با افزایش چالشهای اقتصادی و مشکلات عدیدهای که برای افراد جامعه به وجود میآید، پناه آوردن به خرافات بیش از پیش در سطح جامعه گسترش مییابد و شیادان در این حوزه از ناآگاهی افراد استفاده میکنند.
موضوعاتی چون رمالی و فالگیری بیش از پیش قوت گرفته و احضار روح، انرژی درمانیهای دروغین، فال قهوه و جادوگری Spirit summoning, false energy therapies, coffee divination and witchcraft روز به روز در سطح جامعه بیشتر میشود. فیلمی در ماه مبارک رمضان به نام احضار از شبکه یک به نمایش در امد که مطالب جنجالی این سریال به کارگردانی علیرضا افخمی در وبسایت نازوب برای شما عزیزان گرداوری شده است. با ما همراه باشید.
قبل از نقد و بررسی بیشتر این سریال جنجالی بهتر است بدانید افرادی که در زمینه های احضار روح، فالگیران حرفه ای و فراماسونری ها تخصص دارند وجود نماد چشم را در این لوگو جهانی از نیروهای منفی می دانند که چشم هر بیننده ای را به تمام این نیروهای منفی وصل می کند! و زنگ خطری است برای کسانی که به این نیروها خواه یا ناخواه وصل می شوند!
متوجه شدیم که شبکه یک صدا و سیما برای ماه رمضان سریالی آماده پخش کرده و تبلیغاتش رو میتونید از الان ببینید
و متاسفانه متاسفانه این سریال با نام “”احضار””فوق العاده منفی بوده وعلاوه براینکه ژانرترسناک داره وازاحضارروح وجن و… در آن به نمایش گذاشته میشه حاوی علامتهای شیطان پرستی ،تسخیر و طلسمهای سنگین میباشد.
و چقدرآگاهانه برای مردم ناآگاه ما این مجموعه درماه رمضانی پخش میشودکه بخاطرقرنطینه وشرایط کرونایی محدودبه ترددهستندوبه ناچاردرزمان افطاری وگذران زمان پای تلویزیون ذهن وروان مردم راآلوده ،تسخیر و دچار طلسم میکنند و یکی ازعلامتهای بزرگ نشان دهنده این سریال منفی نمادی که روی لغت این سریال حک شده یعنی احضارکه به جای نقطه ض ،علامت تک چشم داخل مثلث کشیده شده که فوق العاده سنگین ومنفی هست وتنهابادیدن این کلمه تمامی طلسمهای منفی خودرابرذهن وروان بینندگان جاری میکنندتابه اهداف ننگین ومنفی خودبرسند.
سعی کنید همیشه آگاه باشید … حتی به فیلم هایی که سبک روح و احضار و .. دارند 🚫🚫🚫🚫🚫
#آگاه باشیم
هم چنین تفسیر کرده اند که وجود The eyes of the world چشم جهانبین که یکی از نمادهای فراماسونری است، در لوگوی سریال به تبعات ویرانگری اشاره دارد که برای شرکتکنندگان در هر محفل و مجلس مخفی و سری از جمله مجالس احضار به بار خواهد آمد.
وجود چشم جهانبین با هدف نفی برپایی یا شرکت در مجالس و محافل مخفی از جمله مجلس احضار روح بوده است. به همین دلیل هشدار داده شده از دیدن این لوگو و سریال جداٌ خودداری کنند!…
کسانی که به فتوای علما ملتزم بوده و مخالف برپایی یا حضور در این محافل هستند مشکلی با لوگو نخواهند داشت لیکن اشخاصی که برپایی یا شرکت در مجالس احضار ارواح را مباح یا ممدوح بدانند طبعا با این لوگو مخالف خواهند بود.
علیرضا افخمی که ساخت سریال او یک فرشته بود (۱۳۸۴) را در کارنامه خود دارد، امسال در ماه رمضان سریالی را با عنوان احضار برای تلویزیون آماده کرده است. سریالی که با انتشار لوگو و تیزر آن توجه بسیاری را جلب کرده است و با موضوع توجه به عرفان های کاذب و جلسات احضار روح False mysticism and spirit summoning sessions حرف و حدیثهایی را به وجود آورده است.
در این بحث فرقی میان Wandering Soul روح سرگردان و روح غیر سرگردان وجود ندارد، زیرا اساساً روح سرگردان نمیشود، به این خاطر که انسان یا زنده است یا مرده، به عبارت دیگر یا روح دارد یا ندارد، سرگردانی روح حتی در خواب نیز بیمعناست و طبق منطق قرآن هرگز روح انسان سرگردان نمیشود. همچنین بنابر فتوای اکثر علما، برپایی یا شرکت در این مجالس، حرام اعلام شده، زیرا عمدتاً چنین مجالسی بر پایه دروغ و فریبکاری است.
حالا تلویزیون چگونه جلسات احضار روح را نشان خواهد داد و افخمی چه ترفندی را برای این جلسات که از پایه و اساس بر اساس فریبکاری و دروغ است به کار خواهد برد و آیا رسانه ملی این جلسات را به نمایش خواهد گذاشت و یا تنها در حد دیالوگ باقی خواهد گذاشت؟
بازگشت علیرضا افخمی بعد از سالها غیبت با موضوع نقد عرفانهای کاذب به تلویزیون، با نمایش تیزر و لوگوی سریال با سر و صداهایی همراه بوده؛ چراکه طرح این دست موضوعات همیشه چالشبرانگیز و دارای حواشی بسیار است.
سریال احضار که به مناسبت ماه رمضان 1400 ساخته شده است از روز چهارشنبه 25 فروردین هر شب به روز آنتن شبکه یک سیما می رود. سریال احضار به کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است و در 7 روز هفته حتی پنجشنبه و جمعه نیز پخش خواهد شد.
در ادامه ساعت پخش و تکرار سریال احضار در ماه رمضان 1400 بازیگران سریال احضار و … را با هم می خوانیم. سریالی که دارای قصه ای نسبتا ترسناک است و یک سریال متفاوت است .
این مجموعه که درباره گروهی از دوستان خانم بوده که تصمیم میگیرند به شمال کشور بروند ولی در انجا حسادت یکی از انها باعث میشود سرنوشت پر فراز و نشیبی را تجربه کن
آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهرهآزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایى بازیگران این سریال هستند.
تعدادی از عواملی که در این سریال همکاری دارند، عبارتند از:
مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی، برنامهریز: مهدی آقایی، طراح چهرهپردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، منشی صحنه: آرزو نیکپور، مدیر تولید: فرهاد کینژاد، جلوههای ویژه و اصلاح رنگ: امیر ولیخانی، عکاس و پشت صحنه: پریسا افخمی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر تدارکات: اکبر مهری، جانشین تولید: پرویز کاظملو.
ساخت سریالهایی مثل “احضار” همیشه چالشبرانگیز بوده اما دوری از ساخت این دست آثار، باعث ایجاد افرادی مانند طاهری و حقه عرفانهای کاذب شده است.
ماه رمضان سال گذشته سریال “زیر خاکی” جلیل سامان روی آنتن رفت و لوگوی آن توجه بسیاری را به خودش جلب کرد؛ یک نوشته عبری که به زودی توجه برخی رسانهها ترجمه شد؛ «عتیقه دزدهای اسرائیلی». قطعاً ساخت سریالهایی با موضوع سرقت اشیای عتیقه ایران توسط صهیونیستها Zionists میتواند پرده از جنایت این رژیم در حق فرهنگ ایران و دیگر کشورهای منطقه بردارد و این رژیم را به عنوان کلکسیونی Collection از جنایات در زمینههای مختلف، معرفی کند.
البته “زیر خاکی” این روزها در حال تصویربرداری فصل دوم است و سختی شرایط تصویربرداری نتوانست این سریال را به آنتن ماه رمضان تلویزیون برساند.
حالا نوبت به یک لوگوی پرماجرای دیگر رسید که توجه بسیاری را به خودش جلب کرد؛ اگرچه تیزر منتشر شده هم حرف و حدیثهایی به دنبال داشت.
سریالی که با موضوع توجه به عرفانهای کاذب و جلسات احضار روح که با خود جز نابودی خانوادهها و مشکلات روحی و روانی برای افراد شرکتکننده در این جلسات چیزی دیگری ندارد حرف و حدیثهایی را به وجود آورده است.
علیرضا افخمی کارگردان این مجموعه رمضانی اعتقاد دارد که وجود چشم جهانبین در لوگو با موضوع و مضمون سریال، همخوانی دارد. همچنان که بنابر فتوای اکثر علما، برپایی یا شرکت در این مجالس، حرام اعلام شده، زیرا عمدتاً چنین مجالسی برپایه دروغ و فریبکاری است.
چند سالی است که در میانِ سریالهای ماه رمضانی جای خالی مجموعه ماورایی خالی است؛ حال علیرضا افخمی بعد از سالها غیبت با موضوع نقد عرفانهای کاذب به تلویزیون برگشته است اما این بازگشت با سر و صداهایی همراه بوده که طرح این دست موضوعات همیشه چالشبرانگیز و دارای حواشی است.
اوجگیری ساخت سریالهای ماورایی در میانه دهه 1380 بود و سردمدار ساخت این سریالها “علیرضا افخمی” بود که با ساخت سریالهای «او یک فرشته بود» و «پنج کیلومتر تا بهشت» جدال میان باورهای دینی و نیروهای شیطانی Religious beliefs and evil forces را ایجاد کرد.
همیشه هم طرح این دست موضوعات چالشهایی را به همراه داشته، هرچند که در میان دینداران، تردیدی در واقعی بودن روح و وجود شیطان وجود نداشته و ندارد، اما دوری از ساخت این دست آثار باعث رشد قارچگونه عرفانهای کاذب شده و عواقب غیرقابل جبرانی را در خانوادهها و به تبع آن در جامعه ایجاد میکند و ضرورت پرداخت درستِ به این باورهای اعتقادی را در رسانه ملی دوچندان میکند.نبود آگاهیبخشی به مخاطبان در رسانه ملّی باعث ایجاد افرادی مانند “طاهری” و حلقه عرفانهای کاذب شد که منجر به انحرافات وحشتناکی در بخشی از جامعه شد.
علیرضا افخمی کارگردان سریالهای مختلفی است. او تبحر خود را در روایت جدال باورهای دینی با نیروهای شیطانی به اثبات رسانده است. او امسال با ساخت مجموعه تلویزیونی “احضار” نگاه دیگری به مسائل روز جامعه و جدال باورهای دینی و نیروهای شیطانی دارد. “احضار” ساخته جدید او بر نقد عرفانهای کاذب و تأثیرات این باورهای غلط بر زندگی افراد خانواده و در نهایت جامعه استوار است. اگر نگاهی به سریال پر مخاطب “او یک فرشته بود” داشته باشیم خواهیم دید افخمی از سادهترین داستانها پیچیدهترین موقعیتهای اجتماعی را خلق میکند.
سریال “او یک فرشته بود” به لحاظ ساختار داستانی بر دو محور اصلی عناصر، شخصیتها و روابط متافیزیکی و همچنین باور و اعتقاد مذهبی استوار بود که این دو محور در نتیجه ارتباط مستقیمشان در بستر روایت داستان وارد حیطه معناشناختی میشد و مفاهیم مربوط به محتوا را شکل داده و کامل میکرد. داستان سریال “او یک فرشته بود” کاملاً ساده بود. بهزاد طاهری به طور تصادفی با دختری به نام فرشته برمیخورد و برای کمک، او را به خانهاش برد.
حضور یک دختر غریبه که رفتارهای عجیب و غریبی دارد، باعث برهم خوردن آرامش خانواده میشود و این عدم تعادل که فرشته باعث به وجود آمدن آن است تا مرز فروپاشی خانواده و فرد پیش میرود. بهزاد طاهری به عنوان انسانی مؤمن و نمونه در رأس قصه قرار دارد.
افخمی با گنجاندن موقعیتهای رمزآلود و مختصری که برخلاف جریان طبیعی داستان در مورد ورود غریبه به خانواده بهزاد طاهری قصه را پیش میبرد و همچنین تکیه بر تاثیر نقش فرشته که تماشاگر مدام تمایل به شناخت او دارد، میخواهد کنجکاوی تماشاگر را نسبت به موضوع برانگیزد.
این میل مخاطب به شناخت فرشته و پرداخت نشانههای عجیب و غریب در مورد او باعث میشود نوعی تعلیق لذتبخش، ناشی از میل مخاطب Due to the desire of the audience به کشف ناشناختهها در داستان به وجود بیاید و داستان را به خوبی دنبال کند.
افخمی با ورود دختری جوان مناسبات مشروع خانواده بهزاد را با حضور مشکوک و گرایش شدیدش به ایجاد ارتباط با او بر هم میزند.
حالا جدالی میان خیر و شر در داستان درمیگیرد که از دو نیروی قوی برای شرکت دادن مخاطب در روایت برخوردار است. تماشاگر هم از طرفی به خاطر وجود مناسبات متافیزیکی دچار هراس میشود.
افخمی با ساخت سریالهای “او یک فرشته بود” و در ادامه سریال “پنج کیلومتر تا بهشت” نشان داد که توانمندی خاصی در ارائه درست جدال میان خیر و شر و مباحث ماورایی دارد. او در سریال “پنج کیلومتر تا بهشت” هم قصهای را روایت کرد که در آن برهه از زمان کار دیده شد و حواشی در پی داشت اما در هر صورت او توانمندی خاصی در ارائه قصههای ماورایی دارد و این بار به سراغ عرفانهای کاذب و نقد آن رفته است.
آنطور که از تیزر و لوگوی سریال “احضار” برداشت میشود با سریالی خنثی روبرو نیستیم و قصد دارد حرفهای مهمی درباره عرفانهای کاذب و جلسات احضار روح بزند؛ موضوعی که شاید دغدغه بسیاری از مخاطبان باشد تا سریالی تماشا کنند که علاوه بر سرگرمی، آگاهیبخش هم باشد و مخاطب را به فکر وادارد.
احضار؛ اولین فیلم ترسناک ایرانی با بازیگران نا آشنا + تصاویر
بیوگرافی جدید تمام بازیگران ناآشنای فیلم ترسناک احضار
بیوگرافی تمامی بازیگران سریال لوتی (گاندو 2)+ عکس های بازیگران
برچسبها: ماه رمضان