ramazan
ramazan

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 در این بخش از وبسایت نازوب عجیب ترین مناطق جهان را گرداوری کرده ایم. جهان مملو از چیزها و مکان های عجییب و غریب است که خیلی از مردم از وجود آنها بی اطلاع هستند امروز به بررسی این مکانها پرداختیم.

توجه کنید خواندن مطلب برای افراد زیر 18 سال و افراد دارای بیماری های قلبی و زنان باردار مناسب نیست!

 

عجیب ترین مناطق جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

عجیب ترین مناطق جهان

1- تالاب ترانک در جزایر مایکرونیزیا:

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

رواح اسرار آمیز تالاب ترانک همیشه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری میان کاوشگران و غواصان بوده است. بخش زیادی از نیروهای نظامی ‌ارتش ژاپن اکنون در اعماق آب‌های این تالاب خوابیده‌اند. این هواپیما در سال 1944 سقوط کرد و به عمق آب فرو رفت. وقتی که در اعماق این آب‌ها شنا می‌کنید به اشیا، لاشه کشتی‌ها و اجساد به جا مانده برخورد می‌کنید. تقریبا به مدت 25 سال هیچ‌کس به‌دلیل حدودا هزار بمب کشف نشده اجازه غواصی در این مکان را نداشت.

2- موزه تاریخی پزشکی موتر در فیلادلفیا

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

این مجموعه شامل انواع ناهنجاری‌های جسمانی، مومی، نمونه‌هایی از بیماری‌های مختلف و کم‌تر دیده شده و البته تجهیزات پزشکی آن زمان است، چیزهایی که شاید باورتان نشود تا چه اندازه قدرت ترساندن مردم را دارند. هدف اصلی از تأسیس این موزه، کمک به آموزش و تحقیقات پزشکی در قلب فیلادلفیا بود. شهرت زیاد این موزه به خاطر اسکلت های ترسناک وا ستخوان آویزان شده از قفسه ها و طبقات، جمجمه افراد مشهور، جسد زنی که بدنش در جایی که دفن شده تبدیل به موم شده، دوقلوهای بهم چسبیده مشهور با یک کبد مشترک، قسمتهای از بدن افراد سرشناس و همه نوع چیزهای ترسناک و عجیب را در این موزه می‌توان یافت.

3- مرداب مانچاک واقع در لوزیانا

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

مرداب مانچاک که بنام مرداب ارواح نیز شهرت دارد در لوزیانا واقع شده است. مرداب مانچاک از ترسناک ترین اماکن گردشگری دنیا است. آب مرداب مانچاک سبز، کدر و پر از جلبک است و مار، تمساح و حشرات گزنده ی زیادی در مانچاک زندگی می کنند. نکته ای که مانچانک را به یکی از رعب آورترین نقاط گردشگری دنیا تبدیل نموده، داستان ها و ماجراهایی است که درباره ی این مرداب دهان به دهان می شود؛ می گویند این مرداب را جادوگر بدجنسی طلسم کرده است. مردابی که صدها تَن در آن و محله های اطرافش به قتل رسیده اند. درون و داخل این مرداب پر از اجساد و جنازه ی مردگان می باشد.

 

4- گورستان پاریسی در فرانسه

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

سردابی واقع در پاریس که شهرت آن به خاطر زیر زمینی که ظروف مخصوص نگهداری استخوان مردگان در آن است می‌باشد، استخوانها و اسکلتهای بسته بندی شده مانند اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته اند. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربر گرفته است، همچنین نوشته هایی به چشم می‌خورد که بطور کلی شامل تاریخ فرانسه می‌شود. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل فساد و پوسیدگی در آن بسیار ناچیز است. این مکان توسط ماموران بازرسی پلیس برای مدتی به دلیل افسانه ها و شایعاتی از قبیل: گروه کثیری از مردگان و خون آشام ها بسته شد. اگرچه آنها بوسیله هیچ کسی دیده نشده اند

 

5- چرنوبیل در اوکراین

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

دون شک حادثه‌ای که در نیروگاه چرنوبیل در کشور اوکراین رخ داد را باید بزرگترین فاجعه انسانی دانست که همچنان آثار آن باقی مانده است. در 26 آوریل 1986 و در رآکتور شماره 4 نیروگاه چرنوبیل انفجار و آتش‌سوزی رخ داد که در پی آن مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از غرب شوروی و اروپا منتشر شد. وسایل و خانه های رها شده صدای جیر جیرلولاهای درهای باز آپارتمان ها که بوسیله باد به گوش می‌رسند همه شکل وحشت و مرده ای به شهر داده است.

6- جزیره عروسک‌ها، مکزیک

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

جزیره عروسک ها، با نام دون ژولیان سانتانا عجین شده است. مرد گوشه نشینی که دنیا و خانواده اش را ترک کرد تا پنجاه سال از عمرش را صرف ساخت چنین باغ وحشتناکی کند. اطرافیان دون می گویند که گوشه نشینی او درست از زمانی آغاز شد که او شروع به جمع آوری عروسک های کهنه از زباله دان های شهر کرد. خیلی ها معتقدند که انگیزه اصلی دون ژولیان از ساخت چنین باغی، راضی کردن روح دختربچه ای بوده است که سال ها پیش در کانال نزدیک منزل او غرق شد و دون ژولیان نتوانست او را نجات دهد. عده ای دیگر اما این باغ را یک اثر هنری سیاه می دانند که از بیماری های حاد روحی او نشأت گرفته است.

 

7- خطوط نازکا، پرو

هشت مناطق عجیب جهان از جزایر مایکرونیزیا تا گورستان پاریسی

 

خطوط نازکا مجموعه‌ای از خطوط هستند که در صحرای نازکا، در یک دشت بایر واقع شده است. این دشت 80 کیلومتر بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو کشیده شده است. این خطوط توسط فرهنگ نازکا بین 200 (پیش از میلاد)پ.م تا 700 خلق شده است. صدها شکل منحصر به فرد وجود دارد که از نظر پیچیدگی از خطوط ساده تا مرغ‌های مگس خوار، عنکبوت، میمون و مارمولک دارای تنوع می‌باشند

 

8-دریاچه هیلیِر، غرب استرالیا

 

دریاچه هیلیر در لبه‌ی جزیره‌ی میانی از مجمع‌الجزایر ریشرشی (Recherche) واقع در غرب استرالیا قرار دارد. دریاچه هیلیر 600 متر طول و 250 متر عرض دارد. دریاچه صورتی استرالیا، کوچک اما با شکوه و زیباست. اینکه دقیقا چه چیزی سبب می‌شود که این دریاچه صورتی باشد، هنوز مورد بحث است. اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که علت رنگ صورتی دریای هیلیر، هالوباکتری و نوعی جلبک به نام دونالیلا سالینا است که در محیط‌های نمکی رشد می‌کند.

 

حقایق جالب و عجیب مصر باستان/از زلف پنهان تا بدن عریانی

مرز کشورهای هلند و بلژیک عجیب ترین مرز بین المللی دنیا + عکس

خانه ای جادویی و عجیب که مشکل ناباروری را حل میکند+عکس

The strangest places in the world from the Micronesian Islands to the Paris Cemetery

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان