ramazan
ramazan

میلیاردر نفتی پرحاشیه در سینما!! عکس

مجموعه : اخبار
میلیاردر نفتی پرحاشیه در سینما!! عکس

میلیاردر نفتی و فوتبالی اخیرا معروف و پرحاشیه، به حوزه سوم کاری‌اش وارد شده است: سینما! او می‌گوید با ساخت یک استودیوی صدا و تصویر بسیار مجهز و «فکر اقتصادی» می‌خواهد سینما را به سوددهی برساند.

بابک زنجانی که از او به عنوان میلیاردر معروف حوزه نفت، مالک باشگاه «راه‌آهن»، یکی از شرکای هواپیمایی قشم و… یاد می‌شود، با سرمایه‌گذاری در فیلم «نقشِ نگار» علی عطشانی، سومین حضور خود را در سینما (پس از «هیچ کجا هیچ کس» و «سیزده») تجربه کرد و در مراسمی رسما ورود شرکت «هولدینگ سورینت» را به حوزه سینما و استودیوداری اعلام کرد.

بابک زنجانی در این مراسم که در رستورانش در شهرک غرب برگزار می‌شد، در پاسخ به پرسشی درباره هدفش از ورود به حوزه سینما که سودآوری تضمین‌شده‌ای ندارد، گفت: ما به این دلیل که سینما حوزه سودآوری نیست، وارد آن شدیم. در اصل می‌توان گفت مجموعه «هولدینگ سورینت» دنبال کارهایی می‌گردد که سود ندارد تا بتواند آن را به سوددهی برساند. سینما و ورزش هم از این مجموعه‌ها هستند.

وی ادامه داد: کار اقتصادی درست و قابل لمس کردن پروژه‌ها می‌تواند کنار در کنار هنر، هر دو را رشد دهد. تاکنون سینما با سرمایه‌ای جلو رفته و سینماگران تنها از هنر خود برای اعتلای آن استفاده می‌کردند. به همین دلیل نه‌تنها سود‌ده نبوده بلکه گاهی ضررده هم بوده است، اما اکنون همکاران ما به سینماگران کمک می‌کنند تا سینما را به سود‌دهی برسانند و این صنعت رونق بگیرد.

او در پاسخ به پرسشی درباره حضور شرکتش در بخش فنی سینما که اکنون نسبت به استاندارد‌های جهانی بضاعت کمی دارد، اظهار کرد: ما در این بخش نیز حضور پیدا کرده‌ایم. ما در بخش فنی بهترین دوربین‌هایی را که در ایران نبود و ورود آن‌ها به دلیل تحریم‌ها اجازه داده نمی‌شود، خریداری کرده‌ایم که الان در حال استفاده هستند. همچنین در حوزه صدا، همکاران ما تیم خیلی خوبی را فراهم کرده‌اند. برای این بخش نیز دستگاه‌های بسیار حرفه‌ای را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم که اکنون در حال استفاده هستند. البته هنوز خروجی بخش صدا و تصویرمان بیرون نیامده است اما اگر خروجی آن را مشاهده کنید، تفاوت را متوجه می‌شوید.

زنجانی خاطرنشان کرد: ما اکنون یک استودیوی ضبط صدا و فیلمبرداری کامل آماده کرده‌ایم که با تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کند و محل فعالیت آن نیز در خیابان دولت است. امکانات این استودیوها در حدی است که شاید کمتر شرکت‌هایی باشند که سیستم‌های مشابه آن را تهیه‌کرده باشند.

وی همچنین درباره اینکه آیا قصد دارد به حوزه سالن‌داری سینما نیز وارد شود، گفت: وضعیت فعلی سالن‌های سینما را خیلی نمی‌پسندم و در حال کار کردن روی این بخش هستیم. ما این کار را از کیش و قشم شروع کرده‌ایم.

مالک باشگاه «راه‌آهن» توضیح داد: اکنون در مجموعه‌ای که تحت عنوان «تهران قدیم» در کیش ساخته‌ می‌شود، سه سینمای چهار و پنج بعدی با صداهای دالبی تدارک دیده شده‌اند. همچنین در آن مجموعه در تلاشیم تا سالن‌های تئاتر و موسیقی نیز ساخته شود.

وی همچنین درباره امکان حمایت از جشنواره فیلم فجر یا برگزاری یک جشنواره فیلم خصوصی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم به این حوزه ورود کنیم.

زنجانی در ادامه با تاکید بر تداوم حضورش در سینما گفت: وقتی هولدینگ ما وارد حوزه‌ای می‌شود، باید قوی و محکم این کار را انجام دهد. اکنون آقای جعفری به عنوان مشاور هنری مجموعه فعالیت می‌کنند و در کنار مدیر‌عامل این بخش، کار را پیگیری می‌کنند. این مجموعه، طرح‌هایی را که به حمایت نیاز دارند، بررسی کرده و اگر با یا بدون تغییراتی قابل اجرا باشد، مصوب و اجرا می‌کنند.

فکر اقتصادی باعث می‌شود سینما هم سودآور باشد
زنجانی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه فکر می‌کند، می‌تواند سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ را به سود‌آوری برساند؟،‌ اظهار کرد: حتما باید به سودآوری برسد. اگر در کنار هر پروژه‌ای و در هر حوزه‌ای، فکر اقتصادی درستی وجود داشته باشد حتما باید به سودآوری برسد.

وی درباره اینکه «گفته می‌شود به دلیل تصمیم‌گیری دولتی برای سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه فرهنگ، سودآوری در این حوزه بسیار سخت است»، تصریح کرد: دولت آقای روحانی فرق می‌کند و انشاءالله در این دولت تصمیم‌گیری واحد شده و مشکلات حل می‌شود.

حضور مجموعه‌های سرمایه‌گذاری، باعث رونق یک صنف می‌شود
این سرمایه‌دار حوزه نفت و فوتبال، در پایان در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر حضور مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در سینمای ایران گفت: خوشبختانه کشور ما به نوعی است که وقتی عده‌ای به صنفی ورود کرده و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، همه به‌دنبال آن‌ها، این سرمایه‌گذاری را ادامه می‌دهند. به عنوان مثال زمانی تا کارخانه‌های ماکارونی‌سازی شروع به کار کردند، همه وارد این حوزه شده و ماکارونی‌ساز و ماکارونی‌فروش شدند. مطمئنم که صنف سینما نیز رونق خوبی خواهد گرفت و به زودی بسیاری برای سرمایه‌گذاری در آن ترغیب می‌شوند. همین باعث می‌شود این صنف نیز سروسامان خوبی بگیرد.

بابک زنجانی کیست؟
نام «بابک زنجانی» زمانی که در لیست تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار گرفت مطرح شد. در فهرست تحریم‌های اروپا با اشاره به تاریخ تولد 12 مارس 1971 او آمده است: “بابک زنجانی در حال کمک به نقض مقررات مربوط به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران و در حال فراهم کردن کمک‌های مالی به دولت ایران است. زنجانی یکی از عناصر کلیدی ایران در معاملات نفتی و نقل و انتقال پول‌های نفتی ایران است. زنجانی مالک گروه سورینت در امارات بوده و برخی از شرکت‌های تحت مدیریت وی به عنوان کانالی برای پرداخت نفتی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.”

زنجانی در 11 آوریل 2013 نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفت: “ما در خنثی کردن تلاش های ایران از طریق بابک زنجانی بی‌رحمانه اقدام خواهیم کرد.”

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز گفت: “زنجانی و شبکه بین المللی شرکت‌ها و بانک هایش مسئول اختفای معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار هستند که از جانب ایران انجام داده‌اند. او از شرکت‌هایی مانند آی اس او در مالزی استفاده کرده تا میلیون‌ها بشکه نفت ایران را خریداری کند و به بازار عرضه کند. او همچنین از جانب ایران با اتکا به نهادهای مالی خود میلیاردها دلار مبادله ارزی انجام داده است.”

شهرت وی چندی قبل با خرید باشگاه ورزشی راه‌آهن تهران و حضور در عرصه فوتبال بیشتر شده است. او مدتی است که به حوزه سینما هم وارد شده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان