فواید باورنکردنی دوش آب سرد بر بدن که شما نمیدانید!!

فواید باورنکردنی دوش آب سرد بر بدن که شما نمیدانید!!

فواید دوش آب سرد برای بدن بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید است، از skin beauty زیبایی پوست و مو تا افزایش متابولیسم و چندین مورد مهم دیگر که با استحمام صبحگاهی ایجاد می شود.

تاثیرات و فواید استفاده از آب سرد برای دوش گرفتن

وقتی آب سرد به بدن برخورد می کند، باعث می شود رگ های خونی منقبض شوند، گردش خون در کل بدن صورت می گیرد این عمل اعضای بدن را پاکسازی و به حذف ناخالصی ها از طریق خون، منافذ پوست کمک می کند.

آب سرد متابولیسم را بالا می برد:

با گرفتن دوش آب سرد می توانیم دمای بدن را کاهش دهیم چون باعث می شود بدن ما از انرژی بیشتری برای کنترل آن استفاده کند. به این ترتیب، ما می توانیم متابولیسم خود را افزایش داده و کالری بیشتری بسوزانیم. این کار برای افرادی که متابولیسم پایین و تیروئید دارند مفید است.

تنظیم دمای بدن با فواید دوش آب سرد صبحگاهی:

وقتی متابولیسم بالا می رود، عملکرد طبیعی بدن برای تعادل دما به علت تغییرات خارجی فعال می شود. این یک عادت بسیار سالم برای حفظ دمای مصنوعی ( تهویه مطبوع، گرمایش و غیره ) است.

کمک به کاهش وزن:

استفاده از دوش آب سرد می تواند به کاهش وزن اضافه بدن کمک کند. دوش آب سرد چربی قهوه ای در بدن را فعال می کند که برای گرم کردن بدن مورد استفاده قرار گرفته و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

با افزایش فعالیت این چربی، کالری بیشتری برای گرم نگه داشتن بدن سوزانده می شود. نتایج یک پژوهش نشان داد که دمای سرد نسبت به دمای عادی می تواند چربی قهوه ای را 15 برابر بیشتر فعال کند.

بهبود شرایط سیستم ایمنی(Safety system):

مطالعه ای که توسط دانشمندان انگلیسی انجام شد، نشان داد که استحمام با آب سرد به صورت منظم تسریع آهنگ متابولیک و افزایش تعداد گلبول های سفید که با بیماری ها مبارزه می کنند را به همراه دارد.

گردش خون بهتر:

بهبود گردش خون به معنای سلامت کلی بهتر دستگاه قلبی عروقی است. یکی از فواید دوش آب سرد کمک به گردش خون بهتر است. استفاده از آب سرد برای دوش گرفتن افزایش جریان خون با هدف گرم نگه داشتن اندام های بدن را در پی دارد.

تخلیه سیستم لنفاوی:

دوش آب سرد به تقویت فعالیت سیستم لنفاوی که وظیفه خروج مواد زائد از سلول ها را بر عهده دارد، کمک می کند. بر همین اساس، خطر ابتلا به عفونت ها کاهش می یابد.

 کاهش مایعات اضافه بدن:

کاهش التهابات پا با دوش آب سرد. آب سرد بر روی رگ های خونی، گردش خون بدن را فعال می کند. این کار بطور موثر مایعات را کاهش می دهد و برای افرادی که دچار التهاب و سنگینی مفاصل هستند مفید است.

بهبود سلامت و زیبایی پوست با دوش آب سرد:

آب سرد بهترین درمان زیبایی پوست است زیرا پوست را سفت وبا چین و چروک صورت مبارزه می کند. علاوه بر این، آب سرد به حذف سلول های مرده و جلوگیری از استرس(Stress) کمک می کند.

موهای درخشان و براق با دوش آب سرد:

علاوه بر بهبود سلامت و ظاهر پوست، آب سرد برای ما مفید است، همچنین اگر برای چند ثانیه از آن استفاده کنیم. از ریزش مو جلوگیری خواهیم کرد.
اما دمای آب که برای سرتان استفاده می کنید باید خنک باشد نه سرد.

کاهش استرس:

همانگونه که مغز چگونگی مقابله با موقعیت های استرس‌زا را فرا می گیرد، دوش آب سرد می تواند به کاهش سطوح اسید اوریک و تقویت سطوح گلوتاتیون در خون کمک کند که می تواند به کاهش استرس کمک کند.

کاهش احتمال ابتلا به افسردگی:

دوش آب سرد می تواند علائم افسردگی را با تحریک بخشی در مغز که نورآدرنالین ترشح می کند، کاهش دهد. نور آدرنالین یک ماده شیمیایی موثر در کاهش افسردگی است.

افزایش سطوح تستوسترون:

برای مردان، حتی مقدار اندکی گرما می تواند بر DNA، RNA، و سنتز پروتئین در بیضه ها(Testicles) تاثیرگذار باشد. نتایج یک مطالعه نشان داد که 15 دقیقه افزایش گرما در بیضه موش ها به کاهش چشمگیر در سطوح تستوسترون منجر شود، که می تواند چرایی معکوس شدن این اثر به واسطه دماهای سرد را توضیح دهد.

بهبود باروری:

دوش آب سرد می تواند تعداد اسپرم ها را افزایش داده و باروری را بهبود ببخشد. به گفته پژوهشگران، این می تواند آثار حمام های داغ که به عنوان یک عامل ضد بارداری در نظر گرفته می شود را معکوس کند.
طی یک مطالعه، مردانی که به مدت سه هفته یک روز در میان نیم ساعت را در حمام داغ سپری می کردند، با ناباروری برای شش ماه مواجه شدند.

ریکاوری سریع‌تر ماهیچه ها:

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که حمام یخ پس از تمرینات ورزشی شدید، گردش خون را بهبود بخشیده و به دفع مقداری از اسید لاکتیک جمع شده در بدن کمک می کند که می تواند روند ریکاوری بدن را تسریع کند.

بهبود کیفیت خواب:

یک حمام یخ 10 دقیقه ای می تواند کمک شایانی به خواب خوب شبانه شما کند. دوش آب سرد می تواند اثری آرامش بخش داشته باشد که به خواب رفتن راحت و تجربه خواب با کیفیت را ممکن می سازد.

!!The incredible benefits of a cold shower on the body that you do not know

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان