ramazan
ramazan

چگونه حسرت پول دیگران را نخوریم!!

مجموعه : دانستنی ها
چگونه حسرت پول دیگران را نخوریم!!
پول و میلیونر و حتی میلیاردر شدن را همه دوست دارند اما قطعا تعداد کمی می توانند به این دوست داشتنی برسند.
 
پول خوبی هایی خیلی زیادی دارد اما امان از روزی که بخواهد باعث مقایسه افراد با همتایانشان شود. هرکسی که بخواهد به خاطر داشته های دیگران خودش راسرزنش کند یا با حسرت از داشته های سایرین یاد کند پولدار که نخواهد شد هیچ تازه همین داشته ها را هم به هیچ عنوان نمی بیند و نتیجه همه اینها این است که زندگی نمی کند.
اگر از افرادی هستید که بدون مقایسه جیب خود با دیگران مقایسه کنید و از این موضوع هم خسته شده اید این گزارش را حتما بخوانید.
 
1 – خود را ببخشید
این مقایسه خیلی وقت ها در ناخودآگاه آدم ها رخ می دهد و دائما سوالاتی چون چرا فلانی این دارد و من ندارم یا چرا کس دیگر به فلان چیز را خریده و من نمی توانم بخرم به ذهن می آید و به این ترتیب اعصاب آدم را بهم می ریزد. به هم ریختن اعصاب همانا و سرزنش خود همان.
سرزنش راهش نیست. واقع بین باشید، با میزان درآمدتان کنار بیایید و اگر پیش از این خودخوری کرده اید حالا خود را ببخشید و به خود مسلط باشید.
 
2 – آنچه نسبت به آن طمع دارید را مشخص کنید
خودتان با خودتان خلوت کنید و ببنید نسبت به چه چیزهایی طمع دارید و حسادت می کنید. تاکید می کنیم که با خودتان رو راست باشید و هر کسی و هر چیزی که نسبت به آن حسادت می کنید را فهرست کنید. به این ترتیب حتی اگر حسادت هم کنید آگاهانه این کار را انجام می دهید و در نتیجه می توانید کنترلش کنید.
 
3 – از یک گوش بشنوید و از گوش دیگر بیرون کنید
در زندگی همه ما کسانی هستند که کارشان فقط پز خودشان را دادن به دیگران است. یعنی هرجا می نشینند از سفرهای خارجی، مال و اموال و خانه آنچنانی شان تعریف می کنند. نشستن زیر منبر چنین افرادی جز وقت تلف کردن و خسته کردن گوش دستاورد دیگری ندارد. پس یک گوشتان در کنید و یکی را دروازه و تنها و تنها به اهداف کاری خود تمرکز کنید.
 
4 – آنچه دارید را دوست بدارید
داشته هایتان، هرچه که هست را دوست بدارید. فکر نکیند که اگر مثلا مثل فلان میلیونر خیلی پول داشتید احساس خوشبختی می کردید چون خیلی از میلیونرها هنوز هم به آنچه دارند راضی نیستند و بیشترش را می خواهند. این یعنی آنچه را دارند دوست ندارند و خیلی هاشان با داشته هایشان زندگی نمی کنند.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان