والدین عزیز این فصل به بررسی نظریه و تحقیق در مورد رشد دانش کودکان در مورد دنیای ذهنی می پردازد، که حاصل 15 سال تحقیق روانشناسان و محققان است.
3 رویکرد اصلی:
1. نظریه تئوری
2. نظریه مدولار
3. نظریه شبیهسازی
در این مبحث بسیار جالب شرح داده شده است.
سپس، شرحی از پیش سازهای نوزاد یا نمونه های اولیه دانش تئوری ذهن در دوران نوزادی، از جمله آگاهی اولیه از هدفمندی و هدفمند بودن اعمال انسان ارائه می شود.
این بحث با خلاصه ای از رشد درک کودکان از درک بصری، توجه، تمایلات، احساسات، نیات، باورها، دانش، تظاهر و تفکر دنبال می شود.
در ادامه به طور خلاصه به تفاوتهای درون فرهنگی، بین فرهنگی و بین گونهای در توسعه نظریه ذهن اشاره میشود. سپس این فصل با برخی حدس ها در مورد آینده این رشته به پایان می رسد.
کودکان از طریق بازی یاد می گیرند. از بدو تولد، کودکان در ایجاد درک خود مشارکت فعال دارند. آنها این کار را با آزمایش، مشاهده و مشارکت با سایر کودکان و بزرگسالان انجام می دهند.
مشاهده های عینی
کودکان دانش را می سازند و بر اساس آنچه قبلاً می دانستند می سازند. بزرگسالان هم به مشاهده کودکان می پردازند.
آنها کار بچه ها را با وسایل و اسباب بازی ها تماشا می کنند. معلمان محیطی را آماده می کنند تا به هر کودک کمک کنند تا آنچه را که از قبل می دانستند بسازد.
در اینجا یک تور سریع از چیزهایی است که کودک در حین بازی با مواد مختلف، رسانه ها و اسباب بازی ها یاد می گیرد.
در مرکز علاقهمندی بازیها و دستکاریها، ممکن است فرزندتان را ببینید که در حال کار کردن با لگو در یک پازل یا ساختمان است. آنها در حال یادگیری هستند:
کنترل عضلات کوچک
هماهنگی چشم و دست
برای افزایش توانایی تمرکز و مهارت های تمرکز
مفاهیم جزء به کل
یک به یک مکاتبات و مجموعه
ممکن است هنگام نوشتن یا انجام کارهای هنری فرزندتان را ببیند که ابلهانه روی کاغذ می نویسد یا می کشد! اما…
آنها در حال یادگیری هستند…
استفاده از مهارت های حرکتی ظریف
تبعیض بصری
درباره شکل، رنگ، فضا و بافت
تا افکار خود را روی کاغذ بیان کنند
آزمایش با صداهای حروف (املا اختراع شده)
برای ساختن کلمات، عبارات و جملات
قدرت چاپ
اهمیت سواد
لذت خواندن و نوشتن
در مرکز بازی های نمایشی، کودک شما ممکن است لباس بپوشد یا وانمود کند که به دوستش غذا می دهد. آنها در حال یادگیری هستند:
برای تعامل با دیگران
همدلی از طریق ایفای نقش
به نوبت گرفتن و به اشتراک گذاشتن
رابطه خانه، مدرسه و جامعه
مهارت های زبانی و واژگان جدید
مفاهیم ریاضی، مانند بیشتر/کمتر
در شهرک بازی ممکن است فرزندتان را ببینید که در حال ساخت یک “مزرعه” یا ساختن “جاده” است. آنها در حال یادگیری هستند:
روابط مکانی و خصوصیات فیزیکی اشیاء
مشارکت
مهارت های حل مسئله
مفاهیم ریاضی مانند اندازه، شکل، وزن و حجم.
شواهدی برای قدرت بازنمایی مهربانانه در تفکر کودکان.
نقشه برداری سریع کودکان خردسال و تعمیم کلمات، حقایق و تصویرگرام ها.
مفهوم رنگ کودکان خردسال و ارتباط آن با اکتساب کلمات رنگی.
درک کودکان از تمایز بین احساسات واقعی و ظاهری.
به شگفتی، کاوش و کشف فکر خواهد کرد.
در مورد امکانات مواد و ابزارها یاد خواهند گرفت.
تشویق به همکاری و استفاده از خلاقیت و مهارت های تفکر انتقادی می شوند.
برای بیان عقاید خود اعتماد به نفس به دست خواهند آورد.
اشتباهات را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری پذیرفته است.
رشد ذهنی و پرورش فکر کودکان پیچیده اما آسان است. با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی و شناخت علایق فرزندتان می توانید برای تقویت ذهن و قدرتمند کردن او گام های بزرگی برای موفقیتش بردارید.
▪ دامنه لغات پیشرفته
▪ فهم مفاهیم پیچیده
▪ توجه به جزئیات
▪ استعداد در زمينه هنر و موزیک
▪ طيف وسیع علاقه مندی به مباحث گوناگون
▪ حفظ اطلاعات
▪ قابلیت خواندن و نوشتن در سنین پائین
▪ بچه نابغه پشتکار و اراده زيادي دارد
▪ تمرکز بالا و طولانيمدت
طی تحقیقات به عمل آمده مهم ترین رفتارهایی که در بالا ذکر شد داشتن همه یا برخی از این نشانه ها هوش بالای فرزند شما را می رساند. تبرررریککک