شنبلیله گیاه بسیار مفید برای رشد مو با دستور مصرف

شنبلیله گیاه بسیار مفید برای رشد مو با دستور مصرف

موهای خود را با گیاه شنبلیله طراوت، زیباییی ببخشید

 

گیاه دارویی شنبلیله مفید برای موهای سر! شنبلیله گیاهیی که در اکثر خانه ها یافت میشود چرا که مصرف زیادی در غذاهایی چون قرمه سبزی و پلو ماهی و … دارد. اما آیا از خواص دارویی این گیاه بومی خبر دارید؟باید بدانید که این گیاه بیماری های زیادی را درمان میکند و بسیار در درمان سنتی مفید است.یکی از این خواص دارویی شنبلیله جوانسازی پوست است که به صورت ماسک میتوانید بر روی پوستتان استفاده کنید. خاصیت دیگر گیاه شنبلیله برای موهای سرتان است که باز هم به صورت ماسک بر روی موهای سرتان میتونید به طراوت و تازگی موهایتان کمک کنید.در ادامه چگونگی درست کردن این ماسک شنبلیله مخصوص موهای سرتان را آموزش ببینید وموهایی زیبا وجذاب تر بسازید.

 

 

شنبلیله گیاهی است که در ایران ،نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و … به‌وفور یافت می‌شود. درخور ذکر است که علاوه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه شنبلیله نیز سرشار از مواد مغذی است و ارزش غذایی بالایی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی چون مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیم، روی، منگنز و منیزیم است  و ازنظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C است .

 

 

دانه‌های این گیاه سرشار از پروتئین، لیزین، تریپتوفان، ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) است. این گیاه علاوه بر پوست برای مو نیز مفید است و رشد مو را تقویت  می‌کند و ریزش مو و آسیب‌ دیدگی را کاهش می‌دهد. لکه‌های پوستی را کاهش می‌دهد . این گیاه باعث تصفیه خون و پوست صاف‌تر می‌شود. علاوه بر مصرف خوراکی استفاده از آن به‌ طور موضعی نیز مفید است.

 

 

شستن مو با دمنوش آن ریزش مو را کاهش می‌دهد و مشکلات متعدد مو مانند طاسی و شوره سر را برطرف می‌کند. برای ابریشمی شدن مو دانه شنبلیله پودر شده را با ماست و روغن‌ زیتون مخلوط‌ کنید و به موها بمالید و به مدت نیم تا یک ساعت بگذارید بماند سپس شست وشو دهید . ماست برای مو بسیار مفید است و به‌ عنوان نرم‌ کننده عمل می کند، در حالی‌ که پودر شنبلیله باعث رشد و شادابی مو می‌شود. برای به دست آوردن نتیجه خوب این ماسک را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

 

شنبلیله گیاه بسیار مفید برای رشد مو با دستور مصرف 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان