ramazan
ramazan

مصر پیش از کلئوپاترا هم حاکم زن داشت!

مصر پیش از کلئوپاترا هم حاکم زن داشت!
محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد، در اظهار نظری جدید عنوان کردند، مصر پیش از ملکه کلئوپاترا وحتی پیش از تولد وی نیز از یک فرمانروای زن سود می‌جسته است.
به گزارش نازوب به نقل از میراث آریا(Chtn)،‌ بررسی و تحقیقات محققان سوئدی روی چهره به دست آمده از ملکه آریسنوی دوم، دختر بطلمیوس اول و همسر شاه تراس(Thrace)،‌ به تاجی پادشهای روی سر وی منجر شد که نشان می‌داد نظریه‌های پیشین دانشمندان درخصوص کم اهمیت جلوه دادن شخصیت وی در امور پادشاهی مصر، نادرست بوده است.
مارینا نیلسون، دانشمند دانشگاه گوتنبرگ سوئد معتقد است: ملکه آریسنو یک فرعون زن و از والامقامات دربار مصر بوده که از قدرتی مساوی با همسر و برادر خود برخوردار بوده و در زمان حیات حتی مورد تکریم و پرستش نیز قرار می‌گرفته است.
به عقیده وی:‌ این بانو حکمران، از مذهب و سیاست برای پیشبرد اهداف خود در طول زندگی و نفوذ بر قدرت خویشاوندان استفاده می‌کرده است.
تاج ملکه آریسنو هیچگاه یافت نشد وتنها در مجمسه‌ها و نقش‌های به جای مانده از وی دیده شده است. به عقیده باستان‌شناسان این تاج به عنوان سمبلی از قدرت ملکه توسط کاهنان مصری خلق شده است.
گفتنی است حتی ملکه کلئوپاترا نیز دارای چنین تاجی نبوده بلکه توسط نوادگان مذکر وی به عنوان الگویی برای ساخت تاج‌های جدیدتر مورد به کار برده می‌شده است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان