لغو اجبار دانش آموزان به اردوهای راهیان نور!!!!!!!!

مجموعه : اخبار
لغو اجبار دانش آموزان به اردوهای راهیان نور!!!!!!!!
به گزارش نازوب به نقل از خبرنگار «آموزش و پرورش» منطقه فارس، حمید‌رضا حاجی‌بابایی در حاشیه افتتاح همزمان 30 واحد آموزشی در استان فارس، در جمع خبرنگاران افزود: گذراندن درس آمادگی دفاعی به‌معنای الزام به حضور در اردوهای راهیان نور نیست.

وزیر آموزش و پرورش ستاد راهیان نور در هر استانی را متولی اعزام دانش‌آموزان به این اردوها دانست و با تاکید براینکه تمام قوانین مربوط به چنین اردوهایی در کتابچه قوانین ثبت شده است، گفت: بعد از این باید بسیج، آموزش و پرورش، مدیران استانها برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از بهترین امکانات استفاده شود.

حاجی‌بابایی گفت: در سال‌های گذشته هم خیلی از دانش‌آموزان به این اردوها نرفته‌اند، اما موضوع آمادگی دفاعی منحصر به این دوره نیست،‌ از ابتدای انقلاب اسلامی آموزش‌های نظامی در کشور رایج شده و تاکنون ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به تاثر عمیق مقام معظم رهبری در خصوص واقعه تلخ حادث شده برای دانش‌آموزان دختر شهرستان بروجن، گفت: تلاش‌های خوبی در گذشته در راستای ممانعت از وقوع چنین حوادثی انجام شده است و امروز هم باید همه توانمان را بر پیشگیری از چنین رویدادهای تلخی متمرکز کنیم، اما هیچ فردی نمی‌تواند قول بدهد که هیچ‌وقت چنین حوادثی اتفاق نمی‌افتد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: من تنها به عنوان وزیر آموزش و پرورش می‌توانم قول بدهم که تمام توان را به کار می‌گیریم تا چنین اتفاقاتی که قابل پیشگیری است به وقوع نپیوندد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیج، آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها باید کمک کنند تا با آماده کردن بهترین امکانات برای برگزاری هر نوع اردو شاهد کوچک‌ترین اتفاقی نباشیم.

وی در عین‌حال با بیان اینکه دانش‌آموزان راهی شده به اردوهای راهیان نور بیمه هستند، گفت: اگرچه ضایعه‌ای مانند فوت جبران پذیر نیست.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان