برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

مجموعه : جالب ترین ها
برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

خاص و برترین زنان الهام بخش تاریخ جهان چه در اسلام و چه در تمام ادیان؛ این که بدانید برگزیده زنان الهام بخش جهان چه کسانی هستند حس بسیار خوب و فوق العاده به شما می دهد!

 

زنان و مردان زیادی در طول تاریخ این حس را به خاطر الهام بخشیدن به هزاران و شاید میلیون‌ها نفر تجربه کرده‌اند؛ افرادی که حتی شاید به خاطر نداشتن شهرت و یا دریافت نکردن جایزه یا کم‌لطفی رسانه‌ای و متولد شدن در کشوری غریب نام آن‌ها در خاطره‌ها باقی نمانده‌است.

 

این روز‌ها کمپین، سازمان و اشخاص زیادی مدعی مبارزه‌ی در راه رسیدن به برابری جنسیتی هستند. در گذشته نیز همواره زنانی شجاع و قوی و روشندل زیسته‌اند که اثرات تغییراتی که در زندگی بشر ایجاد کرده‌اند هنوز و هنوز هم پابرجاست.

 

پس از معرفی 4 زن برگزیده جهان در دوران اسلام پس از آن نیز زنانی با ادیانی متفاوت بوده اند که عنوان الهام بخش ترین زنان جهان را تصاحب کردند در این بخش جالب و خواندنی ناز وب با ما همراه باشید و الهام بخش ترین زنان جهان را بیشتر بشناسید.

شروع می کنیم با فلورنس فداکارترین پرستار جهان به پایان می رسانیم با ثروتمند ترین زن جهان اسلام حضرت خدیجه. جالب ترین مطالب خواندنی در مجله تفریحی ناز وب.

فلورنس نایتینگیل (۱۸۲۰ الی ۱۹۱۰)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

پرستار؛ پرستاری که خدمتش به حرفه‌ی الهی‌اش معنای تازه‌ای به پیشه‌ی پرستاری بخشید. وی جان بسیار زیادی از سربازان را در جنگ کریمه نجات داد و تغییر شگرفی در چشم‌انداز پرستاری به دست داد. از دید او پرستاری یک شغل نه که یک فداکاری، یک وقف بود.

از گفته‌های مشهور او میتوان به جمله‌ی زیر اشاره کرد: اگر کسانی در این دنیا نبودند که به داشته‌هایشان قناعت نمیکردند جهان پیشرفت نمیکرد.

ماری کوری (۱۸۶۷ الی ۱۹۳۴)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

دانشمند و مخترعی که نقشی غیر قابل اغماض در توسعه‌ی اولین دستگاه ایکس‌ری ایفا کرد و همه میدانیم که اکنون این دستگاه پرکاربردترین دستگاه در پزشکیست. نام او ماریا اسکلودوسکاست و اهل لهستان و اولین زنیست که به پاس خدماتش جایزه‌ی نوبل را دریافت کرده است.

“زندگی برای هیچکس آسان نیست، آیا این سختی باید ما را متوقف کند؟ باید پشتکار و مهمتر از همه اعتماد به نفس داشته باشیم. باید باور کنیم که خداوند استعدادی به ما عطا فرموده است و این استعداد به هر قیمتی باید کشف شود. “

مادر ترسا (۱۹۱۰ الی ۱۹۹۷)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

راهبه؛ ساده بگوییم، مادر ترسا شخصیتی از خود گذشته است. وی تمام زندگی‌اش را وقف کمک به فقیرترین و بدشانس‌ترین افراد کرده است. همچنین در سال ۱۹۷۹ به خاطر ماموریت‌های خیرخواهانه‌اش جایزه‌ی نوبل را به خانه برده است.

“عشق را به هر کجا که میروید ببرید و هر کجا که هستید پخش کنید، اجازه ندهید کسی از نزد شما برود مگر اینکه شادتر از قبل باشد. “

کلارا بارتون (۱۸۲۱ الی ۱۹۱۲)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

معلم؛ در سن پایین و اوایل جوانی به پیشه‌ی آموزشگری پیوست و از آنجایی که قصد داشت این استعداد را به اشتراک بگذارد مدرسه‌ای عمومی در نیوجرسی بنا نهاد. وی همچنین پس از فعالیت به همراه صلیب سرخ جهانی در طول جنگ داخلی آمریکا صلیب سرخ آمریکا را تاسیس کرد.

“خون میهن‌پرست پدرم در رگ‌های من گرم و جاریست”

مرلین مونرو (۱۹۲۶ الی ۱۹۶۲)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

هنرپیشه؛ زنی باهوش که کلیشه‌ی بلوند ساده لوح در هالیوود را در هم شکست. وی همچنین یکی از موثرترین حامیان حقوق شهروندی بود و به تمام دنیا ثابت کرد که رنگ پوست نباید مانع داشتن مزایای برابر باشد.

“ناکامل بودن زیباست، دیوانگی نبوغ است و کاملا مسخره بودن از کاملا خسته‌کننده بودن بهتر است. “

هلن کلر (۱۸۸۰ الی ۱۹۶۸)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

نویسنده؛ وی ثابت کرده است که ناتوانی جسمی نمیتواند منظر و رفتار درست یک فرد را به مخاطره بیندازد. کلر اولین شخصیست که با وجود نابینایی و ناشنوایی توانست با کسب مدرک هنر فارغ‌التحصیل شود و همچنین در تمام طول عمرش حامی اشخاص ناتوان جسمی بوده است.

“بهترین و زیباترین چیز‌ها در دنیا قابل دیده‌شدن و لمس شدن نیستند بلکه باید در قلب ما احساس شوند. “

آملیا ارهارت

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

خلبان؛ آملیا اولین خلبان زنیست که توانست بر فراز اطلس به پرواز در بیاید. شجاعت وی الهام‌بخش زنان زیادی شد تا به خود جرات این را بدهند که به کار‌هایی بپردازند که تا قبل از آن شغل‌هایی مردانه تعریف میشدند.

“موثرترین شیوه برای انجام دادن) موفق شدن (انجام دادن است. “

امیلیا پنکهورست (۱۸۵۸ الی ۱۹۲۸)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

فعال؛ وی شهره به جنگ پر شور و حرارتش برای حقوق زنان است و موسس اتحادیه‌ی اجتماعی و سیاسی زنان است.

“عدالت و قضاوت اغلب یک دنیا فاصله دارند”

کترین هیبورن (۱۹۰۷ الی ۲۰۰۳)

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

هنرپیشه؛ هنرپیشه‌ای که جایزه‌های مختلفی به خانه برده است و مطمئنا میتوانید تصور کنید که چه شخصیت موثری بوده است، به خصوص برای هوادارانش. نقش‌هایی که از کاراکتر‌های مصمم و قوی ایفا کرده و حتی تصمیمات شخصی وی جان تازه‌ای به اصطلاح ظاهری ” زنان شلوارپوش ” بخشیده است.

“اگر کاری را انجام میدهید که دوست دارید، حداقل یک نفر خوشحال خواهد بود. “

کلئوپاترا

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

فرعون؛ مشهور است به زیبایی و چگونگی استفاده از این زیبایی در جهت حفظ امپراطوری‌اش از گزند مهاجمان رومی. ممکن است برخی شیوه‌های او را نپسندند، اما این حقیقت همیشه پابرجاست که او کاری را انجام داده است که لازمه‌ی حفاظت از کشورش بوده است.

“کسی جشن پیروزی‌اش بر من را نخواهید دید. “

4 زن برگزیده جهان اسلام

چهار زن برگزیده عالم در تاریخ اسلام: در روایات از چهار زن به عنوان بهترین زنان بهشتی یاد شده است. از جمله پیامبر (ص) فرمود:

“خیر نساءالجنّهْْ ، مریم بنت عمران و خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد و آسیه بنت مزاحم امرأهْْ فرعون”.
در روایت دیگر به این تعبیر امده است: ” افضل نساء الجنهْْ أربع: خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمّد و مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم امرأهْْ فرعون”.

بهترین یا برترین زنان بهشتی:

مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد(ص) و آسیه دختر مزاحم (زن فرعون) می باشند. مریم، مادر حضرت عیسی(ع) و دختر عمران از پیامبران بنی اسرائیل می باشد. قرآن کریم مریم را در حدّ اعلای ستایش یاد کرده و به پاکی او شهادت داده و نامش را سی و چهار بار ذکر کرده است.

از امام باقر (ع) در تفسیر آیة “یا مریم انّ الله اصطفاک و طهرّک و اصطفاک علی نساء العالمین” آمده : ” یعنی تو را از نسل پیامبران انتخاب نمود و از تهمت زنا پاک گردانید و به زادن عیسی بدون همسر برگزید”. فاطمة زهرا (س) دختر پیامبر (ص) و همسر امیرالمؤمنین و مادر امام حسن و امام حسین و حضرت زینب و ام کلثوم می باشد.

 

نام های دیگر آن حضرت: صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیّهْْ، راضیه، مرضیهْْ ، محدّثه و زهرا می باشد. او پنج سال پس از بعثت در مکه متولد شد و هیجده سال و هفتادو پنج روز زیست.

 

حضرت فاطمه

پیامبر (ص) فرمود : “فاطمه پارة تن من است. آن که او را بیآزارد، مرا آزرده و دشمنی با او دشمنی با من است”.
نیز فرمود: “فاطمه سرور زنان اهل بهشت است”. هم چنین فرمود: “خداوند به خشنودی فاطمه خشنود می‌گردد و به خشم او خشم می گیرد”.

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

حصرت مریم

مریم، مادر حضرت عیسی(ع) و دختر عمران از پیامبران بنی اسرائیل می باشد.
قرآن کریم مریم را در حدّ اعلای ستایش یاد کرده و به پاکی او شهادت داده و نامش را سی و چهار بار ذکر کرده است. از امام باقر (ع) در تفسیر آیة “یا مریم انّ الله اصطفاک و طهرّک و اصطفاک علی نساء العالمین” آمده : ” یعنی تو را از نسل پیامبران انتخاب نمود و از تهمت زنا پاک گردانید و به زادن عیسی بدون همسر برگزید”.

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

حضرت خدیجه

دختر خویلد از نسل عامر بن لؤی است. در جاهلیت خدیجه را طاهره می گفتند و پیامبر او را کُبریََ لقب داد.وی اولین زنی است که اسلام آورد و با ثروت و مالی که داشت، پیامبر را یاری کرد.

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

او زنی عاقله بود. در سنّ چهل سالگی با پیامبر (ص) که در 25 سالگی بود، ازدواج کرد و در شصت و پنج سالگی، سه سال پیش از هجرت در مکّه درگذشت. پیامبر بعد از فوت خدیجه بسیار محزون شد و همواره او را به خوبی یاد می کرد. حضرت خدیجه مادر حضرت فاطمة زهرا (س) می باشد.

 

آسیه همسر فرعون

آسیه دختر مزاحم(همسر فرعون) از زنان شایستة تاریخ است. وی از بنی اسرائیل و از نسل پیامبران بود. قرآن وی را از زنان نمونه یاد کرده است. در حدیثی از پیامبر (ص) آمده است:

 

برترین و الهام بخش ترین زنان جذاب تاریخ + عکس

 

“سه نفر حتی یک چشم به هم زدن به خدا و وحی الهی کفر نورزیدند:
1ـ مؤمن آل یاسین،
2ـ علی بن ابی طالب(ع)،
3ـ آسیه زن فرعون”.
آسیه به حضرت موسی ایمان آورد. فرعون او را از این کار منع کرد، ولی آسیه نپذیرفت. فرعون او را به شکنجه کشید و دست ها و پاهایش را با میخ به زمین در میان آفتاب کوبید تا او به شهادت رسید.

کلام پایانی این بخش: با شناخت برگزیده ترین زنان تاریخ اسلام و جهان می توانید از ویژگی های منحصر به فرد آنها تجربه کسب کنید و پله های موفقیت را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

برترین و الهام بخش ترین زنان تاریخ + عکس

The most inspirational and most attractive women of history + photo

 

عکس های 11 زن زیبای تاریخ که تا حالا اسمشان را نشنیده اید

زیباترین زنان جذاب 50 سال گذشته (عکس)

15 کشوری که زیباترین و جذاب ترین زنان جهان را دارند + تصاویر

معرفی برترین زنان اتومبیل ران دنیا

2 بازیگر زن ایرانی در فهرست زیباترین زنان جهان معرفی شدند + عکس



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان