ramazan
ramazan

سمت جدید و عجیب هادی ساعی ایران را لرزاند! عکس

سمت جدید و عجیب هادی ساعی ایران را لرزاند! عکس
هادی ساعی قهرمان تکواندو درباره اولین حضور سینمایی‌اش در فیلم "مرواریدهای خلیج‌فارس" به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی گفت: در گذشته بارها و بارها به من پیشنهاد بازی در فیلم‌های مختلف سینمایی شده بود، اما حضور در سینما را نمی پذیرفتم ولی فیلمنامه "مرواریدهای خلیج‌فارس" بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده که در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رخ می دهد و همین امر باعث شد این پیشنهاد را بپذیرم.
وی با اشاره به اینکه حضورش در این فیلم به درخواست موسسه "شاهد" بوده است، ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فیلم‌های بسیاری در این زمینه ساخته شد اما درباره رشادت‌های نیروی دریایی ارتش کمتر فیلم حرفه‌ای ساخته شده و "مرواریدهای خلیج‌فارس" را می‌توان اولین فیلم سینمایی درباره نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست، به خصوص اینکه این فیلم به جنگ ۶۰ روزه نیروی دریایی در اوایل جنگ اشاره می کند. این فیلم می تواند تجلیلی کوچک از رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروی دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس باشد.
 
ساعی درباره نقش خود توضیح داد: من در این فیلم سینمایی نقش یک تکاور نیروی دریایی ارتش را بازی می‌کنم. این فرد فعالیت‌های رزمی بسیاری را در فیلم دارد به همین دلیل نیازمند فردی بودند که بتواند در این زمینه کار کند و به این خاطر پیشنهاد بازی در این فیلم سینمایی به من شد.

این ورزشکار در پاسخ به این پرسش که چرا از میان بازیگران جوان سینمای ایران بازی در این نقش را به یک ورزشکار پیشنهاد داده‌اند؟ گفت: متاسفانه در سینمای ایران به خصوص در بحث فیلم‌های رزمی و اکشن، دچار ضعف هستیم. در گذشته جمشید هاشم‌پور به عنوان بازیگر اکشن در سینما حضور داشت اما بعد از آن و طی سال های اخیر می توان گفت به دلیل نبود بازیگر مناسب در این زمینه کمتر فیلمی در زمینه اکشن و رزمی ساخته می شود.

برنده مدال طلای المپیک آتن درباره واکنش مردم نسبت به حضور او در یک فیلم سینمایی بیان کرد: مردم ورزشکاران را دوست دارند و طی مدتی که در حال فیلمبرداری بودیم، مردم از دیدنم جلوی دوربین یک فیلم سینمایی استقبال کردند.وی درباره حضور ورزشکاران در سینما و تلویزیون و استقبال مردم از حضور آنها گفت: سریال "پژمان" بازخورد خوبی در جامعه داشت اما هنوز کار من پخش نشده که بدانم مردم چه برخوردی خواهند کرد. من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانم مردم را راضی نگه دارم. مردم دوست دارند ورزشکاران مورد علاقه خود را جدا از فضای ورزش و در حوزه های دیگر ببینند، به خصوص اگر این حوزه سینما یا تلویزیون باشد.

ساعی افزود: تا امروز نزدیک به ۵۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی به پایان رسیده و هرچند این فیلم درباره خلیج فارس است اما اکثر سکانس های آن در بندر انزلی فیلمبرداری می شود.برنده مدال طلای المپیک پکن در پایان گفت: نقش اول این فیلم سینمایی را من بازی می کنم و امین حیایی نقش مقابلم را بازی می کند، هرچند حضور او در این فیلم سینمایی به پایان رسیده اما او در بخش بازی کمک های بسیاری به من کرد.

امین حیایی در نقش ناخدا محمدی ناخدای ناوشکن جوشن، هادی ساعی در نقش هادی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش و افسانه بایگان در نقش زهرا همسر ناخدا محمدی از بازیگران اصلی "مرواید‌های خلیج فارس" هستند. عکاس این فیلم احمدرضا شجاعی است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان