کامل‌ترین راهنمای مسافرت به شهر شیراز

کامل‌ترین راهنمای مسافرت به شهر شیراز

مسافرت به شیراز می‌تواند لحظات شیرین و جذابی برایتان به وجود آورد و تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌هایتان شود. البته این موضوع زمانی میسر خواهد بود که بدانید در کدام یک از دیدنی‌های این شهر گردش کنید، در کدام هتل بمانید، با چه وسیله‌ای به شیراز بروید و حتی سوغاتی چی بخرید؟ ما در این مطلب راهنمای کامل این سفر را ارائه می‌دهیم.

 

چطوری بریم شیراز؟

 

دو راه برای مسافرت به شهر شیراز وجود دارد: سفر زمینی و سفر هوایی؛ هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب متفاوتی دارند که در این بخش به طور کامل با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

کدام وسیله نقلیه برای سفر به شیراز بهتر است؟

 

چگونه به شیراز سفر کنیم

 

مسافرت زمینی به شهر شیراز

 

یکی از راه‌های سفر زمینی، تهیه بلیط اتوبوس شیراز است که نسبت به روش‌های دیگر قیمت ارزانی دارد. چه به دنبال یک تعطیلات آخر هفته کوتاه باشید و چه به دنبال یک اقامت طولانی مدت، استفاده از اتوبوس به مقصد شیراز می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد.

شما قادر خواهید بود از روی صندلی خود، مناظر خیره‌کننده در این مسیر را ببینید و گشت و گذار خاطره‌انگیزی در روستاهای آن داشته باشید.

به عنوان مثال سفر از تهران به شیراز راهی عالی برای کشف مناظر زیبای ایران است. مسیر تهران به شیراز یکی از مسیرهای پرطرفدار برای گردشگران و مردم محلی شناخته می‌شود که با اتوبوس حدود 8 ساعت طول می‌کشد.

این مسیر شما را از میان برخی از معروف‌ترین شهرهای ایران مانند قم، اصفهان و کاشان می‌برد که همگی جذابیت منحصر به فرد خود را دارند.

 

روش بعدی برای رسیدن به شیراز استفاده از قطار است که یکی از لذت‌بخش‌ترین وسیله‌های حمل و نقل برای رفت و آمد شناخته می‌شود.

شما می‌توانید از خدمات رفاهی مطلوبی همچون سرویس خواب، سرویس بهداشتی، نمایشگراهای ال سی دی در هر کوپه، رستوران و بوفه بهره‌مند شوید. این مسافرت همچنین مزایای زیادی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل دارد.

به عنوان مثال از اتوبوس راحتتر است و شما خستگی مسیر را کمتر احساس خواهید کرد؛ هزینه کمتری نسبت به قیمت بلیط هواپیما شیراز دارد و به صرفه است.

به عنوان مثال قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز به طور میانگین 348 هزار تومان ارائه می‌شود، در صورتی که پرواز این مسیر حداقل 800 هزار تومان هزینه دارد. (قیمت‌ها برای زمستان 1401 هستند.)

 

چگونه در شیراز هتل مناسب خود را پیدا کنیم؟

 

مسافرت با اتوبوس به شیراز

 

مسافرت هوایی به شهر شیراز

 

همانطور که گفتیم هزینه سفر هوایی نسبت به سفر زمینی بیشتر است، با این حال پروازهای داخلی و خارجی مزایای زیادی هم دارند.

به عنوان مثال سریع‌تر به شیراز خواهید رسید، تجربه متفاوتی از سفر کسب خواهید کرد و لحظات به یادماندنی‌ای در ارتفاعات خواهید داشت. برای این مسافرت فقط باید بلیط خود را از سامانه‌های خدمات سفر مانند قاصدک 24 خریداری کنید و سپس در زمان مقرر شده به فرودگاه بروید.

پرواز تهران شیراز هم از فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد حرکت می‌کند و در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز فرود می‌آید. زمان این سفر حداکثر 2 ساعت و 30 دقیقه خواهد بود.

 

 

در شیراز از کجاها دیدن کنیم؟

 

شیراز دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به آبشار مارگون شیراز، حافظیه، سعدیه، تنگه بستانک، دریاچه صورتی مهارلو و باغ گیاه شناسی آن اشاره کنیم. اگر مسافرت به شهر شیراز را برای بهار و تابستان در نظر گرفته‌اید، به آبشار مارگون و تنگه بستانک بروید.

باغ‌های شیراز هم در بهار طبیعت بسیار زیبایی دارند. حال اگر می‌خواهید در فصل پاییز و زمستان به شیراز بروید، توصیه‌ی ما بازدید از دریاچه مهارلو است که در روزهای خنک سال پرآب می‌شود.

افزون بر این موارد می‌توانید از مسجد وکیل شیراز، حمام وکیل، تخت جمشید و گردشگاه میان کتل شیراز در تمامی ایام سال دیدن کنید.

 

صفر تا صد مسافرت به شهر شیراز را فقط در این مطلب بخوانید.

 

دیدنی های مسافرت به شیراز

 

در مسافرت به شیراز سوغاتی چی بخریم؟

 

شیراز سوغاتی‌ها و صنایع دستی فراوانی دارد که شامل انواع خوراکی، لوازم دکوری و غیره می‌شود. از بهترین سوغاتی‌های خوراکی شیرازی می‌توانیم به شیرینی‌ یوخه، مسقطی، نان محلی فسا، حلوای کاسه ای، گلاب، عرق بهارنارنج و دسر خوشمزه رنگینک اشاره کنیم.

اگر قصد خرید این سوغاتی‌ها را دارید حتما سری به بازار وکیل شیراز بزنید. در این بازار می‌توانید صنایع دستی معروف شیراز را هم مشاهده کنید و از آثار قلمزنی، خاتم کاری، میناکاری و… لذت ببرید.

 

 

در شیراز کجا بمانیم؟

 

تا اینجای مطلب با هر آن چیزی که در مسافرت به شهر شیراز باید بدانید آشنا شدید، حال نوبت به رزرو هتل در شیراز می‌رسد؛ چرا که همواره یافتن محل اقامتی مناسب دغدغه مسافران بوده است. برخی هتل‌ها قیمتی گران دارند و برخی دیگر دارای کیفیت مطلوب و خدمات رفاهی نیستند.

بنابراین توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر با هتل‌های شیراز بیشتر آشنا شوید. برای این کار به سایت قاصدک 24 بروید و در بخش رزرو هتل، شهر شیراز را انتخاب کنید.

پس از جستجو لیست هتل‌ها نمایش داده خواهد شد. حال باید از گزینه‌های سمت چپ صفحه کمک بگیرید و قیمت انتخابی خود را تعیین کنید. حتی می‌توانید تعداد ستاره‌های هتل را نیز وارد کنید تا نتایج مطابق با سلیقه شما نمایش داده شود.

 

در نهایت توصیه می‌کنیم نکات گفته شده در این مطلب را به خاطر بسپارید و سپس برای داشتن یک سفر دلچسب به شیراز آماده شوید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان