سواری مجانی در این کشور آسیایی! عکس

سواری مجانی در این کشور آسیایی! عکس

به گزارش نازوب، معمولا افرادی که مسافران را مجانی سوار می کنند قصد کمک به آنها را دارند اما در جاکارتا پایتخت اندونزی هدف آنها چیز دیگری است.
به گزارش جام کشکول؛ جاکارتا ششمین کلان شهر بزرگ جهان است که با جمعیت 30 میلیون نفری خود بیش از 20 میلیون ماشین در آن وجود دارد.
متاسفانه زیرساخت های آن نسبت به دیگر کلان شهرهای پیشرفته مثل نیویورک، توکیو و سنگاپور برای عبور و مرور این تعداد ماشین بسیار ضعیف است و نتیجه آن ترافیک های سنگین و طاقت فرساست.

مقامات این منطقه برای سهولت در عبور و مرور قانون حداقل 3 نفر در یک ماشین را اجرایی کرده اند که تا حدودی جواب داده است. این اقدام تا حدی موفق بوده که گویی یک صنعت جدید به نام مسافرت مجانی در اندونزی شکل گرفته است.
هر روز صبح مسافران فقیر اندونزیایی از حومه جاکارتا به کنار خیابان می آیند و خود را به عنوان یک مسافر که عجله دارد نشان می دهند و راننده هایی که کمتر از 3 نفر مسافر دارند برای جریمه نشدن مجبورند آنها را سوار کنند. اینگونه مسافران در جاکارتا به مسافران حرفه ای معروف هستند که مجانی سفر می کنند.

 

سواری مجانی در این کشور آسیایی! عکس

این اتفاق هم به نفع مسافران فقیر است و هم به نفع رانندگان چرا که مسافران می توانند پول مسافرت خود را پس انداز کنند و همچنین رانندگان از زیر بار جریمه خلاص می شوند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان