فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی یک فن و به بیان دیگر فلسفه ای است که در زمان های قدیم بین مردمان کشور چین مرسوم بوده است. هدف اصلی فنگ شویی قرار گرفتن درست وسایل در منزل، محل کار و … و به طور کلی دکوراسیون مناسب است به طوری که باعث ایجاد احساس شادی و سلامتی و موفقیت در فرد شود.

اما آیا فنگ شویی اثرات مثبتی در زندگی دارد؟ آیا استفاده از فنگ شویی به تخصص خاصی نیاز دارد؟ چه کسانی می توانند از فنگ شویی استفادده کنند؟

اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بیابید و همچنین تمام ابهاماتی که در زمینه فنگ شویی دارید برطرف شود، پس با این مقاله با ناز وب همراه باشید چرا که ما در این مقاله نکات بسیار جالب و خواندنی در مورد فنگ شویی ارائه می دهیم. با ما همراه شوید.

اجازه دهید قبل از اینکه به صورت کامل فنگ شویی را به شما معرفی کنیم، جمله معروف این علم را با هم مرور کنیم: فنگ شویی بر سلامت روحی انسان،ارتقاء سطح انرژی و کیفیت زندگی اثرگذار است.

 

فنگ شویی می تواند به جریان انرژی ای منجر شود، که خانواده نسبت به یکدیگر صمیمیت و احترام بیشتری داشته باشند.

 

فکر می کنم با این معرفی کوتاه هدف علم فنگ شویی را متوجه شده باشید، اما اگر بخواهیم تعریف علمی مناسبی داشته باشیم در واقع علم فنگشویی یادگیری زندگی هماهنگ و همگام با طبیعت است.

 

شاید از خودتان بپرسید که علم فنگ شویی چرا به وجود آمد؟ یا چه تاثیراتی در زندگی ما خواهد گذاشت؟ در اینجا فقط خیلی کوتاه به آن اشاره خواهیم کرد و در ادامه توضیحات کاملتری را ارائه خواهیم داد.

به کمک فنگ شویی انرژی فضای داخلی و خارجی خانه اصلاح شده و انرژی های مثبت موجود در طبیعت به جریان می افتد و خانه یا محل کار شما پس از فنگ شویی مظهر آسایش، آرامش و نشاط خواهد شد.

 

به عنوان مثال: هیچکدام از ما دوست نداریم زمانی که وارد اتاق می شویم همه چیز شلوغ و بهم ریخته باشد زیرا باعث می شود احساس ناخوشایندی به ما دست بدهد و باعث کسل تر شدن روحیه ما شود، همچنین از آنجایی که ذهن ما طوری طراحی شده است که زیبایی های محیط، هارمونی اشیا و رنگ محیط برایمان بسیار مهم است،

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

باید تلاش بکنیم تا روال ایده آل زندگیمان را حفظ کنیم. حفظ کردن ساختار ایده آل زندگی منوط بر رعایت یکسری قوانین است که در علم فنگ شویی مطرح شده است و طبق اسناد موجود افرادی که از این علم در زندگی خود استفاده کرده اند به حایگاه های مناسبی در زندگی دست پیدا کرده اند.

 

این موارد تنها بخشی از مزایا و قدرت علم فنگشویی است، شما می توانید با رعایت و اجرای اصول مهم فنگشویی به ثروت، جایگاه اجتماعی مناسب، زندگی زناشویی موفق و هرآنچه که برای یک زندگی ایده آل مناسب است دست پیدا کنید.

 

اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید به این نکته توجه کنیم که علم فنگ شویی تنها بخشی از زندگی ما را می تواند تحت تاثیر قرار دهد و جالب است بدانید که چینی ها اعتقاد دارند برای هر انسان ۳ نوع تقدیر وجود دارد که عبارتند از:

 

تقدیر کیهانی: تقدیری است که توسط خداوند قابل تغییر است.
تقدیر انسانی: تقدیری است که توسط اعمال خوب و بد انسان در زندگی روزمره قابل تغییر است.
تقدیر زمینی: تقدیری است که به واسطه حضور در مکانی می توان از برکات آن محیط استفاده کرد، که این بخش توسط قوانین علم فنگ شویی قابل تغییر است. بنابراین با فنگ شویی می توان یک سوم از زندگی را اصلاح نمود.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

به همین دلیل علم فنگ شویی این روزها مورد توجه بسیاری از افراد و سازمان ها قرار گرفته است و از همین رو می توان گفت که علم فنگ شویی معجزه قرن 21 است. در ادامه موارد کاملتری از علم فنگ شویی مطرح شده است که پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید…

فنگ شویی چیست؟

معنی تحت الفظی فنگ شویی به معنی باد و آب می باشد، علمی قدیمی برای برقراری تعادل و هماهنگی با جریان طبیعت انرژی پیرامون ما می باشد.

فنگ شویی معنای مشخصی در زبان فارسی ندارد اما مفهوم لغوی و واژه به واژه دو گلیف چینی فنگ و شویی است و به معنای ایجاد وحدت بین تمام انرژی های آسمانی و زمینی برای جریان یافتن انرژی حیاتی موجود در طبیعت می باشد،که نتیجۀ آن موفقیت ، سلامتی و ثروت می باشد.

بنابراین فنگ شویی خوب به معنای موفقیت در حوزه های مختلف زندگی است و فنگ شویی بد به معنای شکست یا بدبختی است.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

فنگ شویی در گذر زمان:

فنگ شویی هنر و علم باستان است که بیش از ۳۰۰۰ سال پیش در چین متولد شد. در فرهنگ چینی، باد و آب با سلامتی همراه است، فنگ شویی علمی کهن است که در طول تاریخ با نوع زندگی بشر امروزی تطبیق یافته و در بسیاری از کشورها به اجرا در آمده است.

فنگ شویی هنر چین باستان است و تا هزاران سال این علم بصورت رازی سینه به سینه در خانوادۀ فوهسی بوده و در دربار استفاده می شده اما بعدها با گسترش شهرها این علم برملا شده و بصورت فنگ شویی امروزی درآمده.

 

در این علم تمام انرژیهای نادیدنی منسوب به آسمان است و تمام انرژی های دیدنی منسوب به زمین است و زمانی که وحدت بین زمین و آسمان و انسان و ماده وجود داشته باشد انرژی الهی یا انرژی چی یا کی در جریان است و جریان انرژی الهی سلامتی و موفقیت به همراه دارد اما زمانی که این وحدت به دلایلی وجود نداشته باشد

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

این انرژی نمی تواند براحتی در جریان باشد در نتیجه بیماری و فقر و ناهماهنگی و بی تعادلی ایجاد میشود و علم فنگ شویی در صدد ایجاد این تعادل با به جریان انداختن انرژی چی است. فنگ شویی هنر چیدمان محیط برای ایجاد تعادل و هماهنگی بهتر میان انرژی هایی است که ما را احاطه کرده اند.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

زادگاه فنگ شویی:

لنگژنگ زادگاه فنگ شویی در کشور چین

علم فنگ شویی در شهر باستانی لنگژنگ با قدمتی بالغ بر ۲۳۰۰ سال که یکی از بزرگترین شهرهای چین به شمار می رود متولد شده است. همچنین شهر لنگژنگ در شمال شرقی سیچوان واقع شده است که محل پیدایش سال نوی چینی و فانوس چینی نیز می باشد. کلیه ساختمان هایی که در این شهر قرار دارند همگی بر اساس علوم فنگ شویی ساخته شده اند.

 

طبق تحقیقات بدست آمده و اطلاعات سایر منابع عمومی قدمت فنگ شویی حداقل به 6000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و شامل مباحثی در شاخه های مختلف پژوهش علمی، از جمله فیزیک، فلسفه، نجوم و طالع بینی می باشد. این ارتباط می تواند چشم اندازی برای درک طبیعت تائو باشد، به ویژه اینکه زمین زنده است و با نوعی انرژی به نام “چی” پر شده است.

مفاهیم دیگری که بین فنگ شویی و تائویسم به اشتراک گذاشته شده عبارتند از هم سو بودن یین و یانگ و مکمل بودن نیروهای یین و یانگ که بدون وجود عناصر دیگری نمی توانند وجود داشته باشند.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

گاهی اوقات تصور می شود فنگ شویی هنر قرار دادن اجسام است. چگونگی قرار دادن اشیا در فضا، بر زندگی انسان در حوزه های مختلف تاثیر می گذارد. در صورتی که فنگ شویی مجموعه پیچیده ای از دانش است که به ما تعلیم می دهد چگونه در هر یک از فضاهای خاص از جمله خانه، دفتر کار، باغ و یا هر فضایی که به نوعی با زندگی انسان مربوط می شود، هماهنگی انرژیکی داشته باشید.

 

هدف از علم فنگ شویی خوشبختی و آرامش و تعادل برای افراد ساکن در آن فضا است.

تعریف خوشبختی در تمامی جوامع بشری یعنی موفقیت. حال این موفقیت می تواند در بسیاری از حوزه های زندگی، از جمله سلامتی، موفقیت شغلی و یا تحقق زندگی عاشقانه، دستیابی به ثروتی عظیم و … باشد و اجرای فنگ شویی شامل راهنمایی های مفصل برای ایجاد تعادل انرژیکی در هر حوزه از زندگی انسان می شود و نتیجۀ آن می تواند خوشبختی باشد.

 

معرفی برخی نمادهای فنگ شویی:

در فنگ شویی نمادها و سمبل ها جایگاه ویژه ای دارند زیرا انرژی پنهان در آنها بر روی حوزه های مختلف زندگی تاثیر گذار است،

به عنوان مثال اگر نماد غمگینی(مانند یک دسته گل خشکیده) را در قسمتی که مربوط به شریک زندگیتان باشد قرار دهید بر روی روابط شما تاثیر گذار خواهد بود و نتایج تخریب کننده ای را بر جای خواهد گذاشت.

در ادامه برخی از نمادهای پرکاربرد در علم فنگ شویی را به صورت اجمالی معرفی خواهیم کرد و به تفصیل در مقالات بعدی درباره تاثیرات آنها صحبت خواهیم کرد.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

کریستال آماتیس
آیینه باگوآ
بامبو
سکه های چینی
وزغ سه پا
کشتی ثروت
کاسه تبتی
نعل اسب
گره ی سوفی
بودای خندان

 

دو اصل اساسی فنگ شویی:

دانستن اصول اساسی علم فنگ شویی برای کلیه افرادی که می خواهند از این علم استفاده کنند بسیار حائز اهمیت است. در ادامه درباره این اصول بسیار کاملتر صحبت خواهیم کرد.

 

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

اصل اول: معرفی دو نیروی یین و یانگ

نماد یین و یانگ در فنگشویی

مفهوم یین و یانگ بر پایه و اساس فلسفۀ چینی است که از طریق همین فلسفه فرهنگ چینی به وجود آمد،این تئوری در بسیاری از تمرینات چینی کاربرد دارد. برای درک فنگ شویی ابتدا بهتر است مفهوم یین و یانگ و سه خطه ی کان و لی درک شود. در مقالات آتی درباره مفهوم کان و لی به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

 

چینی ها بر این باورند که جهان از دو نیروی متضاد یا به عبارت صحیح تر دو نیروی مکمل یین و یانگ که ذاتا با هم در تعادل هستند تشکیل شده است.

اگر این دو نیرو تعادل خود را از دست بدهند طبیعت، راهی برای تعادل دوبارۀ آنها پیدا می کند. اگر این عدم تعادل بسیار برجسته باشد فجایع طبیعی اتفاق می افتد و در صورتی که این دو نیرو به نرمی و هارمونی با هم در تعادل باشند قدرت را بروز می دهند. تئوری یین و یانگ در سه نیروی طبیعی کاربرد دارند:

آسمان، زمین و انسان

 

نکته: عدم تعادل یین و یانگ در آسمان باعث به وجود آمدن صاعقه و یا رگبار می شود و در زمین به زلزله ختم می شود، همچنین در انسان باعث بروز بیماری و یا حتی مرگ می شود.

 

اصل دوم: معرفی پنج عنصر چینی

نماد ۵ عنصر در فنگ شویی

مردم چین باستان بر اساس مشاهدات از جهان طبیعی، الگوهای مداوم از دگرگونی و تغییر در جهان را شناختند. در ابتدا، این مشاهدات با استفاده از منطق یین یانگ تفسیر شد، اما بعد از این تفاسیر با استفاده از یک نظریه جدید به نام پنج عنصر گسترش یافت.

نظریه پنج عنصر از مطالعه فرآیندهای مختلف، توابع، و پدیده های طبیعت استنتاج شده است. این نظریه ادعا می کند تمام جهان را می توان به یکی از پنج عنصر اساسی تقسیم کرد:

چوب، آتش، خاک، فلز و آب، که هر کدام شامل ویژگی ها و خواص خاص خود هستند. امروزه، تئوری پنج عنصر هنوز هم به عنوان یک ابزار کاربردی برای تحلیل جهان و پیرامون آن جهت ایجاد تعادل در همه حوزه های زندگی استفاده می شود از جمله:

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

طبیعت
انسان
اعضای بدن
فصل های سال
اوقات شبانه روز
احساسات

مردم باستانی چین

منشا نظریه پنج عنصر:

نظریه یین و یانگ یک رابطه نزدیک با تئوری پنج عنصر دارد. آنها اغلب به طور همزمان برای توضیح پدیده های طبیعی استفاده می شوند. در علم فنگ شویی، چوب، آتش، زمین، فلز و آب پنج عنصر را تشکیل می دهند و هر کدام از آنها با خصوصیات منحصر به فردی نشان داده می شود که می تواند به هماهنگی در یک فضای خاص کمک کند.

