فواید خود ارضایی یا استمنا در روایات و احادیث

فواید خود ارضایی یا استمنا در روایات و احادیث

فواید خودارضایی یا استمنا در روایات و احادیث

سوالاتی همراه با جواب آن ها درباره ی خود ارضایی را در این بخش از سایت نازوب گردآوری کرده ایم. در اسلام عمل خود ارضایی یا همان استمنا حرام است. هر کاری که در اسلام حرام است حتما ضررهایی به همراه دارد پس باید از آن دوری شود. به همین دلیل احادیثی در مورد خود ارضایی امده است. که به آن ها اشاره می کنیم.

 

یکی از راه های انحرافی برای ارضای میل جنسی استمنا یا خودارضایی است. خودارضایی از کارهای حرام در اسلام است و باید از آن دوری شود. خودارضاعی عملی اعتیادآور است.

 

درباره ی خودارضایی در آیات و روایات:

خداوند در سوره مؤمنون می فرماید یکی از ویژگی های انسان های مؤمن این است که در مسائل جنسی خودشان را از آلوده شدن به گناه حفظ می کنند و صرفا از طریق ازدواج غریزه جنسی خود را ارضا می کند سپس می فرماید هر کس از غیر مسیر ازدواج غریزه جنسی خودش را ارضا کند از تجاوز کاران است.

 

خداوند در آیه ی 7 سوره ی مومنون می فرمایند: « فَمَنِ ابْتَغَىٰ وَرَاءَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْعَادُونَ » هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است.

 

تاکنون نظریه های بسیار متفاوتی درمورد عمل خود ارضایی در تمام جهان توسط روانشناسان و پزشکان بیان شده است و هنوز در مورد عوارض یا فواید خودارضایی بجث و تبادل نظر صورت می گیرد تا به یک نتیجه کلی در مورد خودارضایی برسند!

 

احادیث در مورد خود ارضایی آمده است که به آن اشاره می کنیم :

پیامبر اکرم (ص) فرمود : کسی که با کف دست خود ازدواج کند (استمناء با دست ) از رحمت خدا به دور است.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : کسى که خودارضایى مى کند، ملعون است.

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا.

 

امام صادق (ع) فرمودند : براى کسى که خودارضایى کند در قیامت عذاب دردناکى در نظر گرفته شده است. 

 

امام صادق (ع) فرمودند : خودارضایى گناه بزرگى است که خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است.

 

از امام صادق (ع) می فرمایند : روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمى کند و از چشم خدا مى افتد.

 

امام صادق (ع) درباره مردی که با چهارپایان نزدیکی می کند یا از راه مالیدن (بازی با) آلت تناسلی خود جنب می شود فرمودند : این کارها و شبه آن زنا هستند.

 

از امام صادق (ع) نقل شده است : خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح ( استمناء ) کرده اند.

 

از امام صادق (ع) در باره خضخضه” (استمناء با دست) سؤال شد، در جواب فرمودند : گناه بزرگی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او غذا نمی خورم! سؤال کننده عرض کرد: ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال در کتابش را برای من بیان کنید! حضرت فرمود: این آیه که می فرماید: کسی که از غیر این (راه های مجاز های شرعی برای نیازهای جنسی خود) استفاده کند ظلم کرده است.

 

این بخشی از روایاتی است که به خوبی دلالت بر ناپسند بودن و حرمت استمناء و خود ارضایی دارد.

 

ضررهای جسمی و روحی و روانی زیادی که در خودارضایی وجود دارد یکی از علت های این که اسلام چنین کاری را حرام کرده است و امروزه علم توانسته است بخشی از آن را کشف کند. یکی دیگر از این علت ها را می توان جلوگیری از ازدواج و برقرار نکردن رابطه بین همسران نام برد. ممکن است علت های دیگر آن در آینده کشف و مشخص شود.

 

پرسش و پاسخ و نظر مراجع درباره ی خود ارضایی :

پرسش : افرادی که قادر به ازدواج دائم و موقت نیستند آیا می توانند به استمناء ارضاء کنند؟

پاسخ آیت الله سیستانی : استمناء حرام و گناه است. و تنها راه مشروع برای ارضای غریزه جنسی ازدواج است.

 

پرسش : آیا انجام عمل استمنا به دستور پزشک برای آزمایش و معاینه منی جایز است ؟

پاسخ آیت الله خامنه ای : در مقام معالجه، در صورتی که درمان منوط به آن بوده و استمناء به وسیله همسر ممکن نباشد، اشکال ندارد.

 

پرسش : عرق جنب از حرام چه حکمی دارد و آیا با غسل آن می شود نماز خواند؟ (بدون وضوگرفتن)

 

پاسخ آیت الله وحید خراسانی : عرق جنب از حرام ( مثل زنا و لواط و استمناء نعوذ بالله یا اوقاتی که نزدیکی با همسر حرام است مثلا در روز ماه رمضان یا در حال حیض) پاک است ولی بنابر احتیاط واجب نماز با آن، نخوانند و با غسل بعد از جنابت چه به حرام جنب شود و چه به حلال می‌شود نماز خواند به شرطی که در بین غسل یا بعد از آن، حدث اصغر یا اکبر از انسان سر نزند.

 

مطالب مرتبط :

حکم خود ارضایی؛ روش های خود ارضایی در طول تاریخ

خود ارضایی این مرد با مارماهی و عاقبت وحشتناک (فیلم و عکس)

تعبیر خواب خود ارضایی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان