ramazan
ramazan

روشدن یک عکس تاریخی از مرگ چه گوارا + تصویر

مجموعه : تقویم تاریخ
روشدن یک عکس تاریخی از مرگ چه گوارا + تصویر

روشدن یک عکس تاریخی از مرگ چه گوارا!!  عکس رهبر مرده چریکی با ریش‌های تیره رنگ خود، و چشم‌هایی که باز است، در یک برانکارد آرمیده و قفسه سینه برهنه او با خون و خاک رنگ آمیزی شده است.

 
عکس نادر از مرگ انقلابی که توسط یکی از سربازان بولیویایی به نام “ماریو تران” کشته شد، بعد از سال‌ها منتشر شده است. این عکس تاریخی از انقلابی کوبا “چه گوارا” (Che Guevara) که تنها مدت کوتاهی پس از اعدام او توسط یک عکاس خبرگزاری فرانسه گرفته شده، برای نیم قرن از دست داده شده بود و اکنون در یک شهر کوچک اسپانیایی ظاهر شده است.

 

عکس رهبر مرده چریکی با ریش‌های تیره رنگ خود، و چشم‌هایی که باز است، در یک برانکارد آرمیده و قفسه سینه برهنه او با خون و خاک رنگ آمیزی شده است. این عکس در میان هشت عکس سیاه و سفید قرار دارد که نشان می‌دهد چه گوارا پس از ضرب گلوله توسط ارتش بولیوی در اکتبر 1967 کشته و از او گرفته شده است.

 

 روشدن یک عکس تاریخی از مرگ چه گوارا + تصویر

 

این عکس‌ها متعلق به “ایمانول آرتیگا” (Imanol Arteaga) عضو شورای محلی در ریکلا، شهر شمالی اسپانیایی می‌باشد و او آن‌ها را از عموی خود “لوئیس کوارترو” یک مبلغ مذهبی در بولیوی در دهه 1960 به ارث برده است. آرتیگا 45 ساله گفت “او عکس‌ها را زمانی که برای عروسی پدر و مادرم در نوامبر 1967 آمد، بازگرداند. عمه و مادرم به من گفتند که یک روزنامه نگار فرانسوی آن‌ها را به او داده بود.”

 

پس از این‌که مبلغ در سال 2012 درگذشت، آرتیگا و عمه‌اش عکس‌ها را در میان وسایل کوارترو یافتند. او تعریف کرد که “به عمه‌ام گفتم به یاد دارم عمو عکس‌هایی از چه گوارا داشت، عمه‌ام جواب داد که بله می‌دانم! خب پس کجاست؟…. آن‌ها در جعبه‌ای به همراه عکس‌هایی از بولیوی بود.”

 

ارنستو چه گوارا در ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ در شهر روساریو آرژانتین به دنیا آمد و در تاریخ ۹ اکتبر ۱۹۶۷ چشم از جهان فرو بست.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان