ramazan
ramazan

راهنمایی در رشد کنترل ادار کودک

راهنمایی در رشد کنترل ادار کودک

خیلی از کودکان دچار شب اداری و یا عدم کنترل ادار هستند و این را بدانید که هیچ دو کودکی کنترل ادرار را در یک سن به دست نمی‌آورند.
اینکه بدانیم چگونه و از چه زمانی، دیگر کودک را پوشک نکنیم، کمی مشکل است و اگر فکر می‌کنید کودک شما باید در زمانی که شما انتظار دارید، ادرار و مدفوع خود را کنترل کند،‌کاملا در اشتباه هستید. زمان واقعی آن هنگامی است که کودک شما آماده باشد و منظور از آماده بودن زمانی است که مغز،‌ اعصاب و عضلات به اندازه کافی رشد کرده باشند. به ندرت ممکن است قبل از سن ۱۵ تا ۱۸ ماهگی اعصاب تکامل یافته باشند و عضلات به آنها پاسخ دهند. در واقع هرگز نباید کودک خود را مجبور کنید روی لگن بنشیند زیرا این کار باعث می‌شود کودک از انجام کار سر باز زند و احتمالا منجر به مشکلات بعدی، مثل بی‌اختیاری مکرر یا خیس کردن رختخواب می‌شود.

دفع بی‌اختیار ادرار برای تمامی کودکان رخ می‌دهد بهتر است والدین به یاد داشته باشند که یک کودک قبل از سن ۱۵ ماهگی به سختی می‌تواند ادرار خود را برای یک ثانیه نگه دارد و نمی‌تواند آن را آنقدر نگاه دارد تا برای او لگن بیاورید و روی آن بنشیند. تا 2/5 سالگی کودک شما قادر خواهد بود ادرار خود را تا چهار یا پنج ساعت نگه دارد و از آن به بعد مدت زمان طولانی‌تر می‌شود.
از حدود۱۲ ماهگی اگر کودک مجبور شود کاری خلاف خواست خود انجام دهد، از اطاعت سر باز می‌زند. تلاش سرسختانه والدین برای آموزش نشستن روی لگن می‌تواند منجر به شکست کامل شود.

تمام کودکان عاشق توجه و مراقبت وسواسی هستند و هیچ چیز به اندازه اینکه ببینند همه خانواده با دقت کارهای او را روی لگن زیر نظر دارند، کودک راضی اش نمی‌کند. کودک عاشق این است که مامانش نزدیک او بنشیند و مشغول چرب‌زبانی، بازی کردن و رشوه دادن شود و درمی‌یابد که دفع بی‌اختیار ادرار بلافاصله پس از برداشتن لگن، تمام خانواده را دچار سردرگمی می‌کند، بنابراین این کار را روزی چند بار فقط برای جلب توجه انجام می‌دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان