عکس های واقعی و دیدنی از ریه افراد سیگاری (15+)

عکس های واقعی و دیدنی از ریه افراد سیگاری (15+)

تصاویری واقعی از مقایسه ریه افراد سالم با افراد سیگاری

با وجود هشدارهایی که همیشه پزشکان، رسانه های عمومی و …. درباره مضرات سیگار عنوان می شود اما همچنان به مصرف کنندگان سیگار افزوده می شود!! در تصویر زیر تفاوت واقعی ریه افراد سالم با کسانی که سیگار مصرف می کنند مشاهده می شود.
 
 
عکس های واقعی و دیدنی از ریه افراد سیگاری (15+)
 
تفاوت ترسناک مقایسه ریه افراد سالم و سیگاری
 
 
عکس های واقعی و دیدنی از ریه افراد سیگاری (15+)
  
عکس های واقعی و دیدنی از ریه افراد سیگاری (15+)
 

سیگار چیست و از چه موادی ساخته می شود؟

دودزای مفرح نیم بیشتری از مردمان جهان را سیگار پر می کند. شناخته ترین و مضرترین مواد تشیکل دهنده و اصلی تنباکوی سیگار چیزی نیست جز:

نیکوتین و مونواکسید کربن؛ نیکوتین یک داروی سمی است که عنصر اصلی در حشره کش ها و یا اسپری هاست. در شکل خالص این ماده، تنها یک قطره از نیکوتین بر روی زبان می تونه انسان رو بکشه.

مونوکسید کربن یک گاز سمی هست، گاز استنشاق دود موجود در اگزوز یک ماشین، این گاز با سیستم تنفسی انسان و گردش خون تداخل میکنه.

در فرایند تهیه سیگار، با اضافه کردن آمونیاک، نیکوتین از طریق ریه ها سریع تر جذب می شه و این به این معنی است که مغز انسان یک دوز بالاتر از نیکوتین با هر نفس به ریه ها وارد می کنه!

 

سیگار چه مضراتی به همراه دارد؟

سیگار فیتله ی مرگبار است که با مصرف روزانه و مستمر آن علاوه بر تصاویر بالا که کاملا مشهود است افراد سیگاری را به بیماری‌های جدی از جمله سرطان، بیماری قلبی و ریوی مبتلا می کند. همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی، دیابت و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.
جالب است که بدانید نه تنها افرادی که سیگار می کشند به این بیماری ها مبتلا می شوند، که افرادی که در معرض دود سیگار قرار می گیرند نیز به مرور زمان دچار مشکلات تنفسی، ریه و … می شوند.
افرادی که در محیط های بسته سیگار روشن می کنند حتی المقدور کمی وجدان خود را در نظر بیاورید و در حضور افراد مسن، کودکان یا نوزادان دود سیگار را در فضای بسته پراکنده نکنید تا اطرافیان و عزیزان شما آسیب نبینند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان