ramazan
ramazan

قانون کنکور 93 تصویب شد…

مجموعه : اخبار
قانون کنکور 93 تصویب شد…
  نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه 16 مرداد در جریان بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با ماده 11 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان با 155 رای موافق، 5 مخالف و 6 ممتنع از مجموع 215 نفر از نمایندگان حاضر در مجلس با لغو قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها مصوبه سال 86 مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

بر این اساس در ماده 11 طرح مذکور آمده است: از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 9 آبان 86 به جز احکام مرتبط مذکور در ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه لغو می‌ شود.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بند ث ماده 3 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به اصلاح این بند رای مثبت دادند.

گفتنی است نمایندگان در اصلاح بند ث ماده 3 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با 141 رای موافق، 14 مخالف و 11 ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس با این بند موافقت کردند.

بر این اساس در اصلاح بند ث ماده 3 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور آمده است: بررسی و تصمیم‌گیری در امور مرتب با سنجش و پذیرش دانشجو و نیز در مورد داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی و امور ارجاعی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی در چهارچوب قانون.

در جریان بررسی ارجاعیات کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با اصلاح تبصره یک ماده 4 این طرح با 136 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس اصلاحیه تبصره یک ماده 4 این طرح، وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ارائه سابقه تحصیلی برای دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده دارد. وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای این تبصره تغییرات لازم را در تشکیلات اداری خود به تصویب مراجع ذیربط برساند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان