افزایش تجاوز و آزار جنسی در این کشور

مجموعه : اخبار
افزایش تجاوز و آزار جنسی در این کشور
نازوب به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز؛ سازمانهای مدافع  حقوق بشر می گویند تنها پس از چهار روز از آغاز اعتراضها بیش از صد مورد تعرض جنسی به ثبت رسانده اند.

هانیه محب از جمله زنانی است که هدف آزار قرار گرفته است. وی می گوید: آنها دایره ای دور من تشکیل دادند و مرا محاصره کردند. نمی توانستم از دست آنها فرار کنم. جز فریاد کشیدن کار دیگری نمی توانستم بکنم.

یاسمین البراماوی دیگر قربانی تعرض نیز گفت : اتومبیلی با دنده عقب به سوی من آمد و من زمین خوردم. لاستیکهای ماشین روی موهایم بود و نمی توانستم خودم را نجات دهم. در همین وضع مرا احاطه کردند.

به رغم  انتشار این گزارشها هنوز هیچ کس دستگیر نشده است. برخی می گویند این اقدامات برنامه ریزی شده است و هدف از آن جلوگیری از مشارکت زنان در وقایع سیاسی و اجتماعی کشور است. برخی دیگر نیز که تعدادشان کم نیست، زنان را مسئول تجاوز معرفی می کنند و می گویند زنان عامل تحریک مردان هستند.

یکی از مردان مصری می  گوید: این رفتار خوبی نیست اما آنها ما را با نوع لباسهایشان، با نوع راه رفتنشان، به انجام این کار تحریک می کنند.  آنها مردان مصری را به تعرض دعوت می کنند.

برای مقابله با این وضع برخی از سازمانهای مردم نهاد دست به کار شدند و در اعتراضهای اخیر برای جلوگیری از تعرض به زنان، گروههای داوطلبی را به نام "محافظان تحریر" تشکیل دادند. با وجود این بازهم آزارهای جنسی تکرار شد. تجاوز و آزار  جنسی کابوس زنان مصری است و هشتاد و سه درصد از زنان می گویند حد اقل یک بار در عمر خود در مکانهای عمومی مورد آزار  قرار گرفته اند. کلاسهای دفاع شخصی نیز رونق زیادی پیدا کرده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان