تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

مجموعه : تعبیر خواب
تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

خواب و رویا دیدنی اتفاقی است کاملا طبیعی. وقتی بخواب می روی نمی توانی روحت را کنترل کنی روح هر کجا بخواهد می رود جسم شما کجا باشد و کجاست مهم نیست. از این رو می توان تعبیر بسیاری از خوابها را خبری از آینده دانست. در این بخش به dream interpretation تغبیر خواب های رایج پنجره، درب و دیوار می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

پنجره و شیشه چیزهایی است که هر روز در همه جا آن ها را اطراف خودمان می بینیم. به همین دلیل هم اغلب در خواب مان نیز آن ها را مشاهده می کنیم و تعبیر خواب پنجره و شیشه مهم است. در شعر و ادبیات، پنجره معمولا برای توصیف فرصت ها و خبرهای جدیدی که در انتظارمان است مورد استفاده قرار می گیرد. این فرصت ها اغلب به طور استعاری پس از گشودن پنجره برای ما نمایان می شوند.

به همین دلیل می توان گفت که دیدن پنجره و Glass شی شه در خواب می تواند تعبیری خاص نیز به همراه داشته باشد و به این ترتیب نگرش کلی شما به خواب تان را تغییر دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعبیر خواب پنجره و شیشه را بدانید.

 

تعبیر خواب پنجره و شیشه

۱. تعبیر کلی دیدن پنجره در خواب

به طور کلی تعبیر خواب پنجره و شیشه آرزوها و نقشه های شما برای آینده است. شما در مسیر موفقیت خود با مشکلی روبرو خواهید شد که تا وقتی تمام نیرو و توان خود را برای مدیریت آن جمع نکنید، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مشکلات را نادیده بگیرید و در انتظار معجزه بنشینید.

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

۲. تعبیر خواب پنجره زندان

همه ما می توانیم ناامیدی موجود در این خواب را احساس کنیم و به همین ترتیب این خواب خوابی کاملا منطقی است. این خواب نشان دهنده یاس و ناامیدی است که در حال حاضر به بخشی از زندگی شما تبدیل شده است.

هر چیزی می تواند علت به وجود آمدن چنین احساساتی باشد. به این ترتیب تا زمانی که علت اصلی شکل گرفتن چنین احساساتی را شناسایی نکنید نمی توانید خود را از این چرخه شوم نجات دهید.

۳. تعبیر خواب شیشه شکسته پنجره

اگر شیشه پنجره ای در خواب شما شکسته باشد نشان دهنده استرس و اضطراب و نگرانی شما است. این استرس در نتیجه مشکلات فرد دیگری برای شما به وجود آمده است. شما در برابر کمک به این فرد احساس مسئولیت می کنید و به همین دلیل استرس و نگرانی را تجربه می کنید.

شما همیشه باید به فکر سلامتی و آرامش خودتان باشید و خود را در اولویت قرار دهید زیرا اگر نتوانید از خودتان مراقبت کنید، قادر به مراقبت از دیگران نیز نخواهید بود.

 

۴: تعبیر خواب شمع روی پنجره

اگر در خواب خود شمعی روی پنجره ببینید، تعبیر این است که شما یکی از مشکلات موجود در زندگی خود را برطرف خواهید کرد. این مشکل می تواند مشکلی شخصی باشد که مدت هاست شما را گرفتار کرده است. ناز وب، پس از حل این مشکل در نهایت می توانید روی موضوعات بیشتری در زندگی تان تمرکز کرده و از تغییر به وجود آمده خوشحال و راضی باشید.

۵. تعبیر خواب باران روی پنجره

دیدن باران روی پنجره در خواب نشان دهنده آن است که شما در آینده ای نزدیک بسیار موفق خواهید بود. هر کاری که در زندگی خصوصی و شخصی خود آغاز می کنید موفقیت آمیز خواهد بود. از این فرصت استفاده کنید و به ایده های جدیدی فکر کنید که با استفاده از آن ها می توانید موقعیت شغلی یا شاید روابط شخصی خود را بهبود ببخشید.

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

۶. تعبیر خواب پرنده روی پنجره

اگر در خواب پرنده ای را روی پنجره ببینید، نشان دهنده اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده تان است. یکی از افراد خانواده شما به زودی خبر خوشی به شما می دهد یا شاید در آینده ای نزدیک عضو جدیدی وارد خانه شما بشود. در هر صورت، این خواب نشانه ای بسیار فرخنده و مبارک است.

۷. تعبیر خواب پنجره و شیشه بسته

اگر در خواب خود پنجره ای بسته ببینید، این خواب نشان دهنده تنهایی و ناامیدی شما است. شاید به تازگی به رابطه ای جدی پایان داده اید و اکنون احساس تنهایی و ناامیدی را تجربه می کنید. بهترین کار این است که به زندگی خود تکانی بدهید و فکر کردن به گذشته را کنار بگذارید زیرا با فکر کردن به گذشته هرگز نمی توانید به جلو حرکت کنید.

۸. تعبیر خواب پنجره ای خورد شده و داغان

اگر در خواب خود پنجره ای دیدید که خورد شده و تکه تکه شده است، این خواب نشان دهنده ناامنی های شما است. شما همیشه به وفاداری شریک عاطفی خود شک دارید و نمی توانید هیچ کمکی به خودتان بکنید.

این ناامنی ها زائیده ذهن خودتان است و بهتر است پیش از آنکه شریک عاطفی خود را قضاوت کنید، سعی کنید تا او را بهتر بفهمید و درک کنید. ادامه این رفتارتان می تواند به درگیری های جدی تری و شاید پایان رابطه تان منجر شود.

 

۹. تعبیر خواب نشستن روی پنجره

اگر در خواب دیدید که روی پنجره نشسته اید و پاهای تان را در هوا نگه داشته اید، نشان دهنده چگونگی نگرش شما در مورد خودتان است. دیگران برخی از کارهایی که اخیرا انجام داده اید را کارهایی احمقانه می دانند و این باعث شده است که آن ها را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

شاید این افراد اشتباه می کنند اما شما برای اینکه مطمئن شوید بهتر است تصمیمات خود را ارزیابی کنید و هرگز به قضاوت های دیگران حمله نکنید.

۱۰. تعبیر خواب فرار کردن از راه پنجره

اگر در خواب خود را در حال فرار از پنجره ببینید، تعبیر آن مشکلاتی است که بر سر راه خود با آن ها روبرو می شوید. این مشکلات شما را تحت فشار قرار خواهد داد و شما را مجبور می کنند بدون آنکه به پشت سر خود نگاهی بیندازید، فرار را بر قرار ترجیح دهید.

قبل از فرار شاید بهتر است که با این مشکلات روبرو شوید و یاد بگیرید که چطور آن ها را مدیریت کنید. به این ترتیب برای فراری طولانی در حق خودتان لطفی کرده اید و دلیل فرار را برای خودتان روشن کرده اید.

۱۱. تعبیر خواب تماشا کردن از پنجره

اگر در خواب خود را در حال تماشای چیزی از پشت پنجره ببینید، این خواب نشان دهنده انتظارات شما است. شما منتظر هستید اتفاقی رخ دهد یا چیزی تغییر کند تا بتوانید بالاخره در زندگی خود قدمی به سمت جلو بردارید. شما برای این کار بسیار تلاش کرده اید و اکنون منتظر دریافت پاداش تلاش های تان هستید.

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

۱۲. تعبیر خواب پنجره و شیشه شکسته

اگر در خواب ببینید که پنجره ای را می شکنید تعبیر آن است که در رابطه عاطفی خود ناراضی و مایوس خواهید شد. شاید شریک عاطفی شما فردی بسیار سرد و کناره گیر است و شما علت این رفتار او را نمی دانید.

این نارضایتی می تواند به شکل رفتار سرد و غیرصمیمی شما نیز نشان داده شود. شاید شما هیچ پیشرفتی در رابطه تان مشاهده نمی کنید و این موجب می شود به این فکر کنید که دیگر زمان آن رسیده است که از هم جدا شده و هریک در مسیر جداگانه خود قرار بگیرید.

۱۳. تعبیر خواب پنجره روی شیروانی

اگر در خواب خود پنجره ای را دیدید که رو به آسمان باز می شود، این خواب نشانه ای خوشایند است. برکت و خوشحالی از آنِ شما خواهد بود و هر کاری که انجام دهید با موفقیت روبرو خواهد شد.

 

تعبیر خواب درب، جنس و اندازه ی آن

 

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی درب خانۀ تو آه نی می‌باشد، یـعـنـی ثروتمند و توانگر می‌شوی.
اگر ببینی درب خانۀ تو از نقره می‌باشد، یـعـنـی باید از گناهانت توبه کنی، همانطور که در قرآن کریم آمده: … لِمَن یَكْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ _ وَلِبُیُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَیْهَا یَتَّكِؤُونَ _ … برای هر کس که به رحمان کفر بورزد خانه‌هایی دارای سقفی از نقره قرار می‌دادیم، و پله‌هایی که با آن بالا روند و خودنمایی کنند _ و برای خانه‌هایشان درهایی و تخت‌هایی که بر آن تکیه دهند (زخرف-33 و 34)، و اگر ثروتمند باشی نعمت تو بیشتر می‌شود.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درب خانۀ تو بزرگ و محکم است، تعبیرش خوبی و صحت اهل و عیال و زن و فرزند تو می‌باشد.
اگر ببینی داخل خانۀ تو درب کوچکی قرار دارد، یـعـنـی زن تو دچار آفت و آسیب و مسئله ناخوشایند و ناگواری می‌شود (دفع بلا و گرفتاری).

درب باز یا بسته
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی درب‌هایی که میشناسی، به روی تو باز شده است، یـعـنـی درب‌های نعمت و مال و اموال دنیا به روی تو باز می‌شوند، و اگر ببینی آن درب‌ها به طرف راه و جاده باز شده است، یـعـنـی به زودی مال و اموال و نعمت خود را برای عام و خاص خرج می‌کنی.
اگر ببینی درب خانه بروی تو باز شده است، یـعـنـی مال و اموالی از طریق «پادشاه» می‌رسد و آن را برای زن خودت خرج خواهی کرد.

Interpretation of window, door and wall / common sleeping sleep

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درب خانۀ تو چنان زیاد باز شده است که هیچ دربی به آن فراخی و بازی نبوده، یـعـنـی در وقت مصیبت یا جنگ و دشمنی عده‌ای بدون اجازه وارد خانۀ تو می‌شوند.
اگر ببینی چیزهایی در جلوی درب خانۀ تو انباشته شده و آن را مسدود کرده است، یـعـنـی اهل خانه دچار مصیبت می‌شوند (دفع بلا و گرفتاری).

شکستن یا نبود درب
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی درب خانۀ تو شکسته یا افتاده یا اینکه آنرا از دست داده‌ای، یـعـنـی دچار رنج و مصیبت بزرگی می‌شوی. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی درب خانه کسی را شک سته و با خود برده‌اند، ولی نمی‌دانی به کجا، یـعـنـی صاحب‌خانه دچار رن ج و سختی و مصیبت می‌شود.
اگر ببینی درب خانۀ خودت را شکسته‌ای، از کسی مال و اموالی را به دست می‌آوری.
اگر ببینی درب خانۀ تو از چهارچوب و جایگاه خودش درآمد، یـعـنـی به خاطر خانواده و اهل و عیال و زن و فرزند خودت حال و روز خوب تو بد خواهد شد (دفع بلا و گرفتاری).

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

درب‌های آسمان
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی درب آسمان باز شده است، یـعـنـی درب خیر بروی مردم آن سرزمین باز می‌شود، جابر مغربی نیز می‌گوید:

اگر ببینی درب‌های آسمان باز شده‌اند، یـعـنـی در آن سال دعاها مستجاب شده و باران زیادی می‌بارد و آب‌ها فراوان می‌شوند، همانطور که در قرآن کریم آمده: فَفَتَحْنَا اَبْوَابَ السَّمَاء بِمَاء مُّنْهَمِرٍ-وَفَجَّرْنَا الْاَرْضَ عُیُونًا فَالْتَقَى الْمَاء عَلَى اَمْرٍ قَدْ قُدِرَ _ ما نیز درهای آسمان را به آبی رگبار و تند بگشودیم – و زمین را به صورت چشمه‌هایی جوشان بشکافتیم، این دو آب به منظور اجرای فرمانی که رانده بودیم بهم برخوردند (قمر-11و12). امام صادق (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی درب آسمان در مقابل تو باز شده است، یـعـنـی درب خیر و روزی بروی تو باز خواهد شد و عالم و حکیم می‌شوی و روزی زیادی از تو به مردم می‌رسد. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در آسمان، دربی را برای تو یا مردم باز کرده‌اند، یـعـنـی مردم آنجا به خیر و منفعت می‌رسند، مخصوصاً اینکه با باز شدن درب، اثر خیر دیده شود.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی در “آسمان اول” بالا رفته‌ای و صعود کرده‌ای ولی درب آن بسته می‌باشد، یـعـنـی مرد بزرگی نمی‌گذارد کارهای تو به نتیجه برسند.

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی درب خانۀ کسی را می‌زنی، چنانچه جواب در زدنت را بدهند، تعبیرش این است که دعای تو مستجاب می‌شود و ممکن است در جستجوی گنجی بگردی و آن را پیدا کنی، و یا اگر ببینی درب خانه کسی را زده‌ای و به سرعت درب را باز کردند، یـعـنـی حتماً خداوند دعای تو را مستجاب می‌کند و دشمن را شکست می‌دهی .

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی درب Door خانۀ تو دو تا حلقه دارد، یـعـنـی زن‌ها تو را دوست می‌دارند [بروی درب خانه‌های قدیمی دو تکه آهنی جدا از هم وجود دارد که به یکی “حلقه” و به دیگری “کوبه” گفته می‌شود و چنانچه زنی بخواهد درب بزند و صاحب‌خانه را متوجه زن بودن خودش کند، حلقه را که صدای زیری دارد میزند، در غیر اینصورت اگر مرد باشد، کوبه که صدای بمی دارد را به صدا درمی‌آورده].

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای درب عبارتند از: 1- صاحب‌خانه 2- زن 3- خدمتکار.
تعبیر دروازۀ شهر، دربان «پادشاه» یا مردی بزرگ و سرشناس می‌باشد.

 

تعبیر خواب دیوار

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

معبران تعابیر متفاوتی برای دیوار در خواب آورده اند .مطیعی تهرانی می گوید بر سر راه راه بودن دیوار در هنگام راه رفتن به معنای مشکل است .

جابر مغربی دیدن دیوار کهنه را در خواب خوب می داند . معبری دیگر درباره تعبیر خواب دیوار می گوید بالا رفتن از دیوار به معنای موفقیت می باشد . برای دانستن تعبیر کامل با پرشین وی همراه باشید.

تعبیر خواب دیوار از نظر معبران

برخی پژوهشگران در زمینه خواب انسان به این مورد معتقدند که خواب انسان در واقع ضمیر ناخودآگاه اوست که مسیر درست را برای رسیدن به هدف به انسان نشان می دهد .

مثلا شاید شما در بیداری به دنبال راهی برای پیشرفت هستید و در خواب خود دیوار می بینید که یا از آن بالا می روید و یا پایین می آیید .این دیوار راه موفقیت شماست و شما باید به دیگر عوامل خواب دقت کنید که چه چیز باعث پیرفت است .

تعبیر نشستن بر روی دیوار در خواب

مطیعی تهرانی می گوید:

اگر دیدید بر دیواری محکم و استوار نشسته اید در موقعیتی که دارید و مطلوب شما است مستقر خواهید شد یا موقعیت خوبی به دست می آورید. اگر دیدید دیواری که روی آن نشسته اید لرزان است موقعیت شما متزلزل خواهد شد.

آنلی بیتون می گوید :

اگر خواب ببینید روی دیواری با دیگران نشسته اید و دیوار از سنگینی وزن شما فرو می ریزد ، علامت وقوع تصادفی است که فردی در آن به شدت مجروح می شود .

ابن سیرین می گوید:

اگر بیند بر دیوار نشسته است و آن دیوار محکم و با قوت است، دلیل کند که حالش در دنیا نیکو و محکم است.

تعبیر خواب دیوار به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

اگر در خواب ببینید که به راهی می روید و دیواری سر راه شما هست که نمی توانید از آن بگذرید مشکلی خواهید یافت که رفع آن در قدرت خودتان تنها نیست.

 

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

 

معبران نوشته اند دیوار در خواب حال بیننده خواب است در زندگی و در دنیا.

جابر مغربی می گوید:

دیوار به خواب دیدن ، مردی بزرگوار است به قدری که بزرگ بود .

ابن سیرین درباره تعبیر خواب دیوار می گوید:

دیوار در خواب، حال بیننده خواب است در دنیا.

لوک اویتنهاو می گوید :

دیوار : شما یک حامی خواهید داشت
تعبیر دیوار ساختن در خواب

اگر دیدید دیواری را بنا می کنید کاری مفید و موثر انجام می دهید ولی اگر دیدید دیواری نا به جا می سازید کاری خلاف عقل و تدبیر می کنید که گرفتار ندامت و پشیمانی می شوید.

اگر دیدید که در خانه خویش دیوار می سازید روابط خانوادگی خوبی خواهید داشت

آنلی بیتون می گوید :

اگر خواب ببینید مشغول ساختن دیواری هستید ، علامت آن است که شما با استفاده از علم اقتصاد و صنعت ، پایه های بدست آوردن ثروت را بنا می کنید . اگر دختری چنین خوابی ببیند ، نشانه آن است که به آرزوهای خود دست خواهد یافت .

لوک اویتنهاو می گوید :

ساختن یک دیوار : موانع بر روی راهی که بسوی پیروزی است

تعبیر خواب دیوار به روایت امام جعفر صادق

اگر بیند به دست خود دیوار بنا کرد، اگر دیوار از گل و خشت است، دلیل است بر مال و دین امانت.
تعبیر پایین آمدن از دیوار در خواب

اگر در خواب دیدید از دیواری پائین جستید زندگی شما دچار تحول می شود و اگر از دیوار پرت شده یا افتادید تنزل مقام می یابید.

آنلی بیتون می گوید :

چنانچه خواب ببینید از روی دیوار بر زمین می افتید ، علامت آن است که مسئولیت پروژه ای را به واگذار می کنند که شما شایستگی انجام آن را ندارید و در عمل متوجه می شوید که تلاشهای شما بی نتیجه است .

اما اگر ببیند از روی دیوار سقوط می کند یا دیواری فرو می ریزد ، نشانه آن است که به رؤیاهای خود دست نخواهد یافت .

ابن سیرین می گوید:

اگر بیند که از دیوار بیفتاد، دلیل است حالش متغیر شود.
تعبیر بالا رفتن از دیوار در خواب

اگر از دیواری بالا رفتید بر مشکلی توفیق می یابید ولی اگر در نیمه راه ماندید یا افتادید شکست می خورید و با عدم کار روبه رو می گردید.

آنلی بیتون درباره تعبیر خواب دیوار می گوید :

اگر خواب ببینید از دیواری بالا می روید ، علامت یافتن پاداش و به دست آوردن موفقیت از تلاشی است .

اگر خواب ببینید از میان دو دیوار بالا می روید ، نشانه آن است که برای رسیدن به اهداف خود دست به کارهای غیرقانونی می زنید .

تعبیر خواب پنجره، درب و دیوار/ خواب های رایج

و اگر دیوار خانه را خراب کنید یعنی با همسرتان اختلاف پیدا خواهید کرد. چنانچه این خواب را زنی ببیند از شوهرش جدا می شود زیرا شوهر قوام زندگی زن است و خراب کردن دیوار برای زن خوب نیست.

جابر مغربی گوید :

اگر بیند که دیوار کهنه را نیکو کرد و نیک را خراب نمود ، دلیل بر غم و اندوه است

آنلی بیتون می گوید :

خراب کردن دیوار در خواب ، نشانه آن است که بر دشمنان خود چیره خواهید شد .

ابن سیرین می گوید:

اگر بیند که دیوار خراب می کرد و دیوار کهنه است، دلیل که مال یابد. اگر نو بود، دلیل بر غم و مصیبت است.

تعبیر پریدن از روی دیوار در خواب

آنلی بیتون می گوید :

اگر خواب ببینید از روی دیواری می پرید ، علامت آن است که از موانعی که جلوی راه شما قرار خواهد گرفت ، عبور خواهید کرد .

لوک اویتنهاو می گوید :

پریدن از روی آن : پس از کوششهای بسیار شادمانی پایا خواهید داشت

تعبیر راه رفتن روی دیوار

اگر دختری خواب ببیند از روی دیوار راه می رود ، علامت آن است که آینده برایش شادمانی فراهم خواهد ساخت .

لوک اویتنهاو می گوید :

روی دیوار بودن : بوسیله پشتکارت به محبوب خود دست خواهی یافت

تعبیر خواب دیوار به روایت محمد بن سیرین

اگر بیند که از دیوار آویخته است، دلیل بود پراکندگی حال و زوال عیش او را. اگر بیند که دیوار را برداشت، دلیل که مردی را به درجه بلند برساند.

اگر بیاگر بیند که دیوار کج را راست کرد یا دیوار خراب را عمارت کرد، دلیل که حال تباه شده او به صلاح باز آید. اگر بیند که دیوار شهر یا دیوار مسجد جامع بیفتاد، دلیل که والی شهر هلاک شود. که دیوار را فرو افکند، دلیل که آن را از معیشت بیفکند، تا هلاکش کند.

لوک اویتنهاو می گوید :

دیوار مخروبه : خطری در کمین یکی از نزدیکان است

 

تعبیر خواب دیوار به روایت امام جعفر صادق

اگر دیوار از گچ و آجر بیند، دلیل بر خویشتن بینی و تباهی او کند، اگر آن دیوار از سنگ و آهک بیند، دلیل که به دنیا مغرور و فریفته شود و طالب راه آخرت نباشد.

تعبیر تکیه دادن به دیوار در خواب

اسماعیل بن اشعث می‌گوید:

اگر ببینی پشت خود را به دیوار تکیه داده‌ای، یـعـنـی به مسافرت می‌روی و مال و اموال به دست می‌آوری.

رویاهایتان شیرین و دلنشین. گروه نازوب

Interpretation of window, door and wall / common sleeping sleep


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان