ramazan
ramazan

خواندنی ترین مطالب جالب درباره صورت انسان

خواندنی ترین مطالب جالب درباره صورت انسان
خواندنی ترین مطالب در مورد صورت انسان
 
صورت
مطالعه فیزیولوژی و روانشناسی صورت انسان واقعا" جالب و جذاب است . مقدار اطلاعاتی که صورت انسان می تواند منعکس کند بی پایان است .اگرچه صورت انسان خیلی پیچیده است و پرکاربردترین ابزار ما برای برقراری ارتباط است اما معمولا" دست کم گرفته می شود.

ماهیچه ها
تشخیص دقیق تعداد ماهیچه های صورت کار بسیار سختی است زیرا بسیاری از آنها خیلی کوچک هستند و برخی از آنها روی هم می افتند و یکدیگر را می پوشانند اما بسیاری از کارشناسان تعداد ماهیچه های صورت را بین ۴۰ تا ۹۰ ماهیچه تخمین زده اند.

حالت ها
صورت انسان می تواند پنج هزار حالت مختلف خلق کند . حتی کوچکترین و ظریفترین حالات و تغییرات صورت قابل مشاهده هستند و منعکس کننده احساسات و عکس العملهای مختلف ما در شرایط مختلف هستند.

خواندن چهره ها
مغز انسان طوری طراحی شده است که بدون هیچ آموزشی می تواند با سرعت بالا ، حالات صورت را درک و تفسیر کند و حتی از فاصله دور می تواند دیگران را به دقت شناسایی کند. برای مثال شما می توانید از فاصله ۱۵۰ فوت و در عرض یک ثانیه دوستتان را بشناسید و تشخیص بدهید که دوستتان خوشحال است یا ناراحت .

قدرت لبخند
یک انسان معمولی می تواند از فاصله ۳۰۰ فوتی لبخند یک انسان دیگر را تشخیص دهد . لبخند ساده ترین حالت صورت است و تشخیص آن از همه حالات دیگر صورت راحت تر است. لبخند یکی از آن حالتهایی است که در تمام فرهنگهای سراسر جهان شناخته شده است. لبخند می تواند استرس را کاهش دهد و فشار خون را پائین بیاورد و حتی باعث می شود که ما جوانتر و جذابتر به نظر برسیم.

حقیقت در چهره شماست
شما نمی توانید حرکت همه ماهیچه های صورتتان را خودتان کنترل کنید و به همین دلیل احساس حقیقی شما همیشه به نوعی در چهره شما نهفته است. اگر سعی کنید که حرکت عضلات صورت خود را کنترل کنید احتمالا" حالت صورت شما غیر طبیعی به نظر می رسد و طرف مقابل به نیت شما مشکوک می شود. حتی ماهرترین دروغگوها هم در برخی حالات صورتشان دچار مشکل می شود.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان