laghari

شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

مجموعه : غذاهای رژیمی
شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

 

آخر هفته ها و تایم بیشتر استراحت در کنار خانواده به خصوص در این دو سال اخیر با بیماری های ویروسی و واگیر دار دستور تهیه شام یا ناهار رژیمی آخرهفته را برای شما کاربران گل مجله نازوب قرار دادیم.

گریل فوق العاده خوشمزه و کم کالری با عطر سبزیجات بخار پز یک پایان هفته دلپذیر را به شما و دور همی خانواده هدیه می دهد.

 

چکیده ای از مرغ گریل با کلبه ی کوچولوی سبزیجات!

 

مرغ گریل شده با سبزیجات بخار پز یکی غذای رژیم خوشمزه و کامل است که پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را در یک وعده غذایی به خوبی تامین می کند و تا مدت ها شما را سیر نگه داشته و مانع از پرخوری های بعدی می شود.

 

این غذا با وجودی که کالری کمی دارد ولی کاملا سیر کننده است و نیاز بدن شما به پروتئین و فیبر و مواد مغذی تامین می کند. فیله مرغ گریل با سبزیجات بخارپز یک غذای کم کالری و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود.

 

1. فیله مرغ گریل شده با سبزیجات بخارپز

 

مواد لازم فیله مرغ گریل شده با سبزیجات بخارپز

سیر یک عدد
پیاز یک عدد
زنجبیل نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
قارچ 4 ع
لوبیا سبز 100 g
هویج دو عدد
کدو یک عدد
سیب زمینی یک عدد بزرگ
فیله مرغ 4 ع

 

 

شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

طرز تهیه فیله مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

 

طرز تهیه فیله مرغ گریل شده با سبزیجات بخارپز

فیله مرغ را در سیر، پیاز، زنجبیل، فلفل و نمک مزه دار کرده و حدود 5 – 6 ساعت در یخچال بگذارید استراحت کند.

سبزیجات را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در صورت تمایل کمی رویشان نمک و فلفل یا پودر عصاره مرغ بپاشد و در دستگاه بخار پز یا در سبد بخار پز درون قابلمه بگذارید تا بپزد.

فیله مرغ را که مزه دار شده است را در دستگاه گریل به مدت 10 دقیقه بپزید.

یا این که می توانید کف تابه گریل را کمی چرب کرده و دو طرف فیله ها را گریل کنید تا طلایی مایع به قهوه ای شود.

روی سبزیجات بخار پز شده کمی آبلیمو بپاشید و کنار مرغ بچینید.

 

2. مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و پوره سیب زمینی

مواد لازم مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و پوره سیب زمینی

برای 4 نفر

سینه مرغ 3 تکه
پیاز بزرگ 2 عدد
قارچ 6 – 7 عدد
کدو سبز 5 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
هویج 5 عدد
سیب زمینی متوسط 3 عدد
ادویه (زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، ادویه مرغ) به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم

 

شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

 

 

طرز تهیه مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و پوره سیب زمینی

2 عدد پیاز را ریز رنده کنید و آبش را بگیرید.

آب پیاز را با آبلیمون و ادویه ها و زعفران مخلوط کنید و تمام سطح سینه های مرغ را به این مواد آغشته کرده رویشان را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

سیب زمینی و هویج را پوست گرفته به صورت حلقه یا خلال برش بزنید و بخارپز کنید یا با کمی آب و نمک بپزید.

کدو را باریک حلقه کنید.

قارچ را حلقه کنید.

سیب زمینی پخته را با گوشت کوب له کنید.

پیازی که آبش را گرفته اید را در تابه با کمی روغن تفت دهید و کمی نمک ، زردچوبه و فلفل بزنید.

سیب زمینی را به همراه نصف لیوان شیر اضافه کرده و هم بزنید یکدست شود وقتی شیر به خورد مواد رفت شعله را خاموش کنید.

تکه های سینه مرغ را از یخچال خارج کرده با بیفتک کوب نازکشان کنید.

تابه ای چدنی را روی حرارت ملایم داغ کنید و با برس کف تابه را چرب کنید.

تکه های سینه مرغ را در تابه بچینید و در تابه را بگذارید.

وقتی مرغ ها آب انداخت ، در تابه را بردارید و اجازه دهیدروی حرارت متوسط هر دو طرفشان گریل شود.

بعد از برداشتن مرغ از تابه ، قارچ را با موادی که برای مزه دار کردن مرغ استفاده کرده بودید ، مزه دار کرده و در تابه بریزید و درش را ببندید تا آبش کشیده شود.

کدو، هویج و فلفل دلمه را با همان سس مرغ مزه دار کرده و به همین شکل گریل کنید.

مرغ گریل با سبزیجات بخار پز و پوره سیب زمینی را در ظرف دلخواهتان سرو نمایید.

 

3. مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و سویا سس

 

مواد لازم مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و سویا سس

سینه مرغ یک عدد
روغن کانولا یک­ دوم قاشق سوپ­خوری
سویا سس یک قاشق چای­خوری
پاپریکا یک ­دوم قاشق چای­خوری
پودر سیر یک­ دوم قاشق چای­خوری
فلفل قرمز (پودر شده) به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده) به مقدار لازم
کلم بروکلی 2 عدد
لوبیا سبز 250 گرم
کدو سبز نصف یک عدد
مغر تخم آفتابگردان یک قاشق سوپ­خوری

 

شام و ناهار آخر هفته؛ آموزش 3 غذای رژیمی با مرغ گریل و سبزیجات بخار پز

طرز تهیه مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و سویا سس

 

طرز تهیه مرغ گریل با سبزیجات بخارپز و سویا سس

سینه مرغ را به صورت افقی از وسط برش دهید تا دو تکه شود و با بیفتک کوب بکوبید تا نازک و یکدست شود.

 

نصف قاشق سوپخوری روغن کانولا را با سویاسس ، پاپریکا ، پودر سیر ، نمک و فلفل مخلوط کرده و تمام سطح مرغ را به آن آغشته کنید و حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید مزه دار شود سپس در تابه داغ گریل کنید تا دو طرفشان برشته و طلایی شود.

 

حین مزه دار شدن مرغ ، کلم بروکلی تکه شده ، کدو سبز حلقه شده و لوبیا سبز خرد شده را بخارپز کنید و در کنار مرغ گریل شده قرار دهید و رویش مغز تخمه آفتابگردان بپاشید.

 

نکات لازم برای تهیه مرغ گریل و سبزیجات بخارپز

شما میتوانید فیله مرغ یا برش های باریک سینه مرغ را با ادویه دلخواه و آبلیمو آغشته کنید و حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید استراحت کنید. اگر فرصت دارید بهتر است تکه های مرغ را از شب قبل آماده کنید تا کاملا مزه دار شوند.

 

سبزیجات را متناسب با ذائقه خودتان و متناسب با فصل انتخاب کنید و به صورت حلقه ای یا خلالی برش زده و با کمی نمک ، روغن زیتون و پودر موسیر یا چاشنی های آماده ، مزه دار کنید.

 

از روغن زیتون هم میتونید برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.

در پایان هفته برای ناهار یا شام خود می تونید تجربه بسیار خوشمزه ای را داشته باشید. پس حتما تهیه یکی از این سه دستور غذا را در برنامه ی آشپزخانه قرار بدید.

 

مطالب مرتبط :

غذای رژیمی؛ آموزش میرزا قاسمی رژیمی شمالی بسیار خوشمزه

طرز تهیه غذای رژیمی کوکو سویا

چه غذاهایی با کدو حلوایی می توان درست کرد؟ (4 غذای رژیمی با کدو حلوایی)


بیوگرافی هنرمندان