ramazan
ramazan

خطرات زیاد نشستن خانم ها

مجموعه : زنان و زایمان
خطرات زیاد نشستن خانم ها

خطرات زیاد نشستن خانم ها روی صندلی در محل کار

 

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد نشستن روزانه بیش از شش ساعت با خطر 10 درصدی سرطان‌ ها از جمله میلوم متعدد، پستان و تخمدان در زنان مرتبط است.

 
محققان انجمن سرطان آمریکا می‌گویند خطر نشستن زیاد برای زنان حتی با در نظر گرفتن شاخص توده بدنی، فعالیت بدنی و سایر مولفه‌ها همچنان بالا باقی می‌ماند اما جالب اینجاست که این خطر در مورد مردان مشاهده نشده است.

 

طی این پژوهش، محققان زمان اوقات فراغت نشستن را با خطر سرطان در 146 هزار مرد و زن بدون سرطان مقایسه کردند. بین سال‌های 1992 تا 2009، 18 هزار و 555 مرد و 12 هزار و 236 زن به سرطان مبتلا شدند.

 

به گزارش نازوب، محقفان با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار دریافتند که نشستن در اوقات فراغت با بروز سرطان در مردان ارتباطی نداشته اما این خطر برای زنان 10 درصد گزارش شده است.

از آنجا که زیاد نشستن ضررهای زیادی دارد, طراحان یک صندلی ویژه تولید کرده اند. مدتی پیش صندلی دینامیکی که با شعار “نشستن دشمن سلامتی” ارایه شد.

 

این صندلی متفاوت TAO نام دارد و در نمایشگاه CES بسیاری از بازدیدکنندگان حداقل یک بار هم که شده نشستن روی آن را تجربه کردند. صندلی ساختاری خاص به ویژه در ناحیه دسته ها دارد و بدین ترتیب استفاده کننده می تواند با آن حرکات ورزشی هم انجام دهد.

 

درحقیقت طراحان این صندلی با شعار “نشستن دشمن سلامتی” این فناوری جدید را برای ارایه در نمایشگاه CES آماده کردند. صندلی از آلومینیوم ساخته شده تا نه تنها سبک بلکه بادوام نیز باشد. دسته های پهن صندلی مانند نوارهای فلزی هستند که فرد در حین نشستن بر روی آن و گرفتن دسته ها می تواند حرکات ورزشی مختلف با آنها انجام دهد!

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان