ramazan
ramazan

کاشت موی طبیعی چگونه ابداع شد

کاشت موی طبیعی چگونه ابداع شد
به گزارش نازوب، پیوند موی طبیعی با پایان نامه آقای دکتر دیفن باخ درآلمان درسال 1822 با موضوع پیوند مو در حیوانات شروع شد. در دهه 1950 پزشکان ژاپنی برای نخستین بار اقدام به برداشت مو از نواحی گوناگون بدن و کاشت آن در مناطق طاس نمودند. دکتر نورمن اورنتریخ متخصص پوست آمریکایی اولین فردی بود که درسال 1959 برای رفع طاسی مردانه تکنیک برداشت مو از پشت سر و پیوندآن در نواحی طاس جلوی سر را توضیح داد.
 
نظر به اینکه هیچکدام از پزشکان قبل از دکتر اورنتریخ متوجه اثر درمانی این روش برای طاسی مردانه نشده و وی اولین کسی بود که پیوند مو را برای رفع طاسی مردانه انجام داد لذا در حال حاضر دکتر اورنتریخ را پدر پیوند موی طبیعی می دانند. کاشت موی طبیعی در ابتدا با استفاده از گرافت های درشت 5-4 میلیمتری (دارای 20- 15 تارمو) انجام می شد. این گرافت ها پس از درآمدن نمای عروسکی بسیارزشتی (مثل موهای مسواک) با نمای ناهنجار به سرشخص داده که این وضعیت با افزایش سن و ریزش موهای اطراف منطقه کاشته شده بدترگردیده و تصویر کاملاً غیرطبیعی ایجاد می نمود.
 
این مسئله باعث ایجادحس بدبینی و ناامیدی بین متخصصین پوست و بیماران نسبت به نتایج کاشت موی طبیعی شده بود. با پیشرفت علم پزشکی متخصصین پوست ازگرافت های کوچکتری به نام مینی گرافت (حاوی 10- 5 تارمو) و سپس میکروگرافت (حاوی 3- 1 تارمو) برای کاشت مو استفاده کرده و بدین ترتیب نتایج کاشت مو بهتر و طبیعی تر گردید.
در سال های اخیر متدهای برداشت مو از منطقه پشت سر، چگونگی طراحی خط موی جلوی سر، روش های بی حسی، محلول های نگهداری از گرافت ها در بیرون از بدن، تکنیک های ایجاد شکاف و گذاشتن گرافت در محل کاشت مو، روش های تربیت تکنسین های متخصص در انجام کاشت مو و طریقه مراقبت های بعد از پیوند مو پیشرفت های اعجاب انگیزی نموده و امروزه نتایج کاشت موی طبیعی با استفاده از مینی گرافت و چیدِمان هنرمندانه آنها در دست متخصصین پوست متبحر بسیار عالی و خارق العاده شده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان