آزاد شدن 5 مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه

مجموعه : اخبار
آزاد شدن 5 مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه
به گزارش نازوب به نقل از خبرنگار مهر، سه شنبه 29 آذرماه 90؛ 5 نفر از کارکنان ایرانی شاغل در نیروگاه در حال احداث جندر واقع در حومه شهر حمص کشور سوریه در مسیر محل اقامت استیجاری خود توسط نیروهای ناشناس ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

10ماه پس از وقوع این حادثه 5 نفر از مهندسان ایرانی به نام های عبدالخالق صحنه، سجاد امیریان، کیومرث قبادی، مجید قنبری و احد سهرابی آزاد شدند اما از سرنوشت 2 تن دیگر از کارکنان ایرانی نیروگاه جندر سوریه به نام های پژمان بویری و حسن حسنی خبری در دست نیست.

خانواده های دو مهندس ربوده شده در سوریه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند: تاکنون با مسئولان و مقامات وزارت امور خارجه گفتگوها و دیدارهایی داشته اند اما هنوز مجموع اقدامات صورت گرفته منجر به آزادی دو تن باقیمانده کارکنان شاغل در نیروگاه نشده است.

آنان خواستار فراهم شدن مقدمات آزادی حسن حسنی و پژمان بویری شدند و اعلام کردند در دیدار با مقامات صلیب سرخ در تهران وعده پیگیری حل این مشکل به آنها داده شده است.

همچنین عنوان شد که حسنی در اردیبهشت ماه امسال در تماس تلفنی با خانواده های خود در ایران اعلام کرد که به گفته ربایندگان قرار است آزاد شود، اما از آن زمان تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

پیمانکار پروژه نیروگاه جندر گفت که ربایندگان اولیه متعلق به گردان الفاروق وابسته به ارتش آزاد سوریه بوده اند؛ با این حال مشخص نیست که دو ربوده شده ایرانی در اختیار چه کسانی هستند.

مادر یکی از ربوده شدگان با بیان اینکه ماه ها است که فرزند خود را ندیده است، گفت: از مقامات ایرانی درخواست می کنم همانطور که برای آزادی 5 مهندس دیگر تلاش کردند اقدامات خود را برای آزادسازی 2 نفر باقیمانده نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: در طی 10ماه گذشته خانواده فرزندش روزاهی سختی را سپری کرده اند و امیدوارند که بزودی بتوانند فرزندان خود را آزاد ببینند.

به گزارش مهر، قرارداد احداث نیروگاه 484 مگاواتی جندر در حومه شهر حمص کشور سوریه در سال 2009 میلادی بین مدیرعامل وقت شرکت مپنا و وزیر برق سوریه به امضاء رسید.

با اینکه تاکنون 2 واحد این نیروگاه توسط مهندسان ایرانی راه اندازی شده است، اما به دلیل وقوع مسائل ماه های اخیر سوریه و همچنین ربوده شدن کارکنان ایرانی شاغل در این نیروگاه می توان گفت تقریبا کارها به حالت تعلیق درآمده است. با این حال مقامات ایرانی عنوان می کنند که همچنان این پروژه فعال بوده و تلاش برای نهایی کردن آن ادامه دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان