ramazan
ramazan

طلاق دختر 12 ساله از شوهر 80 ساله‌اش!!

مجموعه : اخبار
طلاق دختر 12 ساله از شوهر 80 ساله‌اش!!
ناز وب، رسانه‌های «عربستان سعودی» اعلام كردند: یك دختر موفق شد با جدا شدن از شوهر 80 ساله خود اولین فردی باشد كه قانون ازدواج در سن پایین را در این كشور نقض كند.
 
«آلانود الهجالین» ـ یكی از وكلای كمیسیون حقوق بشر دولت عربستان ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، تصریح كرد: این دختر 12 ساله در نهایت با تلاش وكلای مجرب و حمایت حقوقدانان موفق شد از شوهر 80 ساله خود طلاق بگیرد.
 
این اولین باری است كه چنین اتفاقی در این كشور به وقوع می‌پیوندد و می‌توان نتیجه گرفت كه با این رخداد شاهد اجرایی شدن قانون ازدواج از سن 16 سالگی برای دخترانه باشیم. این وكیل در ادامه خاطر‌نشان كرد: من امیدوارم دولت با حمایت خود از این طرح و تصویب آن مانع از ازدواج كودكان با مردان و پیرمردان سن و سال‌دار شود، چرا اكه ازدواج در سنین كودكی دختران را از تمامی حق و حقوق شان نظیر تحصیل، استفاده از دوران كودكی و حضور مفید در اجتماع محروم و دور می‌كند.
 
در گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است كه این دختر 12 ساله سال گذشته به اصرار پدر و بنا به مصلحت خانوادگی با پسرعموی پدرش و در قبال جهیزیه‌ای به ارزش 85 هزار ریال، معادل 23 هزار دلار ازدواج كرد. گفتنی است، دختران و كودكان كمتر از 16 سال در اكثر كشورهای آفریقایی، یمن و عربستان و میان افراد قبایل یك امر عادی تلقی می‌شود و دختران در ازای بهای كمی به پیرمردان واگذار می‌شوند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان