ramazan
ramazan

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

تلخی ِ قهوه بر زمین ریخت، و بوی ِ زخم در هوا پیچید!!  The bitterness of the coffee poured on the ground, and the smell of the wound wound in the air، قهوه یکی از دانه هایی است که خواص زیادی دارد، امروزه خواص بی نظیر قهوه برای پوست و خواص قهوه در بهبود افسردگی بر کسی پوشیده نیست. دانه قهوه را معمولا پودر می‌کنند و با آن نوشیدنی خوش عطری درست می‌کنند.

قبل از مطالعه و آموزش تهیه French coffee قهوه فرانسه بهتر است حقایق جالبی را در خصوص انواع پودر قهوه بدانید. به طور کل دانه های قهوه موجود در جهان از خواص یکسانی برخوردارند تنها تفاوت عمده آنها طعم، بو و کیفیت آنها است.

 

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

آیا جزو افرادی هستید که زیاد قهوه می‌نوشید و حتی یک روز را هم نمی‌توانید بدون آن به شب برسانید؟ باید بدانید که واقعیت‌های جالب و قابل توجهی در خصوص این نوشیدنی پرطرفدار وجود دارد که باید بدانید. در این مطلب شما را با 10 واقعیت جالب در خصوص قهوه (انواع پودر قهوه) آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

 

مصرف قهوه با برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه نمی‌شود

اگر مشغول مصرف آنتی‌بیوتیک هستید در مصرف قهوه احتیاط کنید. این نوشیدنی حاوی کافئین است و نباید با آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای درمان عفونت‌های ادراری مصرف می‌شوند نوشیده شود.

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

علاوه بر این توصیه می‌شود که قهوه به همراه داروهای antihistamine آنتی‌هیستامین مانند «تئوفیلین» مصرف نشود. آنتی‌بیوتیک‌ها در روند دفع کافئین اشکال ایجاد می‌کنند بنابراین امکان دارد که میزان این ترکیب در بدن بیش از اندازه معمول برسد و یا این که عوارض داروی تئوفیلین را بیشتر کند.

البته این مسئله صرفاً در خصوص قهوه نیست. لازم است که در طول درمان با این آنتی‌بیوتیک‌ها از مصرف چای و نوشابه‌های کولا نیز بپرهیزید چون حاوی کافئین هستند.

اگر برای درمان آسم تحت درمان با تئوفیلین هستید نیز این توصیه‌ها را آویزه گوشتان کنید. اگر کافئین از بدن دفع نشده و بیش از اندازه شود خود را با علائمی مانند تپش قلب، لرز، تعریق و حتی توهم نشان می‌‌دهد.

 

قهوه باعث کاهش وزوز گوش می‌شود

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2014 به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف کافئین می‌تواند باعث کاهش وزوز گوش شود. محققان روی 65 هزار زن داوطلب بررسی‌هایی آغاز کردند. در طول این بررسی‌ها خانم ‌های شرکت کننده روزانه 3 تا 4 فنجان یعنی معادل 450 تا 500 میلی‌گرم کافئین دریافت کردند.

محققان مشاهده کردند که وزوز گوش در این خانم‌ها به میزان 15 درصد کمتر از افرادی شده است که روزانه کمتر از یک فنجان قهوه (معادل 150 میلی‌گرم کافئین) مصرف می‌کنند. به عقیده محققان کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و به طور مستقیم روی گوش داخلی تأثیر می‌گذارد.

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

نباید روزانه بیش از 4 فنجان قهوه نوشید

در ماه می سال 2015، آژانس اروپایی سلامت غذایی اعلام کرده است که جذب کافئین باید به روزانه 400 میلی‌گرم یا 4 فنجان اسپرسو محدود شود.

قهوه دومین نوشیدنی پرمصرف در کشورهای اروپایی است. در کشوری مانند فرانسه قهوه دومین نوشیدنی پرمصرف است. در واقع فرانسوی‌ها قهوه‌خورهای قهاری هستند که بعد از آب بیشتر قهوه می‌خورند.

 

1 فنجان قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد می‌شود

محققان 34 پژوهش انجام شده را بررسی مجدد کرده و در سال 2015 اعلام کردند مصرف قهوه برای مقابله با سرطان کبد مفید است.

به عقیده این محققان مصرف هر فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان کبد را به میزان 14 درصد کاهش می‌دهد. این خاصیت قهوه را مدیون وجود ترکیباتی می‌دانند که اثرات سموم و به‌ ویژه آفلاتوکسین موجود در مواد غذایی که در ابتلا به این سرطان نقش مهمی دارد را کاهش می ‌دهند.

 

در سرتاسر جهان در هر ثانیه بیش از 1600 Cup of coffee فنجان قهوه نوشیده می‌شود. بر اساس آماری که در سایت آماری Planetoscope منتشر شده است سالانه 400 میلیارد فنجان قهوه در جهان نوشیده می‌شود که معادل 1684 فنجان در ثانیه است.

 

آقایانی که قهوه مصرف می‌کنند عملکرد جنسی بهتری دارند

نتایج پژوهشی که در دانشگاه تگزاس ایالات متحده آمریکا انجام شده و در ماه می 2015 به چاپ رسیده است، آقایانی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه می‌نوشند کمتر در معرض اختلالات نعوظی قرار می‌گیرند. به عقیده این متخصصان این خطر متناسب با میزان مصرف می‌تواند تا 40 درصد کاهش پیدا کند.

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

متخصصان بر این عقیده هستند که قهوه باعث بروز مجموعه‌ای از واکنش‌ها می‌شود که عروق خونی موجود در آلت تناسلی مردانه را گشادتر می‌کند. این مسئله نیز به گردش خون مناسب در این عضو منجر شده و نعوظ بهتری ایجاد می‌شود.

 

مصرف قهوه و الکل ممنوع

مصرف همزمان این نوشیدنی و نوشیدنی های الکلی خطرآفرین است. این همزمانی مصرف باعث بروز مشکلات زیادی مانند پنهان کردن اثرات افسردگی ناشی از مصرف الکل، کم آبی بدن، مشکلات کلیوی و اختلال در ضربان قلب در افراد مستعد می‌شود.

 

قهوه تنها گیاه حاوی کافئین نیست

کافئین به طور طبیعی در بیش از 60 گیاه وجود دارد که علاوه بر قهوه، در چای، کولا، گیاه گوارانا و گیاه مته نیز وجود دارد.

 

نوشیدن قهوه سدی در برابر آلزایمر

قهوه برای مغز مفید است. محققان سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 اعلام کرده‌اند که نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز باعث کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.

به عقیده این محققان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی‌اکسیدانی است بیشترین تأثیر را در مقابله با آلزایمر دارد. با این حال یادتان باشد که روزانه بیش از 3 تا 4 فنجان قهوه مصرف نکنید.

بهتر است از ساعت 17 به بعد نیز قهوه ننوشید تا خواب راحتی داشته باشید. چون کافئین موجود در این نوشیدنی باعث بروز بی ‌خوابی به خصوص در افراد مستعد مي‌شود.

آموزش کامل و ساده یک کاپ قهوه فرانسه

قهوه فرانسه، قهوه ای ملایم است، برای تهیه قهوه فرانسه حتما باید از فرنچ پرس استفاده شود. تهیه قهوه با فرنچ بسیار کار ساده ای است، کافی است دقایقی را برای تهیه قهوه ای خوش طعم و خوش عطر در خانه یا هر جای دیگری صرف کنید!

قهوه آسیاب شده این ابزار کمی درشت تر از اسپرسو می باشد و محصول نهایی، قهوه ای نسبتا غلیظ همراه با روغن قهوه است. این روغن به دلیل استفاده نکردن از فیلتر کاغذی در فرنچ پرس، از بین نمی رود.

قهوه فرانسه اصولا باید دارای دو ویژگی باشد:

یکی میزان رست و برشتگی قهوه (تیرگی و روشنی رنگ قهوه) است که در مورد قهوه فرانسه باید ملایم باشد؛ دیگری درجه آسیاب دانه‌های قهوه است که باید درشت باشد.

بنابراین برای درست کردن این نوشیدنی، باید قهوه را با عنوان قهوه فرانسه خریداری کنید که میزان رست و برشتگی خاص خود را دارد. از طرفی دانه‌های قهوه باید به اندازه‌ای آسیاب شوند که کمی زبرتر و درشت‌تر از قهوه اسپرسو باشد.

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

از آنجا که نوع دستگاه بر میزان درجه آسیاب دانه‌های قهوه تاثیر می‌گذارد پس دانه‌ها باید متناسب با دستگاه آسیاب شوند. مثلا اگر می‌خواهید با دستگاه فرنچ پرس، قهوه تهیه کنید قهوه‌ای با درجه آسیاب درشت دریافت کنید:

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

قهوه فرانسه را به سه روش زیر می توانید تهیه کنید:

تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس
تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز های برقی فیلتر دار (تهیه با قهوه ساز فیلتری)
تهیه قهوه بدون ابزار با قوری معمولی

موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس:

فرنچ پرس
آب ۹۳ درجه
پودر قهوه مناسب فرنچ پرس

قهوه تازه برشته شده پرو مناسب برای تهیه قهوه فرانسه و دمی

تهیه قهوه فرانسه:

۱- آب ۹۳ درجه

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

ابتدا مقداری آب سرد را جداگانه درون کتری تا نزدیک نقطه جوش ۹۳ درجه گرم کنید. French coffee recipe with french fries + training videos
کتری آب گرم برای تنظیم حدودی دمای آب می توانید آن را جوش بیاورید و سپس مدت کوتاهی صبر کنید تا دمای آن فروکش کند.

۲- افزودن پودر قهوه

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

فرنچ پرس را خشک کنید سپس برای هر ۱۲۰ میلی لیتر یک قاشق غذاخوری قهوه داخل فرنچ پرس بریزید. یعنی برای هر فنجان تقریبا دو قاشق مربا خوری یا 6 الی 7 گرم پودر قهوه، اما این یک واحد است مزاج و سلیقه شما مهم تر است یعنی این که دوست دارید قهوه تان را غلیظ، رقیق یا تلخ تر میل کنید در این صورت می توانید در واحد حجم گفته شده تغییراتی ایجاد کنید.

قهوه را داخل فرنچ پرس بریزید. مقدار قهوه مورد نیاز را داخل فرنچ پرس بریزید

۳- افزودن آب به فرنچ پرس:

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

آبی که درون کتری تا نقطه ۹۳ درجه گرم کرده اید را باید طی دو مرحله به صورت دورانی به پودر قهوه اضافه کنید. در مرحله اول مقدار کمی آب اضافه کنید به گونه ای که پودر قهوه خیس بخورد و یا به اصطلاح کف یا شکوفه کند و این کار را طوری انجام دهید که آب به همه جای پودر قهوه برسد.

قهوه مورد نشر را داخل فرنچ پرس بریزید خیس کردن کامل قهوه به صورت دورانی

بعد از ۳۰ ثانیه مرحله دوم را شروع کنید آب را به صورت کامل به حالت دورانی اضافه کنید. حالا باید کمی به انتظار (چهار دقیقه) بنشیدید. بعد از گذشت یک دقیقه (از آن چهار دقیقه)، با یک قاشق یا … قهوه را به آرامی هم بزنید.

حالا باید 4 دقیقه منتظر بمانید بعد از افزودن کامل آب، درب قوری را بگذارید.

۴- پرس کردن

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

بعد از گذشت چهار دقیقه اهرم فرنچ پرس را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا پودر قهوه ها به سمت پایین هدایت شوند. اگر نتیجه مطلوب نبود می توانید پرس را بیرون بیاورید و دوباره تکرار کنید. توجه داشته باشید که قهوه قبل از پرس کردن از سطح آب به سمت پایین حرکت می کند و این نشانه ای برای دم کشیدن قهوه است.

 

۵- قهوه را در فنجان بریزید

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

پس از پرس کردن زمان آن است که قهوه تان را در فنجان ریخته و نوش جان کنید.

هر قهوه ای را باید با ابزار مخصوص خود دم آوری و سرو کرد اما اگر در خانه فرنچ پرس نداشته و قصد خرید آن را هم ندارید می توانید تهیه قهوه فرانسه با قوری معمولی را مطالعه کنید. اگر تفاوت مزه قهوه اسپرسو، ترک و فرانسه را می خواهید بدانید با یکبار تهیه آن تفاوت را کاملا بخوبی احساس می کنید.

قهوه فرانسه به طور کلی از رنگ و طعم و کافئین ملایم تری نسبت به قهوه اسپرسو برخوردار است. اگر به قهوه عادت دارید بهتر است از اسپرسو استفاده کنید طعم و عطر بی نظیر آن با فرانسه قابل مقایسه نیست. (نظر شخصی)

قهوه فرانسه یک فنجان نسبتا بزرگ سرو می شود. 280 تا حتی 400 گرم اندازه یک ماگ بزرگ، ولی قهوه اسپرسو 25 میلی لیتر (25گرم) است! و قهوه ترک هم کمتر از 200 گرم!!

 

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

میزان کافئین:

میزان کافئین نوشیدنی ای که می‌نوشید مهم است. قهوه فرانسه از دسته نوشیدنی های پر کافئین است.
روش دیگر تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه فرنچ پرس
طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

در یک شیر جوش مقداری آب بریزید. میزان آب باید کمی بیشتر از مقدار نوشیدنی مورد نیاز شما باشد. مثلا اگر شما می‌خواهید ۱ فنجان قهوه درست کنید مقدار آب باید ۳/۴ +۱ فنجان باشد.

ریختن آب در شیرجوش

شیرجوش را روی حرارت قرار دهید و وقتی آب به جوش آمد پودر قهوه را به آن اضافه کنید.

افزودن پودر قهوه به آب جوش

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

قهوه را از روی حرارت برداشته و فورا درب شیرجوش را ببندید.

بستن درب شیرجوش

۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم کشیده و پودر قهوه ته نشین شود.

ته نشین شدن پودر قهوه

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

سپس قهوه را به آرامی در فنجان بریزید طوری که پودر قهوه وارد فنجان نشود.

طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

 

دستور تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس+ فیلم آموزشی

 

نکته: در این حالت مقداری از قهوه ته شیرجوش باقی می‌ماند و به همین علت مقدار آب یسشتری در نظر گرفته شد.

در پایان این بخش نیز نگاهی به کلیپ آموزشی تهیه قهوه فرانسه داشته باشید.

French coffee recipe with french fries + training videos

لحظه هایتان سرشار از عطر دلنشین قهوه اما نه تلخی دلهای دور از هم …

نویسنده: آیلین مارنانی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان