کودکان باهوش 7 مشخصه دارند+ 2 عامل اصلی باهوش کردن

کودکان باهوش 7 مشخصه دارند+ 2 عامل اصلی باهوش کردن

کودکان باهوش چه مشخصه هایی دارند

 

ناز وب، محققان متوجه شدند کودکانی که دارای خواب منظم هستند در یادگیری زبان، خواندن و حل مسائل ریاضی نسبت به کودکانی که در ساعات متفاوتی به رخت خواب می‌روند موفق‌تر هستند.

دانشمندان مرکز SRI International یک موسسه تحقیقات آمریکایی در کالیفرنیا متوجه شدند، هر چه یک کودک زودتر به رخت‌خواب برود به همان میزان در مدرسه موفق‌تر خواهد بود.

 

تحقیقات روی 8 هزار کودک 4 ساله نشان داد، کودکانی که کم‌تر از 11 ساعت در طول شبانه روز می‌خوابند در درس‌های خود نسبت به دیگر دانش‌آموزان عقب‌تر خواهند افتاد.

 

نتایج این تحقیقات که یکی از بزرگ‌ترین مطالعات از نوع خودش بود در کنفرانس خواب ارائه شده است.

 

دکتر اریکا گیلور که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت:

 

در صورتی که والدین بتوانند ساعات خواب فرزندانشان را منظم کنند، تاثیر زیادی روی مهارت‌های زبانی و خواندن و نوشتن او خواهند گذاشت.

خواب منظم رفتار کودکان را بهتر کرده و سلامت روانی آن‌ها را نیز ارتقا می‌بخشد.

 

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد داشتن خواب منظم بهترین معیار برای پیش‌بینی رشد مثبت در کودکان است.

در مجموع مهارت های زبانی، هوشیاری شنوایی، سواد و مهارت‌های ریاضی در کودکانی که هر شب در ساعت معینی به رختخواب می‌روند بیشتر است.

دکتر گیلور در این باره گفت:

 

تحقیقات ما نشان می‌دهد بسیاری از کودکان به میزان توصیه شده در طول شب نمی‌خوابند که این موضوع می‌‌تواند روی رشد آن‌ها و تحصیلاتشان تاثیر منفی داشته باشد.

به همین دلیل دکتر گیلور به والدین توصیه می‌کند زمان مناسبی برای کودکان برای رفتن به رختخواب در نظر بگیرند و سعی کنند همیشه از رعایت آن توسط کودکانشان اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر آن بهتر است با انجام کارهایی مانند خواندن کتاب یا تعریف کردن داستان کودکان را به خوابیدن در سر ساعت تشویق کرد.

سال گذشته نیز تحقیقی انجام شده بود که نشان می‌داد کودکانی که بعد از ساعت 9 به رختخواب می‌روند دیرتر به خواب می‌روند. علاوه بر آن، این کودکان در مجموع کم‌تر می‌خوابند.

 

7 نشانه ی کودکان باهوش

 

1.حافظه عالی یکی از نشانه های هوش بالاست.

 

واضح است که یک حافظه خوب برای کودکان در یادگیری و حفظ اطلاعات جدید، چه در مدرسه و چه در خانه مهم است.

در واقع طبق گفته روانشناس و نویسنده، تریسی آلووی، حافظه فعال نه تنها با یادگیری (از مهد کودک تا دانشگاه) بلکه با تصمیم گیری در فعالیت های روزمره ارتباط دارد.

و اما اخطار، مطالعات نشان می دهد بچه هایی که خاطرات خوبی دارند، در دروغ گفتن نیز بهتر هستند!

 

2.مهارت های اولیه خواندن یکی دیگر از نشانه های هوش در کودکان است.

 

3.کنجکاوی

4.حس شوخ طبعی

 

5.توانایی موسیقی

 

6.استانداردهای بالایی دارد

 

یعنی بچه های با هوش و بزرگسالان موفق، تمایل دارند که برای خود محدودیت بالایی تعیین کنند. آنها یک نیاز غریزی برای پیشرفت و عملکرد بهتر در زمینه هایی دارند که برایشان مهم است.

این محرک همچنین به آنها در یادگیری مهارت های جدید، و دروس مدرسه به بهترین وجه کمک می کند. تمرکز بیش از حد در مناطق خاص مورد علاقه نیز می تواند نشانه ای از ضریب هوشی بالا باشد.

 

7.توانایی حرف زدن با بزرگسالان

 

کودکان با استعداد اغلب به دلیل بلوغ زودرس، آگاهی بیشتر از وقایع فعلی و تمایل آنها به گفتگو با بزرگسالان به جای سایر کودکان، بزرگسالان کوچک توصیف می شوند.

کودک باهوش ممکن است کسی باشد که در یک جشن تولد با بزرگترها گپ بزند تا اینکه با بچه های دیگر بازی کند. لذت بردن از مکالمه و صحبت در مورد موضوعات مختلف نیز نشانه هوش در بچه ها است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان