ramazan
ramazan

جنجال عزاداری با زنجیر تیغ‌دار در خمینی شهر! عکس

جنجال عزاداری با زنجیر تیغ‌دار در خمینی شهر! عکس
 
 در این آیین سه ساعته حدود 350 نفر زنجیر تیغی زدند و صدها نفر از مردم خمینی شهر اعم از زن و کودک نیز آنان را مشایعت کردند. به گفته شاهدان عینی، در میان زنجیرزنان، تعدادی طلبه از منطقه ˈزینبیهˈ اصفهان و افراد غیربومی نیز حضور داشتند.

برخی افراد با انداختن زنجیرهای خونی به داخل یک سطل می کوشیدند آن را ضدعفونی کنند و به افراد دیگر برای استفاده مجدد بدهند. افراد شرکت کننده در این مراسم از فیلمبرداری و تصویری برداری ممانعت می کردند.

این افراد بر اساس هماهنگی قبلی از بلندگو، خودرو، طبل و سنج استفاده کردند و در میانه حرکت خود نیز عده ای از آنها علیه مخالفان عزاداری لعن و نفرین فرستادند و در راستای اقدامات خود از شعر و مداحی نیز بهره گرفتند.
 

به گفته تعدادی از اهالی خمینی شهر که شاهد این برنامه بودند، جمعیت کاروان و افرادی که اقدام به زنجیر تیغی کردند نسبت به سال گذشته بیشتر شده بودند.

حجت الاسلام ˈعباس رحیمیˈ امام جمعه خمینی شهر هم روز یکشنبه  اظهار کرده بود: تنها مرجعی که می تواند مانع گسترش قمه زنی در خمینی شهر شود، شورای عالی امنیت ملی کشور است.

 هر سال تعداد زیادی از مردم خمینی شهر بویژه در محله آدریان این شهر در روزهای هفتم تا دهم محرم اقدام به قمه زنی و زدن زنجیر تیغی می کنند.

جنجال عزاداری با زنجیر تیغ‌دار در خمینی شهر! عکس

مسوولان استان اصفهان در سالهای گذشته مدعی بودند با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات فرهنگی صورت گرفته آمار قمه زنان در این شهرستان کاهش یافته است.
 

جنجال عزاداری با زنجیر تیغ‌دار در خمینی شهر! عکس
در جریان برخوردهای قاطع با قمه زنان و وقوع درگیری در شهرستان خمینی شهر در سالهای گذشته چهار نفر کشته شدند. شهرستان خمینی شهر با جمعیت 304هزار و 123 نفر در 16 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان