد جنبه زیبایی دارد. انجام آن جهت و به هدف کاهش وزن توصیه نمی گردد.

۲) ساکشن شکم در افراد جوان و شکم های بدون ترکهای فراوان نتایج مناسب دارد اما اگر جدار شکم شل باشد، یا در خانمهایی که زایمان متعدد انجام داده اند و یا سن بالای ۳۵ سال دارند انجام ساکشن با جمع شدن کامل پوست ناحیه، همراه نخواهد بود .

این افراد بهتر است در صورت تمایل به فرم بهتر بدن ( و نه کم کردن وزن ) اقدام به عمل جراحی باز به نام ابدومینوپلاستی نمایند.

عمل جراحی ساکشن در مردان در ناحیه شکم نسبت به زنان کمتر انجام می گردد چرا که چربی در مردان غالباً اطراف روده ها جمع می شود و لذا داخل شکمی است در حالی که در خانمها چربی ها بیشتر زیر پوستی هستند.

آیا چربی بعد از ساکشن بر می گردد؟

اگر فردی که می خواهیم ساکشن نمائیم بسیار چاق باشد و یا ناحیه ای انتخاب کنیم مانند شکم در یک خانم با چربی های شل و پوست آویزان، مسلماً این افراد اصلاً از ساکشن نتیجه نخواهند گرفت و این بدان معنا است که بعد ساکشن شکم آنها اصلاً جمع نخواهد شد و لذا انتخاب اشتباه افراد منجر به این تصورات می گردد.

اما باید مطلب دیگری را هم گفت و آنکه ما هر چه چربی یک ناحیه را بکشیم نهایتاً سلولهای چربی آن ناحیه را کاملاً نمی توانیم تخلیه کنیم و نباید هم تخلیه کرد چون که پوست ناحیه تغییر 1.5 تا 2 سانتی مترچربی زیر پوست باقی می گذاریم .

لذا اگر بعد از عمل رژیم غذایی مناسب رعایت نگردد، می تواند آن چربی های باقیمانده افزایش حجم و اندازه پیدا نماید که البته این افزایش در صورت رژیم غذایی مناسب چندان نخواهد بود. در جمع اگر بخواهیم ساکشن موفق باشد عوامل زیر مهم است :

۱) انتخاب مناسب فردی که کاندید ساکشن است.
۲) رژیم غذایی مناسب بعد از عمل.
۳) ورزش مناسب.
۴) بستن مناسب ناحیه ساکشن تا حداقل دو ماه بعد از عمل.

آمبولی چیست و آیا انجام ساکشن خطر آمبولی دارد؟

به طور کلی آمبولی به معنای به راه افتادن یکی از مواد در عروق و رسیدن به نقاط دیگر است. در مورد ساکشن احتمال ورود چربی به خون و سپس حرکت آن به نقاط دیگر را مطرح نموده اند.

اما این احتمال بسیار اندک است و آنچه که در مورد این عمل خطرناک است انتخاب اشتباه بیمار است بدان معنا که اگر فردی با وزن بالا مراجعه نماید و سپس بخواهیم مقادیر بسیار زیاد چربی را ساکشن کنیم احتمال خطر که عمده آن هم ترومبو آمبولی و نیز اختلالات آب و الکترولیت می باشد، وجود خواهد داشت. لذا اگر فرد از وضعیت جسمانی مناسب برخوردار باشد، حجم چربی که می کشیم حساب شده باشد و بیمار دچار بیماریهای زمینه ای مانند فشار خون بالا، قلبی عروقی و … نباشد احتمال خطر اندک خواهد بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان