ramazan
ramazan

این ادویه برای بدن مضر است

این ادویه برای بدن مضر است

خواص انواع خوراکی ها

محمدرضا وفا ،متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فلفل تند و فلفل شیرین از نظر خواص تغذیه‌ای تفاوت چندانی ندارند و تنها فلفل‌ها،‌ با رنگ‌های مختلف،‌ ترکیبات کاروتنوئیدی متفاوتی دارند.

وی افزود: تمامی انواع فلفل‌ها حاوی آنتی‌‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین E هستند که جزء قوی‌ترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها به شمار می‌آید و برای سلامتی افراد بسیار مفید است.

وی تاکید داشت:‌تفاوت عمده‌ای که در فلفل‌ها وجود دارد ترکیبات(فلاوونوئیدی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که باعث تند شدن طعم آنها می‌شود.

وی اذعان داشت: ترکیبات تندی که در فلفل وجود دارد باعث ترشح اسید معده می‌شود و افرادی که از غذاهای تند استفاده می‌کنند در دراز مدت ممکن است به مخاط دستگاه گوارشی خودشان آب برسانند.

وی اظهار داشت: کسانی که ذائقه‌شان را به تندی عادت می‌دهند، بعد از مدتی حساسیت گیرنده‌های حس چشایی‌شان نسبت به طعم تند کاهش می‌یابد و به همین دلیل رو به غذاهای تندتر می‌آورند که این امر بسیار زیان‌بار است.

وی در خاتمه گفت:‌استفاده از فلفل شیرین و تند در برنامه غذایی مناسب است زیرا بهتر است در حد تعادل استفاده شود و فلفل تند بهتر است بیش از حد استفاده نشود چرا که ممکن است ذائقه فرد تغییر کند و مشکلاتی را به وجود آورد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان