ramazan
ramazan

لاغری بدون رژیم را تجربه کنید!

مجموعه : پزشکی
لاغری بدون رژیم را تجربه کنید!
نازوب، اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین روش این است که تحت نظر متخصص تغذیه  از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید، اما اگر رعایت رژیم لاغری برایتان دشوار است، می توانید حداقل با تغییراتی ساده در مواد غذایی مصرفی خود، کالری کمتری دریافت کنید و فرآیند کاهش وزن را آغاز نمایید.  

آب

آب به طور طبیعی گرسنگی را مهار می کند. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که نوشیدن آب فراوان به كاهش سریع‌تر وزن كمک می‌كند. بر اساس مطالعات انجام شده در آلمان، نوشیدن 2 لیوان آب، متابولیسم بدن را 30 درصد افزایش داده و با کاهش احساس گرسنگی به کاهش وزن کمک می کند. برای اینکه غذای کمتری بخورید، 20 دقیقه پیش از غذا یک لیوان آب بنوشید.

چای سبز

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها بوده و می تواند جایگزین چای سیاه و قهوه شود. تحقیقات نشان می دهند چای سبز متابولیسم بدن را افزایش داده و به كاهش وزن كمک می‌كند. علاوه بر این چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و از سرطان و بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری می کند.

سالاد و سبزیجات

قبل از اینکه غذایتان را شروع کنید، مقداری سالاد حاوی سبزیجات مختلف بخورید.این کار موجب کنترل اشتها و دریافت کالری کمتر می شود.

لبنیات

تحقیقات اخیر نشان داده اند كلسیم در کاهش وزن نقش دارد. متخصصان توصیه می کنند از شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنید.

سوپ

سوپ یک پیش غذای سالم و مفید است. مطالعات نشان می دهند افرادی که به عنوان پیش غذا، سوپ می خورند، روزانه 100 کالری کمتر دریافت می کنند.

غلات سبوس دار

متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و غلات تصفیه شده، از انواع سبوس دار استفاده کنید، زیرا حاوی فیبر زیادی هستند. فیبر موجب احساس سیری شده، متابولیسم را بهبود می بخشد و به کاهش وزن کمک می کنند.

مرغ و ماهی

مصرف پروتئین می تواند به کاهش چربی و افزایش بافت عضلانی بدن کمک کند. گوشت های سفید (مرغ و ماهی) به دلیل محتوای چربی کم، به کاهش وزن کمک می کنند.

میوه ها

میوه ها علاوه بر اینکه حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند، به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی به کاهش وزن کمک می کنند. تحقیقات نشان می دهند منابع ویتامین C از جمله مرکبات، ترشح انسولین را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان