علت سفیدی روی ناخن چیست

مجموعه : بیماری ها
علت سفیدی روی ناخن چیست

مشکل بسیاری از افراد بخصوص دخترها و حساس بودن آنها سفیدی های روی ناخن است که بی شک ناخن هرا مریض و ناسالم و زشت نشان می دهد در این علل و راه کارهای این بیماری ناخن را برای شما گردآوری کرده ایم.(نازوب)

نقاط سفیدرنگ کوچکی که در روی ناخن ها بوجود می آیند ، یافته بسیار شایعی در میان عموم به حساب می آید . علت آن می تواند دستکاری ناخودآگاه ناخن و حاشیه های آن توسط خود فرد در طول روز باشد یا از ضربه های خفیفی که در حین کار روزانه بر روی ناخن و بخشهای زاینده آن وارد می شود ناشی شود .

این نقاط برخلاف برخی تصورات ناصحیح اهمیت خاصی ندارد و اغلب خود به خود خوب می شود

1-لکه های سفید رنگ:

علت آن میتواند صدمه به ماتریکس و یا کمبود روی باشد اما زیاد مهم نبوده و به مرور زمان ناپدید میگردد.

2_ عفونتها:

می تـواند عامل آن باکتریها و یا قارچها باشند کـه در هـر دو صـورت باید به پزشک مراجعه شود.

3_ شیار های روی ناخن:

این شیارها اغلب ارثی میـباشند اما اگر یکباره روی ناخنها آشکار گردند علت آن میتواند ضربه، پیری، روماتیسم و یا بیماری کلیه باشد.

4_حفره روی ناخن:

علت آن می تواند اگزما و یا ضربه باشد.

5_ قاشقی شکل شدن ناخن:

علت آن کم کاری تـیروئید، کمبود آهن و کم خونی میباشد.

6_ شکاف در لبه ناخن:

علت آن فرو بردن انگشتان به مدت زیاد در آب و همچنین لاک پاک کن ها میباشند.

7_ تردی و شکنندگی ناخنها:

علت آن میـتواند فـرو بردن دست در آب داغ، اختـلال در جـریان خــون، کمبود ویتامینهای A ،c ،b6 و نیاسین، کمـبود آهن و کلسیم و کم کاری تیروئید باشد. کم آبی بدن نیز بسیار مهم است بنابراین آب فراوان بنوشید.

8_ ناخنهای فرو رفته در گوشت:

این مشکل بیشتر در ناخنهای پا مشـاهده میگردد و علت آن کوتاه کردن نامناسب ناخنها و کفش تنگ میباشد که باعث می گردد گوشه ناخن بدرون گوشت فرو رود.

9_ برخی بیماریها از روی ناخنها قابل تشخیص میباشند:

بستر نـاخـن رنگ پریده نشانه کم خونی – بستر ناخن قرمز نشانه بیماری قلبی – ناخـنهای سفـید رنگ نشانه بیماری کبدی – ناخن ضخیم و زرد رنگ نشانه بیماری ریوی – سرخـی مختصر در ته ناخن نشانه دیابت و ناخنهای دو رنگ نیمی سفید و نیمی صورتی نشانه بیماری کلیه میباشد


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان