آموزش 0 تا 100 پاکسازی پوست صورت با مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

آموزش 0 تا 100 پاکسازی پوست صورت با مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

با آموزش پاکسازی پوست صورت و انجام صحیح آن تمام آلودگی‌ها، سلول‌های مرده، آلاینده‌های صورت و چربی‌های اضافه منافذ پوست به طور کامل برطرف می‌شوند.

برای داشتن پوستی درخشان و جوان باید به پاکسازی پوست صورت خود به صورت منظم اهمیت بدهید. آشنایی شما با آموزش پاکسازی پوست صورت سبب می‌شود از زیبایی و درخشندگی پوست صورت خود همواره لذت ببرید.

خیلی از افراد به پاکسازی منظم پوست صورت اهمیت نداده و تنها شستن ساده پوست صورت را کافی می‌دانند. اما در برنامه روتین مراقبت از پوست صورت، پاکسازی نقش بسیار مهمی داشته و باید به شکل صحیح، اصولی و کاملاً منظم انجام شود.

در این مقاله آموزش پاکسازی پوست صورت برای آشنایی شما ارائه شده و مراحل و نکات مهم آن نیز به طور کامل توضیح داده می‌شود.

 

آموزش 0 تا 100 پاکسازی پوست صورت با مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

 

پاکسازی پوست صورت در خانه

زمانی که پوست صورت شما در معرض استرس، آلودگی ها، کثیفی و نور آفتاب قرار گیرد دچار جوش، آکنه، لکه و التهاب می شود. برای برطرف کردن هرگونه مشکلات پوستی می‌توانید در خانه بعد از آموزش پاکسازی پوست صورت، خیلی راحت این کار را انجام بدهید.

با آموزش پاکسازی پوست صورت دیگر نیازی به صرف هزینه یا زمان برای رفتن به کلینیک زیبایی ندارید. شما می‌توانید بدون مراجعه به متخصص زیبایی پوست، خودتان در منزل با آموزش پاکسازی پوست صورت، این کار را انجام داده و پوست صافی داشته باشید.

با آموزش پاکسازی پوست صورت و تهیه کردن تعدادی از مواد طبیعی و محصولات ویژه می‌توانید خود در خانه پاکسازی صورت را انجام دهید.

 

مزیت آموزش پاکسازی پوست صورت و انجام آن به‌ شکل منظم

برای حفظ سلامت و بهبود ظاهر پوست صورت، انجام منظم پاکسازی آن بسیار اهمیت دارد. برای مراقبت روزانه از پوست خود بهتر است پاکسازی آن را به شکل منظم و اصولی انجام دهید زیرا مزیت های زیر را به همراه دارد:

• گردش خون در پوست شما بهبود می‌یابد.

• پوست بسیار نرم و هیدراته می‌شود.

• رسوب و آلودگی‌های ایجاد شده در منافذ پوست شما برطرف شده و سبب سالم شدن پوست صورت خواهد شد.

• با پاکسازی تمام سلول‌های اضافی و مرده را از روی صورت خود پاک کرده و لایه‌ای درخشان و کاملاً تازه بر روی پوست ایجاد می‌شود.

• پاکسازی صورت ضد پیری بوده و با چین و چروک مبارزه می‌کند.

• با انجام پاکسازی تمام آبرسان‌ها و دیگر محصولات مراقبتی بهتر در منافذ پوست جذب می‌شوند.

در آموزش پاکسازی پوست صورت و انجام آن می‌توانید با کمک ماساژ، لایه برداری، استفاده از لوسیون‌های مخصوص پاکسازی، رفع آلودگی‌ها و بخور پوست، تمام عیوب پوستی خود را درمان کنید. با پاکسازی عمیق پوست صورت در واقع لایه‌ای تازه و درخشان بر روی پوست صورت شما ایجاد خواهد شد.‌

هر نوع پوستی به پاکسازی اصولی احتیاج داشته تا به صورت عمیق تمیز شود. لایه برداری اصولی در آموزش پاکسازی پوست صورت، کمک می‌کند تا تمام جوش‌های سرسفید و سرسیاه را از بین ببرید. آموزش پاکسازی پوست صورت برای تمامی افراد مسئله بسیار ضروری و پر اهمیتی می‌باشد تا با استفاده از آن پوست بدون ایرادی داشته و پیر نشوند.

افرادی که در محیط‌های پر استرس زندگی یا کار می‌کنند، باید بدانند ماساژ و پاکسازی برای پوست صورت آنها معجزه می کند. با آموزش پاکسازی پوست صورت می‌توانید با علائم پیری در صورت خود مبارزه کرده و سلامت و جوانی آن را ارتقا بدهید. محصولاتی در پاکسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند که سلامت آن را تضمین کرده و موجب جوان‌تر شدن آن می‌شوند.

اموزش پاکسازی پوست

روش‌های رایج در آموزش پاکسازی پوست صورت

در آموزش پاکسازی پوست صورت بهترین روش‌ها برای رفع آلودگی‌ها و پاکیزگی عمیق منافذ پوست ارائه می‌شوند تا بتوانید با کمک آن ها به سلامت پوست خود کمک کنید.

 

• پاکسازی مضاعف بهترین روش در آموزش پاکسازی پوست صورت

در این روش پاکسازی پوست صورت که توسط اکثر بانوان انجام می‌شود، دوباره باید پوست صورت تمیز گردد. برای دو بار تمیز کردن پوست خود می‌توانید از پاک کننده‌ها و شوینده‌های متفاوت یا یکسانی استفاده کنید.

 

مهمترین نکته در این روش پاکسازی این است که بهتر است در مرحله اول برای رفع کثیفی‌ها و آرایش پوست صورت از کرم های پاک کننده مخصوص استفاده نمایید. در مرحله دوم تمیزی، با کمک ژل کف کننده می‌توانید پاکسازی پوست صورت خود را تکمیل کنید.

 

دوره آموزش گریم و میکاپ (آرایش صورت) آموزشگاه دترلند را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

 

یکی از نکات در آموزش پاکسازی پوست صورت این است که حتماً در مراحل تمیزی پوست از شوینده‌ها و پاک کننده‌های بدون سدیم لوریل سولفات استفاده کنید تا پوست صدمه نبیند.

 

• روش پاکسازی با روغن طبیعی در آموزش پاکسازی پوست صورت

اکثر افراد جهت درخشندگی پوست، از روغن‌های کاملاً طبیعی و سازگار با پوست خود، برای پاکسازی آن استفاده می‌کنند. در آموزش پاکسازی پوست صورت با استفاده از روغن شما باید پنج مرحله را با دقت انجام دهید که عبارتند از:

• تقریباً ۱۰ قطره از روغن طبیعی مورد نظر خود را در کف دست های خود بمالید تا روغن به اندازه کافی گرم شود، بعد می‌توانید به آرامی این روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید.

• با ماساژ روغن طبیعی بر روی پوست خود در پاکسازی صورت می‌توانید تمام چربی ها، ناخالصی و آرایش را از روی آن پاک کنید. این مرحله به حدود دو دقیقه زمان احتیاج داشته و حتی می‌توانید آن را طولانی‌تر نیز انجام دهید.

• با یک دستمال کاملاً تمیز و مرطوب تمام پوست صورت خود را بپوشانید تا خنک شود. در این مرحله لازم است با دستمال تمام روغن‌های اضافی را از روی سطح پوست خود تمیز کنید.

• با انجام ۴ الی ۵ بار کشیدن دستمال مرطوب بر روی صورت خود، از برطرف شدن تمام آلودگی‌ها و چربی‌های پوست مطمئن خواهید شد.

• در مرحله پایانی از یک آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

• آموزش پاکسازی پوست صورت با لایه بردار مناسب

در این روش می‌توانید از شوینده لایه بردار ملایم برای شست و شو و تمیزی منافذ پوست صورت خود استفاده کنید. این شوینده با داشتن دانه‌های اسکراب به صورت ملایم، لایه برداری پوست صورت شما و رفع آلودگی‌ها را انجام می‌دهد.

اگر در این روش پاکسازی پوست صورت در پاک کننده شما هیچ گونه مواد لایه برداری وجود نداشت، می‌توانید از یک اسفنج، حوله یا پارچه موسلین برای لایه برداری استفاده کنید. در آموزش پاکسازی پوست صورت با این روش هرگز نباید به صورت روزانه آن را انجام دهید، زیرا افراط در لایه‌برداری پوست موجب از بین رفتن چربی‌های طبیعی آن می‌شود.

 

• پاکسازی پوست صورت با روش موثر تالگو

تالگو یک داروساز فرانسوی برای پاکسازی پوست صورت روشی را ابداع کرده است که در آن از مواد معدنی موجود در اقیانوس و دریا برای پاکسازی پوست استفاده شود. به همین خاطر امروزه در تولید محصولات مراقبتی پوست صورت از عصاره گیاهان مفید دریایی و جلبک‌ها استفاده می شود. در این روش پاکسازی پوست صورت از جلبک‌های ۱۰۰ خالص و طبیعی برای احیا و نرمی پوست استفاده خواهد شد.

در آموزش پاکسازی صورت با کمک جلبک‌ها و گیاهان دریایی، شما می‌توانید پوستی درخشنده و بدون نقص داشته باشید و دیگر مزیت‌های آن عبارتند از:

• جلبک‌ها در این روش پاکسازی سبب رفع لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده می‌شوند.

• کلاژن سازی پوست صورت شما تقویت شده و افزایش می‌یابد.‌

• ویتامین و املاح معدنی موجود در جلبک دریایی پوست شما را بسیار جوان و تمیز می‌کند.

• با این روش در آموزش پاکسازی پوست صورت می‌توانید تمام چربی‌های اضافی پوست و کثیفی‌های آن را برطرف کنید.

 

تمامی مراحل مهم و ضروری در آموزش پاکسازی پوست صورت

در آموزش پاکسازی پوست صورت شما می‌توانید با محصولات متنوع و انجام ۶ مرحله ضروری، پوستی صاف و زیبا داشته باشید. این مراحل بسیار مهم شامل موارد زیر است:

 

مرحله شست و شو

قبل از انجام پاکسازی صورت حتماً باید تمام آرایش خود را با روغن نارگیل یا یک پاک کننده مناسب تمیز کنید. لازم است شب و صبح با شوینده ملایمی اقدام به تمیزی پوست صورت خود کنید تا آلاینده‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند.

برای پوست خشک شستشوی صورت با روغن‌های طبیعی مثل زیتون و نارگیل بسیار مفید است. افراد با پوست چرب نیز می‌توانند از فوم یا پاک کننده‌های مخصوص برای شستشوی صورت قبل از مراحل پاکسازی استفاده کنند.

 

مرحله بخار دادن پوست

برای رفع کامل سلول‌های مرده لازم است ابتدا برای باز شدن تمامی منافذ پوست، صورت خود را بخار دهید. با بخار دادن پوست صورت تمامی لایه های عمیق و منافذ مسدود شده پوست به طور کامل هیدراته و تمیز می‌شود.

می‌توانید در یک ظرف مقداری آب را جوشانده و با استفاده از یک حوله صورت خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بخار دهید.

بعد از پایان یافتن بخور صورت، لازم است از یک پاک کننده مخصوص برای رفع جوش‌های سرسیاه خود استفاده نمایید. این مرحله در آموزش پاکسازی پوست صورت بسیار اهمیت داشته و موجب درخشان شدن و شاداب شدن آن می‌شود.

 

مرحله لایه برداری

با حرکات دورانی با استفاده از یک کرم لایه بردار اقدام به حذف سلول‌های مرده و اضافی سطح پوست صورت خود کنید. کرم اسکراب ویژه خود را بر روی تمامی قسمت‌های صورت و گردن به مدت دو دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن با آب گرم، صورت را آبکشی نمایید.

در صورت خشک بودن پوست صورت حتماً باید از روغن‌های طبیعی برای لایه برداری آن استفاده کنید تا پوست آسیب ندیده و خشک تر نشود.

افراد با پوست چرب نیز می‌توانند از آب لیمو ترش برای لایه برداری استفاده کنند. ترکیب عسل با شکر نیز برای لایه برداری پوست مفید است.

 

آموزش 0 تا 100 پاکسازی پوست صورت با مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

 

مرحله استفاده از ماسک مخصوص صورت

بر اساس آموزش پاکسازی پوست صورت شما باید با توجه به نوع پوست خود بهترین ماسک صورت را برای انجام مراحل آن تهیه کنید. این ماسک ویژه موجب آبرسانی پوست، اسفت شدن آن و رفع آلودگی‌های عمیق صورت خواهد شد.

در این مرحله باید ماسک صورت خود را به طور کامل در تمام قسمت‌های پوست به غیر از اطراف چشم ها، پخش کرده و ماساژ بدهید.

بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید ماسک صورت را با کمک آب گرم از روی صورت خود شسته و با یک پارچه تمیز، پوست صورت را خشک کنید.

در این مرحله افراد با پوست خشک می توانند از شیر یا ماست به عنوان بهترین ماسک صورت استفاده کنند، افراد با پوست چرب بهتر است از آبلیمو یا گلاب برای تهیه کردن ماسک صورت استفاده نمایند.

 

آموزش 0 تا 100 پاکسازی پوست صورت با مدرک فنی حرفه ای و بین المللی

مرحله تونینگ

در این مرحله از آموزش پاکسازی پوست صورت لازم است با یک تونر مخصوص تمام چربی و کثیفی‌های باقیمانده را برطرف کرده و ph پوست صورت خود را متعادل کنید. تونر طبیعی برای افراد با پوست چرب، چای سبز و آب خیار می‌باشد که پوست را به طور کامل تمیز می‌کند.

 

مرحله رطوبت رسانی

در آموزش پاکسازی پوست صورت یکی از مهمترین مراحل، رطوبت رسانی پوست بوده که حتماً باید انجام شود. برای اینکه تمام عیوب پوست برطرف شده و بافت پوست نسبت به قبل بهبود یابد لازم است آن را به طور کامل در این مرحله از پاکسازی، مرطوب کنید.

مرطوب کننده مناسب می‌تواند از ایجاد آسیب یا خشکی در پوست صورت شما جلوگیری کرده و مراحل پاکسازی را به خوبی به پایان برساند.

در مرطوب کننده‌های مفید از روغن‌های طبیعی استفاده شده تا پوست در برابر نور خورشید محافظت شود. مطابق با آموزش پاکسازی پوست صورت باید مرطوب کننده را با نوک انگشتان خود به آرامی بر روی پوست گردن و صورت ماساژ دهید.

این مرحله از پاکسازی پوست صورت برای افرادی که پوست خشک و صدمه دیده دارند، بسیار ضروری است.

 

سخن پایانی

با یادگیری پاکسازی پوست صورت در آموزشگاه آرایشگری دترلند می‌توانید به صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی تمام مراحل آن را در منزل به آسانی انجام دهید.

همواره برای داشتن پوست صاف و درخشان باید به پاکسازی عمیق و اصولی آن اهمیت داده و آن را به درستی آموزش ببینید. در آموزش پاکسازی پوست صورت بهترین مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها باید برای پوست استفاده شود.

تمام مراحل پاکسازی پوست صورت باید به طور دقیق و منظم انجام شود تا لایه برداری و آبرسانی پوست به صورت اصولی انجام شده و در نهایت پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

می‌توانید در پاکسازی پوست صورت از شوینده‌ها و پاک کننده‌های طبیعی متناسب با پوست چرب یا خشک خود استفاده کنید.

بعد از آشنایی با آموزش پاکسازی پوست صورت و انجام منظم آن می‌توانید از تمیزی و شفافیت پوست خود نهایت لذت را ببرید.

این پاکسازی پوست صورت به شما کمک کرده تا کلاژن سازی پوست را تقویت کرده و پوستی جوان و بدون لک داشته باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان