ramazan
ramazan

قبیله ای عجیب و الخلقه که شما را شوکه می‌کند + عکس

قبیله ای عجیب و الخلقه که شما را شوکه می‌کند + عکس

قبیله ای عجیب و الخلقه که شما را شوکه می‌کند + عکس

در این دنیای بی کران اقوام و مردمان مختلفی زندگی می کنند که برخی از آن ها بسیار عجیب و غریب هستند. وقتی درباره قبیله‌ها و آداب خاص زندگی آن‌ها می‌شنوید، ذهن‌تان به‌سوی آفریقا می‌رود، اما برخلاف تصورتان، امروز می‌خواهیم شما را با مردمانی از یک قبلیه آشنا کنیم که از آفریقا فاصله بسیار دارند و در نزدیکی کشور مدرن استرالیا زندگی می کنند.

 

قبیله هولی ویگمن چیزی حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. این قبیله هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و کاملا دور افتاده است. با سایت نازوب همراه باشید.

 

مردمان هولی پاپوآ گینه نو

یکی از بزرگ‌ترین قبیله‌ها و گروه فرهنگی در پاپوآ گینه نو، هولی‌ها هستند. از آنجایی که رسم‌ها و زندگی این قبیله برای مردمان شهرنشین بسیار جالب و جذاب به‌نظر می‌رسد، سالانه گردشگران و مسافران زیادی با تورهای گردشی پاپوآ گینه نو برای دیدن این قبیله عجیب به آن منطقه می‌روند.

 

جالب این‌که بدانید تا سال ۱۹۳۴ میلادی هیچ فرد اروپایی از وجود هولی‌ها خبر نداشت، اما در این سال، تعدادی از اهالی اروپا که به طمع یافتن طلا به پاپوآ گینه نو سفر کرده بودند، توسط اهالی این سرزمین کشته شدند و همین موضوع باعث شد تا نام هولی‌ها و کشور پاپوآ گینه نو در اروپا بر سر زبان‌ها بیفتد.

 

قبیله ای عجیب و الخلقه که شما را شوکه می‌کند + عکس

 

آشنایی با روش زندگی مردمان هولی

هولی‌ها به نظام خانواده بسیار پایبندند. مردهای این قبیله تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا خانواده خود را از همه لحاظ تامین کنند. آن‌ها در زمین‌های کشاورزی سخت کار می‌کنند و به پرورش گیاهان می‌پردازند.

 

پسرهای قبیله از کودکی با امور مردانه و اهمیت نقش خود در خانواده آشنا می‌شوند. آن‌ها باید از ۳ سالگی تحت آموزش قرار بگیرند و فنون رزمی و نگهبانی را بیاموزند.

 

همه هولی‌ها زیر نظر یک رهبر اصلی زندگی می‌کنند و این رهبر بنا بر شجاعت، مهارت در جنگ و داشتن مال و اموال بیشتر انتخاب می‌شود.

 

چهره و لباس‌های مردمان هولی بسیار خاص و هنرمندانه است. زنان و مردان این قبیله، زمان زیادی را صرف زیبا کردن اعضای بدن خود می‌کنند و تصور ویژه‌ای نسبت به هنر و زیبایی دارند. اگر جشن خاصی پیش‌رو باشد همه اعضای قبیله موظف هستند که سراسر بدن خود را نقطه‌گذاری و رنگ کنند.

 

ازدواج در میان قبیله هولی ویگمن

در قبیله هولی، زن‌ها در خانه‌هایی جدا از مردها زندگی می‌کنند زیرا معتقدند که در رگ‌های بانوان، خونی آلوده جریان دارد، خونی که می‌تواند برای مردها مرگ‌آور باشد. به‌همین دلیل زن‌ها را نوعی تهدید بیولوژیکی برای خود می‌پندارند و علاقه‌ای برای زندگی کردن با آن‌ها ندارند.

 

قبیله ای عجیب و الخلقه که شما را شوکه می‌کند + عکس

 

مطالب مرتبط :

5 رسوم عجیب و غریب و باور نکردنی قبیله های آفریقایی

تنها قبیله باقی مانده آدمخوارها در دنیا (عکس 16-)

قبیله ای که مردان به جای زنان حجاب دارند + (تصاویر)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان