افزایش قیمت بلیت هوایپما تا 2 هفته آینده

مجموعه : اخبار
افزایش قیمت بلیت هوایپما تا 2 هفته آینده
نازوب: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش 50 درصدی قیمت بلیت هواپیما تا دو هفته آینده خبر داد .
 
کاپیتان حمیدرضا پهلوانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های شرکت های هواپیمایی با افزایش قیمت نرخ ارز مذاکراتی را برای تعیین قیمت بلیت داخلی و خارجی داشتیم که تا دو هفته آینده اعلام می شود.
 
وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات نرخ ارز نرخ گذاری مجدد اجتناب‌ناپذیر است اظهار داشت: بنابراین تلاش داریم در یک ساختار مشخص اگر نرخ سوخت هواپیما با نرخ 200  تومان ثابت بماند قیمت بلیت هواپیما حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه جلسه‌ای برای کاهش قیمت سوخت نداشته‌ایم بیان کرد: برای تامین سوخت هواپیماها در پروازهای خارجی باید تدابیری اندیشیده شود اما فعلا موضوع کاهش قیمت سوخت مطرح نیست.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مهمترین فاکتور برای تعیین قیمت بلیت نرخ ارز است گفت: در صنعت هوایی شرکت ها نیازمند ارز هستند و ملاک اصلی برای تعیین قیمت بلیت و هزینه شرکت‌ها، هزینه‌های ارزی آنها است. بنابراین اگر ملاک‌های سال 90 ثابت می‌ماند نیازی به افزایش قیمت بلیت نداشتیم.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات برای تعیین نرخ 200 تومانی سوخت بیان کرد: براساس جلساتی که سازمان برگزار کرده نرخ سوخت تا پایان سال 90، 200 تومان محاسبه می‌شود و از یک زمانی به بعد مبنای محاسبات 400 تومان خواهد بود که سازمان آن را به شرکت‌ها اعلام کرده است.
 
پهلوانی با اشاره به ورود 11 فروند هواپیمای جدید گفت: در ماه‌های آینده میزان واردات هواپیما افزایش پیدا می‌کند که برخی از اینها ملکی و برخی اجاره به شرط تملیک هستند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برگشت زائران حج از 10 آبان ماه آغاز می‌شود اظهار داشتند: هر روز 3هزار زائر در حال جابجایی از 17 نقطه کشور هستند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان