در این بخش به بررسی روش هایی برای افزایش فروش میپردازیم. اگر شما هم قصد توسعه کسب و کار و افزایش فروش خود را دارید همراه ما باشید.
قطعا چالش بزرگ تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ این است که چگونه فروش خود را چند برابر کنیم؟ چگونه مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنیم؟
جذب مشتریان جدید و با تعداد زیاد احتمالا یکی از پر چالش ترین و سخت ترین کار برای صاحبان کسب وکارها است؛ چرا که هر کدام از آن ها قطعا رقیبان زیادی دارند و به راحتی می توانند جایگزینی برای برندها ایجاد کنند.
اگر شما هم کسب و کار کوچکی دارید و مشتریان زیادی ندارید، برای چند برابر شدن فروش خود باید تمرکز خود را روی بازاریابی برند قرار دهید.
تا زمانی که نتوانید خود را به برند شناخته شده در بین مردم تبدیل کنید، نباید انتظار فروش بیشتر را هم داشته باشید. البته اجرای بازاریابی برند نیاز به تخصص و مهارت مشاوران برندینگ دارد؛ اما در این مطلب، شما را با مفهوم بازاریابی برند و انواع روش های آن آشنا می کنیم.
بازاریابی برند، برنامه طولانی مدت و کاملا استراتژیک است که میزان شناخت و شهرت برندها را افزایش می دهد. با اجرای مفاهیم بازاریابی برند، مشتریان وفاداری را به خود جذب می کنید و ارتباط دائمی و مستمر با آن ها دارید.
زمانی که هویت و شهرت برند شما افزایش پیدا کند، استراتژی بازاریابی شما نتیجه مثبتی داشته است و در نتیجه منجر به جذب مشتریان بیشتر می شود.
در حالت کلی افراد برای بیشتر دیده شدن و شناخت مشتریان، از ابزارهای بازاریابی مختلف استفاده می کنند؛ اما اهداف بازاریابی برند، شامل حوزه های مختلفی می شود که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:
البته توجه کنید که برای رسیدن به این اهداف، بهتر است که از مشاوران برندینگ متخصص مانند وبسایت برنداکسین کمک بگیرید.
تمامی برنامه هایی که برای معرفی برند به مخاطبان و در نتیجه توسعه برند اجرا می شوند، نوعی استراتژی بازاریابی برند هستند.
هر کدام از شرکت ها و مشاغلی که به دنبال فروش بیشتر هستند، باید انواع روش های بازاریابی برند را اجرا کنند. بر همین اساس، برخی از اقدامات مهم برای بازاریابی یابی برند را در ادامه معرفی می کنیم:
یکی از روش های بازاریابی برند، تولید محصول جدید و خلاقانه است. برای این کار از مشتریان خود سوال کنید که چه نیازی دارند؟ در صورتی که بتوانید محصول یا خدمت جدیدی برای مخاطبان خود ارائه کنید، قطعا فروش بیشتری پیدا می کنید.
اگر تا به حال تنها در یکی از خیابان شهر فعالیت می کردید، بهتر است که بازار کار جدیدی برای خود پیدا کنید. مثلا می توانید شعبه دیگری از مغازه خود را تاسیس کنید یا اگر فروش مجازی دارید، در کانال های مختلف فعالیت کنید.
البته اجرای این روش، نیاز به سرمایه بیشتری دارد؛ اما اگر تحقیقات بازار را به درستی انجام داده باشید، نتیجه مثبتی به همراه دارد.
قطعا شما نمی توانید به تنهایی تمامی امور مربوط به افزایش فروش و بازاریابی برند را انجام دهید. از طرفی استخدام کارمندان جدید هم سرمایه خاص خود را نیاز دارد؛ از همین رو می توانید به سراغ فریلنسرها یا پیمانکاران برندینگ بروید.
این افراد تخصص خاصی در زمینه طراحی برندبوک و بازاریابی برند دارند و سریع تر از کارمندان معمولی شما را به هدف می رسانند.
بر همین اساس ما در گروه برنداکسین، به صورت فریلنسری آماده انجام امور بازاریابی مختلف برای کسب و کارها هستیم.
اگر مشتریان تجربه بدی از تعامل با برند شما داشته باشند و احساس رضایت نکنند، قطعا به فروش بیشتر نمی رسید. بنابراین اگر می خواهید مشتریان قبلی خود را از دست ندهید و مشتریان جدیدی هم جذب کنید، خدمات عالی و منحصر به فرد به مشتریان خود ارائه کنید. خدمت رسانی به مشتریان اثربخشی بازاریابی برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
این روزها یکی از مهمترین موارد در خصوص نقش بازاریابی در برند، مربوط به رسانه های اجتماعی می شود. اگر می خواهید فروش خود را بیشتر کنید، حتما به بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو توجه کنید. همچنین استراتژی بازاریابی محتوایی قوی و تخصصی را برای ارائه اطلاعات طراحی کنید.
از طرفی فعالیت در رسانه های اجتماعی مختلف برای تعامل با مشتریان و اجرای کمپین های تبلیغاتی هم، جزو روش های تاثیرگذار بر جذب مشتریان است.
البته تبلیغات محصولات جدید و ارتباط با مخاطبان از طریق بازاریابی ایمیلی هم روش مناسبی برای جذب مشتریان است. البته اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، می توانید با کسب مشاوره برندینگ در وبسایت برنداکسین، اطلاعات لازم را دریافت کنید.
تمامی کسب و کارها برای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود، نیاز به برندینگ و بازاریابی دارند؛ اما باور بسیاری از افراد بر این است که این دو مفهوم با هم یکسان هستند.
این در حالی است که هر برندسازی با بازاریابی متفاوت است؛ از همین رو در ادامه فرق بازاریابی و برندینگ را ذکر می کنیم:
برندینگ برای ایجاد هویت منحصر به فرد برای کسب و کارها انجام می شود؛ اما بازاریابی به منظور تبلیغ و معرفی محصول یا خدمت خاصی به مشتریان باالقوه انجام می شود.
تمرکز اصلی برندسازی بر افزایش شهرت و تصویر برند است؛ ولی تمرکز بازاریابی بر فروش و ایجاد سرنخ ها است.
زمان فعالیت برندینگ، اغلب طولانی است؛ در حالی که بازاریابی با وجود کمپین تبلیغاتی کوتاه مدت هم انجام می شود
در برندینگ، ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبان برقرار می شود؛ اما در بازاریابی، بیشتر ارائه اطلاعات به مشتریان اهمیت دارد
برندسازی پیام ثابتی را در طول زمان دارد؛ اما بازاریابی پیام های مختلفی را در کانال های متفاوت ارائه می کند
برندسازی برای ایجاد هویت منحصر به فرد نسبت به رقیبان اجرا می شود؛ ولی بازاریابی، صرفا ویژگی های خاص محصول یا خدمات را نشان می دهد
برندسازی کاملا جامع است و تمامی تجربه مشتریان را در برمی گیرد؛ اما بازاریابی تنها بر تاکتیک های خاصی تمرکز دارد.
با وجود تفاوت های بین این دو مفهوم، باید برای اجرای هر کدام به مفاهیم تخصصی خاصی توجه کنید؛ از همین رو برای آن که برندینگ و بازاریابی برند به درستی اجرا شود، بهتر است که از مراکز تخصصی برندینگ مانند برنداکسین کمک بگیرید.
برای رسیدن به فروش بیشتر بایدبه گزینه های مختلفی توجه کنید و سرمایه لازم برای این کار را هم در نظر بگیرید؛ اما توجه داشته باشید که اگر نتوانید مراحل تخصصی هر کدام را پشت سر بگذارید، سرمایه و شهرت خود را از دست می دهید.
بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که قبل از انجام هر کاری با مشاوره برندینگ متخصص در این زمینه مشورت کنید. اگر می خواهید همزمان مشاوره برندینگ و خدمات بازاریابی را همزمان اجرا کنید، متخصصین گروه برنداکسین به شما کمک می کنند.