 

بکارگیری فنون فنگ شویی و درمانهای منحصر بفرد آن در فضای داخلی بناها تأثیر عمیقی بر بهبود و اعتلای کیفیت زندگی افراد خانواده و همچنین کسب و کار می گذارد.

 

با تکیه بر دانش و تجربۀ باستانی فلسفۀ چینی میتوان اظهار داشت که فنگ شویی راه و روش معنوی زندگی است و انسانها را قادر می سازد تا انرژی های مثبت طبیعت را به درون بناهای مسکونی و تجاری خویش روانه سازند . تمامی اصول فنگ شویی از نظر علمی به اثبات رسیده و دارای پشتوانه و استدلال های مستحکمی هستند.

اگر مبنای کار را بر روی اصول فنگ شویی استوار نمایید، به راحتی میتوانید زندگی خوبی را تجربه نمایید. به عنوان مثال: استفاده رنگ زرد از دیرباز برای ماشین های راهداری به دلیل ارتباط رنگ زرد با عنصر خاک در علم فنگ شویی است و یا استفاده از رنگ قرمز در سیستم آتش نشانی ارتباط عنصر آتش با رنگ قرمز در علم فنگ شویی می باشد.

 

استفاده از تکنیکهای فنگ شویی، بهبودی قابل توجهی را در زندگیتان ایجاد خواهد کرد.

 

***

فلسفه فنگ شویی

فانگ شویی (به چینی: 風水) که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمانهای مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.

مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگهای مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است.

 

اصول فنگ شویی:

چی

در فلسفه فنگ شوی، چی (Qi یا chi) نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب “چی” در خانه بسیار مهم است.

اما اگر “چی” راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که “شا چی” (Sha Chi) یا همان “شا” نامیده می‌شود.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود.

برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته.

 

یین و یانگ

یین و یانگ نیز در فلسفه فنگ شویی کاربرد دارد و سعی در به تعادل رساندن آنها می‌شود.

 

بازتاب فنگ شویی در ایران

در ایران کتاب های بسیاری در این باره ترجمه و منتشر شده است وهمچنین کلاس هایی برای آموزش آن برگزار می گردد و نیز یک فیلم سینمایی با نام نارنجی پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی با الهام از این مکتب در سال 1390 ساخته شده است.

 

کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون

فنگ شویی بر این اساس است که رنگ ها اثر قوی و قابل توجهی روی افراد و عملکرد مغزی آنها می گذارد. چند مورد از اثر رنگ ها به این قرار است:

برای خوش شانسی از رنگ قرمز استفاده می شود. این رنگ بهترین گزینه برای ورودی منزل است. زرد و بنفش رنگ های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می شوند. برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده می شود.

 

رنگ های تیره باعث احساس آرامش و نیز ممکن است باعث پایین آوردن خلق شوند در حالی که رنگ های روشن باعث افزایش انرژی و شروع انجام کار می شوند. نارنجی و قهوه ای سمبلی از سلامتی و دانش هستند.

 

در حالی که آینه ها در دکوراسیون کاربرد دارند، در فنگ شویی به عنوان وسیله ای برای جذب کردن، حرکت یا تغییر جهت انرژی بکار برده می شوند. آینه ها باعث بزرگ شدن یک فضا، صاف کردن دیوار، یا پنهان کردن فضا بکاربرده می شوند. در فنگ شویی اغلب آینه ها به شکل دایره یا هشت ضلعی هستند.

نکته مهمی که در مورد آینه ها در فنگ شویی وجود دارد این است که آینه ها باید کامل بوده و به شکلی نباشند که اشیا را تکه تکه تقسیم کنند.

 

ضرورت بکارگیری ساعت در فنگ شویی اندازه گیری گذر زمان است. فضاهای مناسبی در خانه برای نشان دادن ساعت وجود دارد. آشپزخانه، اتاق نشیمن یا اتاق کار از بهترین جاها هستند. وجود ساعت در اتاق خواب ضرورت دارد.

 

در فنگ شویی بکار بردن نقاشی های متعدد می تواند انرژی محیط را از لحاظ سلامتی، دانش، خانواده، عشق، شهرت و ثروت افزایش دهد.

برای افزایش طول عمر و سلامتی بیشتر عکس هایی از آهوی کوهی، دختران زیبا، درخت کاج یا بامبو را در سمت راست نصب می کنند.

برای ایجاد فضای دانش و معرفت از رنگ زرد و بژ برای محیط استفاده می شود. برای پیشرفت شغلی اتاق کار را در قسمت شمالی خانه قرار می دهند. از رنگ سفید در منزل برای استحکام پیوند خانوادگی استفاده می شود.

 

اثرات مثبت فنگ شویی:

۱- از بین بردن ناهنجاری ها

کلیه اشیائی را که دوست نداشته و علاقه ای نسبت به آنها ندارید از محیط اطرافتان حذف کنید. این مرحله اجباری است و شبیه نوعی پروسه روان درمانی است چراکه اولین مرحله ایجاد هارمونی و به مثابه آن انرژی “چی” در خانه است.

 

۲- جریان هوا و میزان نور را تنظیم کنید

این دو عنصر برای “چی” خیلی مهم هستند. سعی کنید درب ها و پنجره ها را به طور مکرر باز کنید. برای پاکسازی هوا از دستگاه تهویه و یا گیاهان فنگ شویی استفاده کنید. تا آنجایی که می توایند نور طبیعی خورشید را به داخل خانه راه دهید و کلیه طیف های رنگی را به اتاق وارد کنید.

 

۳- طرح “با-گوا” خانه خود را بکشید

طرح با – گوا و یا نقشه انرژی فنگ شویی در هر مکانی متفاوت بوده و مخصوص به همانجا می باشد. سعی کنید نمونه “با – گوا” ی خانگی خودتان را طرح ریزی کرده و به تصویر بکشید.

به این طریق به راحتی می توانید ارتباط مناطق مختلف منزل خود با زندگی تان را در یابید. به عنوان مثال منطقه جنوب شرقی خانه ارتباط مستقیم با انرژی پول و ثروت دارد.

 

۴- در مورد ۵ عنصر اصلی فنگ شویی تحقیق و جهات مرتبط با آنها را پیدا کنید

باید تشخیص دهید که هر عنصر در کجا به درد شما می خورد. به عنان مثال اگر می خواهید در زندگی به موفقیت و کامروایی بیشتری برسید باید از عنصر چوب و آب در مناطق جنوب شرقی خانه بیشتر بهره بگیرید.

 

۵- عنصر ولادت فنگ شویی خود را پیدا کنید

و با استفاده از آن خانه ای بسازید که از این عنصر حمایت کند. به عنوان مثال اگر عنصر فنگ شویی شما آتش است، باید نمای آتش فنگ شویی را در خانه به منسه ظهور بگذارید.

به این منظور می توانید از رنگ هایی نظیر قرمز، نارنجی، ارغوانی، زرشکی، و زرد در اشکال سه گوش و مثلثی استفاده کنید. شما همچنین نیاز مبرمی به استفاده از عناصر قوی چوبی در زندگی خود دارید چراکه چوب آتش را تغذیه می کند.

 

۶- عدد “کوا” ی خود را پیدا کنید

با این کار می توانید خود را در وضعیت مناسب قرار دهید و به واسطه آن محل دقیق قرار دادن تخت خواب، نهارخوری، و محل کارکردن را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر عدد کوای شما ۱ باشد در مواجهه با جهات زیر با شادی و خوشی همراه می شوید: جنوب شرقی، شرق، و جنوب.

 

۷- سه گانه خانگی فنگ شویی را بشناسیم

همیشه در منزل خود از نظر ذهنی توجه دقیقی به مثلث سه گانه خانگی فنگ شویی یعنی اتاق خواب، حمام و آشپزخانه داشته باشید.

 

فنگ شویی به ما یاد می دهد:

– به اعماق وجود خود نگاه کنیم، چراکه تغییرات اصلی از این مکان نشئت می گیرند.

– با خودمان صادق باشیم. همه ما ارزش آگاهی و رویارویی با حقیقت را داریم.

– در پی ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود باشید.

– اراده کنید، تصمیم بگیرید و برای هر تغییر و جابجایی دلیل منطقی در ذهن داشته باشید

– چشمانمان را روی هم گذاشته دستانمان را باز کنیم، آنها را به سوی آسمان دراز کرده، کائنات شما را در آغوش گرفته، و جریان انرژی لایزال آنرا وارد قلبمان کنیم.

 

– این جمله را با خود تکرار کنیم: “من آغوشم را به روی تمام انرژی های مثبت می گشایم و در پی تغییرات مثبت در زندگی هستم”.

با اتکا به این شیوه به راحتی می توایند انرژی های منفی را از خانه بیرون کرده و جریان های سیال و مثبت را وارد خانه کنید و اجازه دهید “چی” یا همان انرژی مثبت وارد خانه شما شود تا زندگی پربارتر و شادتری را دنبال کنید.

 

8 مرحله برای ثروتمند شدن به کمک فنگ شویی

 

شما به دنبال این هستید که منطقه پولی خانه یا دفتر کارتان دارای این عناصر باشد. در این مطلب هشت مرحله را برای کمک به شما معرفی می‌کنیم. با چیدانه همراه شوید.

 

چوب، آب، و خاک را وارد منطقه پولی خود بکنید با:

1.گیاهان سبز شاداب و سالم، مانند:

· درخت پول

· بامبوی فنگ‌شویی

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· گیاه تصفیه‌کننده هوا

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

آبنما

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

 

2. یک عنصر آبی، یک آینه، و یا تصویری از آب

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

شما می‌توانید یک فواره واقعی را وارد فضای خود کنید که بسیار عنصر فنگ‌شویی خوبی است. آینه‌ها نیز عنصر فنگ‌شویی بسیار خوبی برای منطقه پولی هستند.

شما هم‌چنین می‌توانید از تصاویر آبی مانند یک آبشار زیبا، یک دریاچه، یک رودخانه، و یا یک اقیانوس استفاده کنید. مطمئن شوید که عنصر آبی شما تمیز و در جریان است.

 

3.بر روی اشکال خاصی در منطقه پولی خود تاکید کنید.

هر عنصر فنگ‌شویی در قالب شکلی بیان می‌شود، بنابراین می‌توانید انرژی‌های مختلفی را در قالب اشکال مختلف وارد فضای خود کنید:

 

· مستطیل (عنصر چوب)

· مربع (عنصر خاک)

· موجدار (عنصر آب)

 

این اشکال می‌توانند در قالب یک قاب عکس، طرح‌های پارچه، یا طرح‌های کاغذدیواری باشند و از این طریق انرژی‌های درست وارد منطقه پولی شما شود.

4. تصاویر جنگل‌ها، پارک‌ها، یا برگ‌های سبز گیاهان، درختان، چمن‌زار، و غیره نمایان‌گر عنصر چوب در انرژی‌های فنگ‌شویی هستند.

شما هم‌چنین می‌توانید تصاویر مناظر طبیعی- از سواحل شنی گرفته تا کوه‌ها و دره‌ها (که نمایان‌گر عنصر خاک هستند) را وارد فضای خود کنید.

5. از بهترین‌ رنگ‌های فنگ‌شویی برای طراحی منطقه پولی خود استفاده کنید.

(این رنگ‌ها را می‌توان در دیوارها، پارچه‌ها، و جزئیات دیگر به کار برد). شما گزینه‌های زیادی در اختیار دارید، مانند:

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· سبز

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· قهوه‌ای

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· آبی

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· سیاه

 

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· زرد خاکی/ روشن

شما هم‌چنین می‌توانید از مقادیری اندک از رنگ قرمز برای فعال کردن فضا (یا رنگ‌هایی مانند نارنجی، زغالی، مجنتا، بنفش، و صورتی) استفاده کنید.

به یاد داشته باشید این رنگ‌ها باید در مقدار کم مورد استفاده قرار بگیرند و نباید از آن‌ها به عنوان رنگ اصلی منطقه پولی استفاده کرد.

6.فضا را با تصاویری تزئین کنید که بیان‌گر ثروت و فراوانی هستند.

شما می‌توانید از هر نوع نشانه مدرن (و شخصی) که بیان‌گر ثروت است استفاده کنید. برای مثال مردم از سفر با یک قایق لوکس یا استفاده از یک دست میز بزرگ و رنگی برای مهمانی لذت می‌برند.

شاید تصاویری از قطعه‌های طلا یا یک خانه بزرگ با یک آبنما مناسب‌تر باشد. این تصاویر برای هر کس متفاوت است و شما باید تصویری را پیدا کنید که از نظر شما بیان‌گر ثروت و فراوانی باشد.

7. هم‌چنین برخی از نشانه‌های کلاسیک فنگ شویی چینی برای ثروت را در نظر داشته باشد.

فقط مطمئن شوید که به آن‌ها علاقه دارید و با طراحی داخلی شما در هماهنگی هستند. موارد زیر پرطرف‌دارترین نشانه‌های ثروت در فنگ‌شویی سنتی هستند:

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· آکواریوم فنگ‌شویی (یا نشانه‌ای از یک ماهی خاص)

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· سکه‌های چینی

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· یک گلدان زیبا

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· یک کشتی بزرگ

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· بودای خندان

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

· کریستال

8. همیشه انرژی فضا را با استفاده از عطرها و رایحه‌های دلنشین، گل‌های تازه، و چند شمع تازه و متنوع نگه دارید.

 

نورپردازی مناسب فضا و پخش گاه‌به‌گاه موسیقی محرک‌های خوبی برای جریان یافتن انرژی مثبت در فضا هستند. البته گفتن ندارد که منطقه پولی شما باید تمیز و منظم باشد.

 

پیروی از این هشت مرحله به شما کمک می‌کند تا انرژی را وارد منطقه پولی خود کنید.

 

***

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

پیش تر در بخش فوق وبسایت ناز وب در مورد فنگ شویی در دکوراسیون صبحت کردیم و نمادهای انرژی بخش فنگ شویی را بررسی نمودیم. اما به طور کلی این مبحث می تواند بسیار گسترده و پیچیده باشد، به طوری که صبحت کردن درمورد آن همیشه جذاب و جدید می شود.

یکی از این موضوعات جذاب، عناصر مربوط به تولد هر فرد در فنگ شویی است. من در این مطلب می خواهم ابتدا به شما بیاموزم که چگونه عنصر سال تولد خود را حساب کرده و سپس چگونه از آن برای دکوراسیون منزل و محل کارتان استفاده نمایید. امیدورام که شما هم مانند من از این موضوع لذت ببرید.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

محاسبه عدد کوا در دانش فنگ شویی

 

عناصر مربوط به افراد در فنگ شویی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

عنصر سال (برگرفته از سال تولد که بین زن و مرد مشترک است)
عنصر شخصی (عدد کوا، برگرفته از سال، روز و ماه تولد که بین زن و مرد متفاوت است)
عنصر اکتسابی (برگرفته از شرایط خانوادگی، محیطی و شخصیتی)

من در این مطلب تمرکز خود را بر روی عنصر دوم یعنی عنصر شخصی گذاشته ام چراکه در فنگ شویی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به دست اوردن عدد این عنصر که “عدد کوا” نامیده می شود در دو مرحله انجام می پذیرد:

مرحله اول :

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

تاریخ تولد را به میلادی حساب می کنیم:

متولدین از 1 فروردین تا 11 دی : سال هجری شمسی + 621 = سال میلادی
متولدین از 11 دی تا آخر اسفند : سال هجری شمسی + 622 = سال میلادی

 

مرحله دوم:

دو رقم آخر سال تولد را آن قدر با هم جمع می کنیم تا به یک عدد یک رقمی برسیم. سپس طبق رابطه زیر عمل می کنیم:

عدد کوا برای مردان : عدد تک رقمی به دست آمده _ 10
عدد کوا برای زنان : عدد تک رقمی به دست آمده + 5
استثنا : در صورتی که عدد به دست آمده 5 بود، برای زنان عدد 8 و برای مردان عدد 2 را به عنوان عدد کوا در نظر می گیریم. این کار به این دلیل است که اعداد 2،5 و 8 در فنگ شویی مربوط به عنصر خاک هستند اما عدد 5 مربوط به هیچ یک از جهات هشت گانه جغرافیایی نمی شود.

 

مثال به دست آوردن عدد کوا

 

مرد متولد 21 آبان 1361:

طبق مراحل گفته چون 21 آبان قبل از 11 دی ماه است پس برای به دست آوردن سال میلادی 1361 + 621 = 1982 و در مرحله بعد دو رقم آخر سال تولد (82) را با هم جمع می کنیم و این کار را تا جایی ادامه می دهیم که به یک عدد تک رقمی یعنی 1 (2+8=10 ، 0+1=1 ) برسیم.

در آخر عدد کوا 1 را از عدد 10 کم می کنیم که حاصل 9 است. اگر بازهم حاصل عدد دورقمی بود با هم جمع میکنیم تا به یک عدد تک رقمی برسیم. با توجه به تصویر بالا می توانید مشاهده کنید که عنصر تولد شما چه عددی خواهد بود.

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

در فرهنگ غربی عناصر طبیعت شمال چهار عنصر ( خاک، هوا، آب و آتش) هستند اما در فرهنگ شرقی و فنگ شویی این عناصر را عناصر پنج گانه می نامند که به ترتیب آب، چوب، آتش، خاک و فلز هستند. همان طور که در ترتیب ان ها نیز مشاهده می شود این چرخه با آب آغاز شده و نباید ترتیب قرارگیری آن ها برهم بخورد.

زیرا در شرق باستان اعتقاد دارند آب چوب را تغذیه می کند، چوب سوخت آتش است، آتش خاک را به صورت خاکستر به وجود می آورد، خاک فلز را ایجاد می کند و در نهایت فلز می تواند به شکل آب مایع شود.

بنابرین این عناصر تا زمانی مفید هستند که در کنار یکدیگر و بصورت شکل بالا باشند و در غیر این صورت، اگر در چرخه بالا جای یکی از عناصر تغییر پیدا کند این چرخه به چرخه ای مشکل زا و مخرب تبدیل خواهد شد.

این چرخه مخرب این گونه عمل خواهد کرد : آب آتش را خاموش می کند، آتش فلز را ذوب خواهد کرد، خاک آب را آلوده خواهد کرد، فلز چوب را خواهد برید، چوب خاک را فرسوده خواهد کرد.

 

عنصر فلز

 

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

اعداد این عنصر 6 و 7 هستند. در میان رنگ ها نیز سفید، خاکستری و نقره ای نمادی از این عنصر محسوب می شوند. از جهات جغرافیایی هم غرب و شمال غرب محل قرارگیری آن خواهند بود.

اگر عنصر شما فلز است و می خواهید در دکوراسیون خود از آن استفاده نمایید، می توانید انواع دکوری های فلزی را انتخاب و به کار ببرید. درمورد این فلز به چرخه مخرب آن توجه داشته باشید.

به عنواون مثال اگر در بخش غرب خانه ( که با توجه به جهت جغرافیایی تحت تاثیر عنصر فلز است ) یک شومینه ( که تحت تاثیر عنصر اتش است ) قرار داشته باشد، بدلیل تضاد میان عناصر فلز و آتش چرخه مخرب ایجاد می شود بنابراین باید از عنصر مابین آن ها یعنی خاک استفاده نمایید.

 

عنصر آب

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

اگر عدد به دست آمده برای شما 1 باشد عنصر وجودی تان آب خواهد بود. آبی و سیاه نماد این عنصر هستند که در جهت جغرافیایی شمال قرار می گیرند. در مورد این عنصر هم چرخه مخرب را حتما در نظر بگیرید.

به این صورت که اگر به عنوان مثال در آشپزخانه ای میان گاز (تحت عنصر آتش) و سینک ظرف شویی (تحت عنصر آب) فاصله ای وجود نداشته باشد چرخه ای مخرب ایجاد خواهد شد.

با توجه به این که عنصر هماننگ کننده بین آن ها چوب است، می توانید از نمادهای این عنصر بهره ببرید. آینه، حوض، فواره، آکواریوم، سینک ظرفشویی و دستشویی از جمله کاربردهای آن عنصر در دکوراسیون داخلی هستند.

 

عنصر آتش

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

خانه شمع

 

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

این عنصر به رنگ های قرمز و نارنجی و با عدد 9 شناخته شده و در جهت جغرافیایی جنوب قرار می گیرد. شمع، شومینه، بخاری و گاز نمونه هایی از کاربرد این عنصر در دکوراسیون هستند. در تضاد آب و آتش در چرخه مخرب این عنصر از چوب و برای تضاد آتش و فلز از نمادها، رنگ های عنصر خاک استفاده می شود.

 

عنصر چوب

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

اعداد 3 و 4 برای عنصر چوب هستند که با رنگ های سبز و آبی نفتی شناخته می شوند. جهت های جغرافیایی این عنصر شرق و جنوب شرقی خواهند بود.

شخصیت هایی با عنصر وجودی چوب از عناصر مختلف چوبی، کاغذی، گیاهان و هر آن چیزی که از چوب خلق می شود در دکوراسیون استفاده می کنند. در چرخه مخرب این عنصر، بین چوب و فلز عنصر آب، و بین چوب و خاک از المان های عنصر آتش کمک بگیرید.

 

عنصر خاک

 

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

فنگ شویی چیست از 0 تا 100 فنگ شویی/ حقیقت یا خرافات

 

اعداد شانس باقی مانده یعنی 2، 5 و 8 در جهات جغرافیایی شمال غربی و جنوب شرقی مربوط به عنصر خاک هستند. اجسام سنگی، سفالی و سرامیکی و تمام لوازم دکوری مرمری و سنگی مثل چینی‌ ها، گلدان‌ ها و کوزه‌ ها زیر مجموعه این عنصر در دکوراسیون محسوب می شوند.

اگر می خواهید از رنگ های این عنصر استفاده نمایید زرد و قهوه ای را امتحان کنید. در چرخه مخرب این عنصر برای تضاد چوب و خاک از عنصر آتش و برای تضاد خاک و آب از عنصر فلز کمک بگیرید.

خط پایان: علم فنگ شویی، جدای از مباحث فلسفی و شرقی خود، به عنوان یک قانون برای نظم دهی و ایجاد آرامش در فضاهای مختلف قابل استفاده خواهد بود. پیشنهاد من به شما برای بهره گرفتن از فنگ شویی هم در همین راستا است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان