بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

با دیدن این تصاویر وااقعا زیبا باید به شگفتی مخلوقات خداوند The wonder of God’s creatures پی برد و هر دقیقه و هر ساعت خداوند متعال را بخاطر این همه زیبایی خیره کننده شکر کرد. بزرگترین آینه طبیعی جهان را در این بخش از نازوب خواهید دید لطفا با ما همراه باشید.

 

 

بزرگترین آینه طبیعی جهان

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

بزرگ‌ترین دریاچه نمک دنیا (Salar de Uyuni) که به بزرگ‌ترین آینه طبیعی جهان نیز شهرت دارد در کشور بولیوی قرار دارد. این سطح عظیم نمکی، با 10 هزار و 582 کیلومتر مربع مساحت، در آمریکار جنوبی و جنوب غرب کشور بولیوی قرار گرفته است.

این دریاچه بزرگترین دریاچه فلت نمکی جهان است که هنگام بارش باران به دلیل صیقل یافتگی سطح آن، آینه‌ای به بزرگی دریاچه درست شده و تصاویر منحصر به فردی را خلق می‌کند.

 

شگفتی های خالق هستی را ببینید: عکس های رویایی زیباترین دریاچه فرانسه

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

این منطقه با ارتفاع 3650 متر در بخش Potosi and Oruro در جنوب غربی کشور بولیوی و نزدیک رشته کوه‌های آند قرار دارد.
وقتی این سطح گسترده با آب پوشیده می‌شود، بازتاب بسیار زیبایی از آسمان را پوشش می‌دهد. به طوری که این رویداد طبیعی در طول سال گردشگران فراوانی را به این نقطه جذب می‌کند.

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

در این نقطه از کره زمین می‌توان بازتاب هر یک از کوه‌ها و یا ابرها Mountains or clouds را دید در حالیکه نمی‌توان فاصله آنها را نسبت به نقطه‌ای که قرار داریم تشخیص داد.

سطوح نمکی این منطقه در فصل خشک، به شکل کاملا صاف و دست نخورده درآمده و نمک خشک کل منطقه را می‌پوشاند. اما در فصل مرطوب، کل این سطح با لایه نازکی از آب پوشیده می‌شود و این امر باعث ایجاد بزرگ‌ترین آیه طبیعی جهان می‌شود.

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

با وجود این که سالانه حدود 25 هزار تن نمک از این منطقه استخراج می‌گردد، عمق نمک آن به بیش از 10 متر می‌رسد و طبق تخمین‌ها حدود 10 میلیون تن نمک در این منطقه وجود دارد.

 

بیشتر ببینید و بخوانید: بی نظیرترین جاذبه توریستی با دریاچه شیر و توت فرنگی! عکس

 

 

زلال‌ترین دریاچه جهان

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

دریاچه ای که در جزیره ساوت نیوزیلند قرار دارد و نام واقعی اش دریاچه آبی یا دریاچه بلو است. جایی که آب شبیه یک کریستال قیمتی می درخشد و تمام جزئیات کف دریاچه را به شما نشان می دهد!

همین اول کار تکلیف را روشن کنیم! این دریاچه فقط برای تماشا کردن است. شنا و شیرجه در این دریاچه Swimming and diving in this lake ممنوع است و همین باعث شده گردشگرانی که به جزیره ساوت نیوزلند سفر می کنند، حسرت به دل از این دریاچه بازگردند.

با این حال «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از اعماق دریاچه بلو (Blue Lake) عکسبرداری کند. تجربه ای که او منحصر به فرد می داند و می گوید سفر به دریاچه بلو یک تجربه بصری فوق‌العاده بود: هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

دید افقی از داخل دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف‌ترین دریاچه جهان The brightest and clearest lake in the world تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی‌ها است.

بومیان مائوری این دریاچه را به عنوان یک مکان مقدس می شناسند و به همین دلیل اجازه شنا در آن را نمی دهند. دولت هم البته دلایل خودش را دارد و حفظ زلالی این دریاچه برایش به قیمت شنا ممنوع بودن آن تمام می شود. سفر به دل زلا‌ل‌ترین آب جهان انجام شد.

 

اطلاعات بیشتر: رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دید افقی از داخل دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف‌ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی‌ها است.

آب دریاچه بلو از دریاچه یخی دیگری به نام دریاچه کنستانس (Constance Lake) سرچشمه می‌گیرد؛ هر دو دریاچه در نزدیکی کوه فرانکلین در پارک ملی دریاچه نلسون در منطقه تاسمان واقع شده‌اند و آب آنها از ذوب یخچال تأمین می‌شود.

 

بی نقص ترین و خارق العاده ترین آینه طبیعی جهان+عکس

 

آب دریاچه کنستانس از طریق سنگ ها تصفیه Purification through stones و ناخالصی‌های آن گرفته می‌شود و سپس به دریاچه بلو می‌ریزد؛ این آب تنها 24 ساعت در دریاچه باقی مانده و پس از آن به رودخانه سرازیر می‌شود.

رنگ های خیره کننده این دریاچه کاملا شبیه عکس به نظر می‌رسند و رنگهای روشن و شفاف منعکس شده از سطح دریاچه، از داخل آب نیز به وضوح قابل مشاهده است.

 

The most perfect and wonderful natural mirror in the world + photos

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان