ramazan
ramazan

خارق العاده و دیدنی ترین دستگاه های خود پرداز

مجموعه : علم و فناوری
خارق العاده و دیدنی ترین دستگاه های خود پرداز
دستگاه های خودپرداز را حتما میشناسید و شاید روزانه چندین بارهم از آن استفاده کنید اما این دستگاه ها تنها به کاربرد بانکی محدود نمیشوند و می توان به طرق مختلف نیز از آن ها بهرمند شد. تا به حال دستگاه های خودپرداز عجیبی ساخته شده اند که در ادامه با جالب ترین آن ها آشنا خواهیم شد:

**پیتزای داغ
 
 

 
خریدن یک پیتزا معمولا نیاز به زمان زیادی دارد زیرا رفتن به یک رستوران وسفارش پیتزا تا زمان آماده شدن آن نزدیک به 30 دقیقه به طول می انجامد اما به تازگی وندینگ هایی برای خرید پیتزا ساخته شده است که می تواند در کمتر از 3 دقیقه یک پیتزای داغ را در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه ها می توانند 100 پیتزا در هر دوره پر شدن بپزند و کاملا داغ در اختیار مشتری قرار دهند.

** وندینگ تبادل کالا
 
 

 
یکی از جالب ترین ایده هایی که در مورد دستگاه های وندینگ تا به حال ارائه شده است. وندینگ تبادل کالا نام دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید اجناس قدیمی خانه را با چیزهای جدید مبادله کنید.

شما وسیله مورد نظر را درون دستگاه قرار می دهید و پس از آنالیز شدن می توانید به نسبت قیمت این دستگاه قدیمی یک وسیله جدید را از وندینگ دریافت کنید. البته این وندینگ به شما اجازه می دهد با زدن دکمه خیریه، وسیله خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار دهید.

** کتاب فروشی
 
 

 خودپردازهایی که بتوانیم از آن ها کتاب یا مجموعه های آموزشی تهیه کنیم چندان جدید نیستند اما معمولا این خودپردازها کتاب های محدودی دارند که قبلا چاپ شده و درون دستگاه قرار گرفته است اما در برخی از دانشگاه و مجموعه های آموزشی وندینگی عجیب قرار دارد که هر کتاب مورد نظر شما را در اختیار دارد.

در این دستگاه شما می توانید کتاب خود را انتخاب کرده و سپس به سرعت چاپ می شود این وندینگ نزدیک به 7 میلیون کتاب در حافظه خود دارد.

**شمش طلا
 
 

 خرید طلا در هر نقطه ای از دنیا یک کار تجملاتی است و معمولا مردم تنها از مغازه های طلافروشی خرید می کنند اما دو دستگاه خودپرداز شمش طلا در آمریکا قرار گرفته است که بسیار جالب هستند.

این دستگاه ها به نسب بودجه شما شمش های طلا را در اختیارتان قرار می دهند. این دستگاه های طلایی قرار است تا چند سال آینده وارد شهرهای مختلف و توریستی دنیا شوند تا توریست ها مشکلی برای تهیه طلا نداشته باشند.

** خرچنگ زنده
 
 

 پیدا کردن یک وندینگ فروش غذا خیلی سخت نیست و حتی می توان پیتزای تازه یا طلا هم از وندینگ ها دریافت کرد اما از میان همه این دستگاه ها شاید وندینگ فروش خرچنگ زنده بسیار عجیب باشد.

در این دستگاه خرچنگ ها در آب نگه داری می شوند و می توانند چند روزی رابه همین وضع زندگی کنند تا اینکه کسی ان ها را خریده و استفاده کند. تعدادی از این دستگاه ها در آمریکا و کشورهای آسیایی قرار گرفته است.

*خودپرداز سوسک

 
 شاید عجیبترین خودپردازی که وجود دارد، خود پرداز سوسک باشد. این دستگاه که در ژاپن قرار دارد می تواند با قیمت بسیار پایین به شما سوسک های تازه بدهد. نکته جالب این جا است که این دستگاه ها طرفداران بسیار زیادی دارند و این باعث شده است تا این دستگاه ها روزانه سرویس می شوند تا سوسک های تازه همیشه در دسترس مشتریان باشد.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان