زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

پماد زینک اکساید؛ Zinc Oxide Ointment معرفی کامل پرمصرف ترین پماد. در اینبخش به معرفی این پماد؛ خواص و مضرات آن می پردازیم. ساختار اصلی پماد زینک اکساید:

زینک اکسید (zinc oxide) یا اکسید روی یا اکسید دو زنگ، یک ماده پودری شکل سفید رنگ است که در ساخت پلاستیک ها استفاده می شود. همچنین در ساخت مواد آرایشی به کار می رود. این ماده غیر قابل حل در آب است، ولی در محیط اسیدی حل می شود.

زینک اکسید به دلیل آثار ضد چربی پوست و منعکس کننده اشعه ماورای بنفش یا UV ، در ترکیب کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود.

پماد زینک اکساید zinc oxide چه مدت روی پوست بماند

بسیاری از افراد دچار حساسیت های پوستی هستند یا دچار سوختگی یا زخم های زیادی در سطح پوستشان ایجاد مي شود که برای رفع آن پزشکان پماد زینک اکساید تجویز مي کنند .در ادامه به معرفی این دارو مي پردازیم با ما در ادامه همراه باشید.

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

زینک اکسید یک پماد موضعی برای پوست مورد اســتفاده قرار مي گیرد. اگر پوست شما دچار سوختگی یا جراحت شده باشد به راحتی مي توانید از زینک اکسید اســتفاده نمایید. زینک اکسید به عنوان مرطوب کننده مصرف مي شودهمچنین خواص ضدعفونی کننده هم دارد.

از پماد زینک اکسید همچنین برای درمان سوختگی ناشی از پوشک برای کودکان مورد اســتفاده قرار ميگیرد. این پماد اثرات جانبی بسیار اندکی دارد و برای پوست لطیف کودک شما بسیار عالی اســت. از زینک اکسید هایی با درصد غلظت پایین تر حدود 15% شما مي توانید برای پیشگیری از سوختگی جای پوشک بچه اســتفاده کــنید و از غلظت های بالاتر حدود 40% ممکن اســت برای کودک مناسب نباشند و حساسیت ایجاد نمایند.

این دارو را به هیچ عنوان به کس دیگری معرفی نکــنید حتی زمانی که علائمي کاملا شبیه علائم شما داشته باشد. اگر پزشک این دارو را تجویز نکند اســتفاده از این دارو مي تواند برای فرد مشکلاتی را ایجاد نماید.

 

پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی

موارد مصرف زینک اکساید zinc oxide

زینک اکساید یک ماده معدنی اســت.پماد زینک اکساید برای درمان ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، سوختگی های خفیف، تَرَک های شدید پوستی و سایر تحریکات جزئی پوستی مورد اســتفاده قرار ميگیرد.

شیاف زینک اکساید برای درمان خارش، سوزش، تحریک پذیری و سایر ناراحتی های مقعدی ناشی از هموروئید یا حرکات دردناک روده مورد اســتفاده قرار ميگیرد. پماد زینک اکساید تحت نام های تجاری فراوانی به بازار عرضه ميشود. پماد زینک اکساید همچنین ممکن اســت برای اهداف دیگری مورد اســتفاده قرار گیرد که در این راهنمای دارویی به آن ها اشاره نشده اســت.

فواید پماد زینک اکسید zinc oxide

حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش (UV):زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرم های ضد آفتاب اســت که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت مي کند.

درمان آسیب های پوستی:اثرات درمانی نیز روی پوست دارد و باعث بهبود زخم مي شود و مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و خشکی پوست را کم مي کند.

اثرات موثر روی پوست مانع تشکیل چربی اضافی روی پوست مي شود.

این پماد بعضی اوقات برای درمان آکنه(جوش) به کار مي رود. ایجاد لکه های پوستی، التهاب پوست و تعداد و شدت آکنه را کاهش مي دهد.

بهبود التهابات پوستی برای درمان ادرار سوختگی در کودکان (سوختگی پوست کودک در پوشک)، اگزما، بریدگی و سوختگی پوست مفید اســت

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

پماد زینک اکساید محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش

درمان بثورات‌ ناشی‌ از بستن‌ پوشک‌

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

این کرم برای درمان بثورات‌ پوشک بسیار موثر می باشد. اکسید روی یک ماده ی شیمیایی قوی بوده و می تواند به صورت امن بر روی پوست ظریف نوزادان بدون ترس از هر گونه واکنش خشن پوستی مورد استفاده قرار گیرد.
نوزادان کوچک به دلیل رطوبت به دام افتاده در داخل پوشک که یک محیط پرورش ایده آل برای رشد کنترل نشده ی باکتری ها می باشد، به بیماری بثورات‌ پوشک دچار می شوند. در نتیجه، پوست تحریک و ملتهب شده و بثورات‌ پوشک ایجاد شده که باعث ناراحتی نوزادان می گردد.
کرم یک مانع بر روی سطح پوست ایجاد کرده و اجازه نمی دهد که محرک های پوستی با پوست تماس پیدا کنند. بنابراین باعث محافظت از پوست در مقابل آسیب بیشتر شده و بهبود سریع تر جوشها تضمین می گردد.

 

اطلاعات مهم در خصوص زینک اکساید zinc oxide

راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کــنید.

درصورت داشتن هرگونه بیماری یا حساسیت و یا اســتفاده از سایر دارو ها به پزشک اطلاع دهید.

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

درصورت داشتن حساسیت نسبت به هر یک از موارد زیر نباید از پماد زینک اکساید اســتفاده کــنید:

زینک (روی)

دایمتیکون

پماد لانولین

روغن جگر ماهی کاد

ژله پترولیوم

پارابن ها

روغن معدنی

موم

پماد زینک اکساید قادر به درمان عفونت های قارچی یا باکتریایی نیست.

درصورت داشتن علایم عفونت از جمله سرخی، گرمي و یا بیرون زدن ترشحات از محل آسیب دیدگی پوست به پزشک مراجعه کــنید.

اینکه زینک اکساید ميتواند به جنین آسیب برساند یا خیر تاکنون مشخص نشده اســت.

درصورتی که باردار هستید بدون توصیه پزشک از این دارو اســتفاده نکــنید.

اینکه زینک اکساید ميتواند وارد شیر مادر شده و به نوزاد شیرخوار آسیب برساند تاکنون مشخص نشده اســت.

درصورتی که به نوزاد خود شیر ميدهید بدون تجویز پزشک از این دارو اســتفاده نکــنید.

 

پماد زینک اکساید برای درمان ترک های پوستی

نحوه مصرف زینک اکساید zinc oxide

قبل و بعد از اســتفاده دست هایتان را با آب و صابون بشویید مقدار مناسبی از پماد را روی محل مورد نظر قرار داده , و هیچ وقت محل را با باند یا پارچه نپوشانید مگر اینکه دکتر یا متخصص مراقبت های بهداشتی تجویز کند.

از تماس زینک اکساید با چشم هایتان دوری کــنید. در صورت تماس پماد با چشم بلافاصله آن را با مقدار زیادی , آب خنک بشویید.

اگر اســتفاده از یک وعده آن را فراموش کردید به محض اینکه توانستید از آن اســتفاده کــنید اما دقت داشته باشید که اگر, به زمان بعدی اســتفاده نزدیک اســت تنها یک وعده از آن را اســتفاده کــنید و از اســتفاده از دوز های,دو برابر یا اضافه دوری نمایید. زینک اکساید بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

دارو را دقیقا طبق دستور پزشک اســتفاده کــنید.

این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا طولانی تر از ميزان توصیه شده، مصرف نکــنید.

از مصرف زینک اکساید بصورت خوراکی خود داری کــنید.

داروهای موضعی تنها برای اســتفاده در سطح پوست هستند.

شیاف های زینک اکساید تنها برای اســتفاده مقعدی هستند.

پماد زینک اکساید برای درمان ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک

دارو را روی سطح پوست بمالید بطوری که ناحیه مورد نظر بصورت کامل توسط پماد پوشیده شود.

در اغلب موارد پس از مالیدن دارو روی پوست ممکن اســت لایه سفید نازکی از دارو روی پوست باقی بماند.

برای درمان تَرَک های پوستی، زخم های خفیف ناشی از سوختگی و یا سایر تحریکات پوستی خفیف، از دارو را تا حداکثر مقدار مورد نیاز اســتفاده کــنید و آن را به آرامي روی پوست بمالید.

جهت درمان ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، دارو را هر بار حین تعویض پوشک مورد اســتفاده قرار دهید. اســتفاده از زینک اکساید پیش از خواب و یا هنگامي که بین تعویض پوشک ها مدت زمان طولانی وجود داشته باشد؛ از اهميت ویژه ای برخوردار اســت.

برای پیشگیری از وخیم تر شدن ضایعات پوستی ناشی از بستن پوشک، پوست اطراف آن باید تميز و خشک نگهداری شود. پوشک های خیس شده در کوتاه ترین زمان ممکن باید تعویض شوند. پیش از بستن پوشک جدید اجازه دهید پوست بطور کامل خشک شود. زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

درصورت اســتفاده از پودر زینک اکساید، آن را به آرامي روی پوست بپاشید تا از گسترش آن در هوای اطراف جلوگیری شود. پس از اســتفاده، درب دارو را محکم ببندید.

قبل و بعد از مصرف شیاف زینک اکساید دستان تان را بشویید.سعی کــنید پیش از مصرف شیاف زینک اکساید، مثانه و رده تان خالی باشد. همچنین ناحیه مقعدی باید بصورت کامل خشک و تميز باشد.

دارو (شیاف) را از بسته بندی آن خارج کرده و از نگه داشتن طولانی مدت آن در دست تان خودداری کــنید زیرا ميتواند ذوب شود.روی سمت چپ بدن تان دراز بکشید بصورتی که زانو ها به سمت قفسه سینه باشد. سپس شیاف را به آرامي وارد مقعد کــنید.

The effect of sunscreen on beauty; the best sunscreens and carcinogens

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

به مدت چند دقیقه در حالت دراز کشیده بمانید؛ شیاف به سرعت شروع به ذوب شدن خواهد کرد. دست کم تا یک ساعت پس از اســتفاده از شیاف زینک اکساید از رفتن به حمام اجتناب کــنید.درصورتی که یک هفته پس از مصرف دارو علایم بیماری رو به بهبود نگذاشت به پزشک اطلاع دهید.

این دارو را در دمای اتاق و بدور از رطوبت و گرما نگهداری کــنید.برای پیشگیری از ذوب شدن شیاف زینک اکساید ميتوانید آن را درون یخچال نگهداری کــنید.

اســتفاده بیش از مقدار توصیه شده از زینک اکساید تاثیری در تسریع روند بهبودی نخواهد داشت. درصورتی که زینک اکساید بطور اتفاقی توسط فردی بلعیده شود باید به اورژانس مراجعه شود.

 

پماد زینک اکساید zinc oxide چه مدت روی پوست بماند

پماد زینک اکساید برای درمان حساسیت های ناشی از بستن پوشک بچه

هشدار ها و موارد احتیاط زینک اکساید zinc oxide

بدون دستور پزشک، قرار دادن داروهای دیگر روی ناحیه مورد درمان با زینک اکساید خودداری کــنید.

اگر زینک اکساید وارد چشم شود، باید چشم ها را با آب شست و شو دهید.

پماد زینک اکساید نباید برای درمان سوختگی های شدید و زخم های عميق مورد اســتفاده قرار گیرد.

عوارض جانبی زینک اکساید zinc oxide

در صورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله مشکل در تنفس، کهیر، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو به اورژانس مراجعه نمایید.

درصورت داشتن درد مداوم یا خونریزی مقعدی، مصرف دارو را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کــنید.

این لیست همه عوارض جانبی پماد زینک اکساید را در بر نمي گیرد، بروز هرگونه عوارض جانبی غیر منتظره را به پزشک خود اطلاع دهید.

 

زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

 

تداخلات دارویی زینک اکساید با دیگر دارو ها

دور از انتظار اســت که داروهای خوراکی یا تزریقی با پماد زینک اکساید تداخل ایجاد کنند. با این حال درصورت اســتفاده از هرگونه دارو اعم از دارو های گیاهی، داروهای با نسخه یا بدون نیاز به نسخه پزشک و ویتامين ها، پزشک را در جریان بگذارید.

پماد زینک اکساید یکه مرطوب کننده خوب برای خشکی پوست

 

موارد منع مصرف زینک اکساید

اگر عوارض جانبی زیر را مشاهده کردید، با پزشک یا داروساز خود مشورت کــنید زیرا ممکن اســت به شما در زمينه کنترل عوارض جانبی آن کمک کند. زینک اکساید Zinc Oxide بهترین پماد برای پوست/ مدت زمان مصرف

حساسیت یا تحریک پوست

بدتر شدن علائم مانند افزایش قرمزی یا سوزش پوست و …

همچنین بعضی از افراد ممکن اســت عوارض جانبی دیگری به جز موارد ذکر شده داشته باشند.

نحوه نگهداری دارو زینک اکساید

دور از دسترس اطفال و در دمای اتاق نگهداری شود پس از اســتفاده درب آن را محکم ببندید. و اگر پماد اســتفاده نشده ای, تاریخ انقضایش گذشته باشد بهتر اســت آن را دور بیاندازید.

 

خط پایان، به طور کلی پماد ها داروهای موضعی هستند که بر سطح پوست بدن استعمال می شود و با داروهای مصرفی هیچگاه و هیچ زمانی منع مصرف و تداخل ندارد.

 

بهترین کرم رفع چروک؛ خواص و اثر وازلین و پماد آ+د بر پوست

پمادی برای درمان تبخال

خشکی زبان و دهان چه علتی دارد+ درمان سنتی

تاثیر ضدآفتاب بر زیبایی؛ بهترین کرم های ضدآفتاب و سرطان زا

 

The effect of sunscreen on beauty; the best sunscreens and carcinogens

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان