درگذشت بازیگری که طی 1ماه 25 هزار پیشنهاد ازدواج داشت! عکس

درگذشت بازیگری که طی 1ماه 25 هزار پیشنهاد ازدواج داشت! عکس

 ماجرای جالب بازیگری که در یک ماه چند هزار پیشنهاد ازدواج داشت!

 

 

عمر شریف، بازیگر سرشناسی که به خاطر ایفای نقش در فیلم های دکتر ژیواگو و لورنس عربستان شهرت جهانی پیدا کرد، در ۸۳ سالگی درگذشت. علت مرگ وی حمله قلبی عنوان شده است.
به گزارش بی بی سی، ایفای نقش در فیلم لورنس عربستان در سال ۱۹۶۲، یک جایزه گلدن گلوب و یک نامزدی اسکار را برای عمر شریف مصری الاصل به ارمغان آورد.

 

این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار شد. از این بین 7 جایزه را برد اما پیتر اوتول و عمر شریف آن قدر خوش شانس نبودند که بتوانند جایزه های بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش مکمل مرد را که نامزدش شده بودند، دریافت کنند.

 

درگذشت بازیگری که طی 1ماه 25 هزار پیشنهاد ازدواج داشت! عکس

 

 

گفته می‌شود عمر شریف در اوج دوران محبوبیتش، تنها در عرض یک ماه بیش از ۲۵ هزار پیشنهاد ازدواج دریافت کرد. اما او اغلب اعتراف می‌کرد که اولین عشقش بازی بریج است. آقای شریف از بازیکنان بریج در سطح جهانی بود.

 
بروز خو و خصلت غربی سر صحنه فیلم برداری

برای پیتر اوتول که در این فیلم نقش لورنس را برعهده داشت، اسم شریف مضحک به نظر رسید، به همین دلیل اصرار داشت که او را “فرد” صدا کند اما این دو بازیگر در مدت تهیه این فیلم به سرعت با هم دوست شدند.
عمر شریف با نام اصلی میشل شلهوب در آوریل سال ۱۹۳۲ در خانوادهای مسیحی در اسکندریه مصر به دنیا آمد. البته نیمی از تبار او سوری بود نکته ای که ظاهرا از دید بی بی سی و دویچه وله مخفی ماند!

 

بی بی سی همچنین به گرایش او به اسلام و ازدواج با یک دختر مسلمان هم اشاره ای نکرد.

 

 

درگذشت بازیگری که طی 1ماه 25 هزار پیشنهاد ازدواج داشت! عکس

فاتن حمامه، دختری که موجب شد عمر شریف مسلمان شود

 

اما خبر درگذشت این بازیگر مصری مورد توجه دویچه وله هم قرار گرفت، این رسانه آلمانی درباره او نوشت: عمر شریف روی هم در نزدیک ۸۰ فیلم سینمایی نقش ایفا کرد و سه بار موفق به کسب جایزه سینمایی گلدن گلوب شد.

 

عمر شریف، نامدارترین بازیگر سینمای مصر و کشورهای شرقی بود که در هالیوود به موفقیتی کم نظیر دست یافت.

 

 

درگذشت بازیگری که طی 1ماه 25 هزار پیشنهاد ازدواج داشت! عکس

 

 

عمر شریف در کنار اتول در لورنس عربستان
گرچه شریف در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمده بود اما با بازی در فیلم «درگیری در دشت» عاشق بازیگر مسلمان نقش مقابلش فاتن حمامه شد. به خاطر ازدواج با حمامه به دین اسلام گروید. حاصل این ازدواج پسری به نام طارق است. اگرچه این ازدواج 19 سال طول کشید و این زوج در 1974 رسما طلاق گرفتند اما هیچ منبعی ذکر نکرده که شریف از دین اسلام هم بازگشت. شش ماه قبل، در ژانویه 2015 همسر سابق شریف، فاتن حمامه دار فانی را وداع گفته بود.

 

عمر شریف برای بازی در فیلم دختر شوخ (فانی گرل) مورد انتقاد شدید مقامات مصر قرار گرفت زیرا باربارا استرایسند در نقش مقابل، از هواداران سرسخت اسرائیل است.

 

آقای شریف برنده جایزه شیر طلایی برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۰۳ شد.

 

بعد از ابتلا به بیماری آلزایمر، آقای شریف از مرکز توجه دور شد. رسم ناگواری که می تواند برای هر ستاره ای رخ دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان