نانوایی صلواتی و ارزان قیمت در ورامین پلمپ شد!!!

نانوایی صلواتی و ارزان قیمت در ورامین پلمپ شد!!!

پلمپ شدن یک نانوایی به دلیل فروختن نان صلواتی و ارزان قیمت!   یک واحد خبازی نان بربری در ورامین به دلیل ارزان فروشی و عرضه نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب، پلمب شد.

 

این نانوایی در منطقه خیرآباد شهرستان ورامین به دلیل فروختن نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب، توسط کارگروه آرد و نان ورامین پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری شد.

 

از زمان افزایش قیمت نان در سطح شهرستان ورامین، کیفیت پخت نان و نیز رعایت قیمت مصوب مورد تأکید کارگروه آرد و نان شهرستان بوده و برهمین اساس نظارت مستمری نیز بر فعالیت واحدهای نانوایی اعمال می شود.

 

این واحد نانوایی، نان بربری را 100 تومان ارزان تر از قیمت مصوب می فروخت و روزهای پنجشنبه نیز نان را بصورت رایگان و صلواتی به مردم عرضه می کرد.

 

با شکایت عده ای از واحدهای خبازی شهرستان، کارگروه آرد و نان ورامین نسبت به پلمب این واحد نانوایی اقدام کرد.

 

این در حالی است که بسیاری از مردم شهرستان ورامین از کیفیت نان های عرضه شده در سطح شهرستان گلایه داشته و کم فروشی و گران فروشی نان را مهمترین مشکل این روزهای واحدهای نانوایی سطح شهرستان می دانند.

 

‘حسین میرزایی’ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین رعایت نرخ مصوب از سوی تمامی واحدهای نانوایی را الزامی قانونی دانست و در خصوص پلمب این واحد نانوایی به خبرنگار ایرنا گفت:

رعایت قانون باعث ایجاد نظم در جامعه می شود و اگر قرار باشد هر کس به واسطه برداشت خود نسبت به برخورد با قانون اقدام کند نمی توان بازار مصرف را کنترل کرد.

 

وی بیان داشت: واحدهای نانوایی ملزم به رعایت قیمت ارائه شده هستند و نمی توانند گران تر یا ارزان تر از نرخ مصوب نان را عرضه نمایند زیرا این امر باعث ایجاد تنش در بازار مصرف می شود.

 

ارزش غذایی نان، مهم ترین غله تغذیه

 

نان‌هایی که با آرد گندم پخت می‌شوند دارای میزان قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. در نان‌های سبوس دار نیز، میزان ارزش غذایی به بالاترین حد خود می‌رسد، زیرا ۱۰۰% دانه‌های سبوس به آرد تبدیل می‌شود.

این مقادیر در نان‌هایی که با آرد سفید پخت شده کمتر است، اما همچنان ارزش غذایی بالایی دارند.

متداول‌ترین نسبت ترکیب آرد سفید و سبوس، استفاده مساوی از هر دوی آن‌هاست (۵۰-۵۰). با این کار، از فیبر فراوان موجود در سبوس نیز بهره مند می‌شوید که برای کودکان، ارزش غذایی بالایی دارد.

 

مفهوم نان‌های سبوس دار اولین بار در ایالات متحده آمریکا ایجاد شد. دلیل آن را می‌توان تلاش فناوران و نانوایان برای افزایش ارزش غذایی نان‌ها مخصوصا افزایش میزان فیبر دانست.

 

نان‌های فاقد گلوتون

 

یکی دیگر از موضوعات پخت نان که در سال‌های اخیر توجه زیادی به آن شده است، تولید محصولات فاقد گلوتون است. نان‌های فاقد گلوتون به منظور تامین نیازهای افراد دارای بیماری سلیاک (نوعی بیماری گوارشی) تولید شد.

علاوه بر این افراد، گروه‌هایی هستند که به دلایل مختلف مجبور به حذف گندم از رژیم غذایی خود هستند و نان‌های فاقد گلوتون، نیاز آن‌ها را برآورده می‌سازد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان